Stary temat przepadł razem v244, pora więc odtworzyć go tutaj, dodać trochę informacji co by było ciekawiej. Będzie to dosyć długa opowieść, jeśli ktoś nie czytał jej do tej pory, można skoczyć po browar do lektury.
Pomysł na dwusetkę powstał głównie dzięki fazie na kilkukrotne oglądanie filmu pt Mr Brooks. Nie mając zamiaru podążać śladami głównego bohatera, chciałem jedynie dokupić do stada volvo 240 i miał być to sedan, benzyna, bez gazu
Zamiast sedana oczywiście wyszło kombi. Jakbym szukał 242, to pewnie bym skończył na expressie. Autko zakupione 29.03.2012 od 3 właściciela. Zakup raczej z tych abstrakcyjnych. Współmałżonka zapewne nalegała na sprzedaż, to sprzedawał tak by się cegła nie sprzedała. W trakcie oględzin auta, którego nie było wtedy w ogłoszeniach wyszliśmy od pewnej kwoty od której to sprzedawca sam punktował wady auta i odliczał za każdą z nich kolejne pln-y. Widząc jak się to odliczanie skończy, jako potencjalny nabywca zacząłem podbijać cenę. Ostatecznie wróciłem do wyższej ceny początkowo rzuconej, minus zatankowanie pustego baku pod korek i wymianę konającego łożyska w cenie auta. Honor sprzedawcy zachowany, transakcja satysfakcjonująca obie strony, a i ja jako kupujący nie miałem czego żałować, bo widziałem w tym egzemplarzu potencjał którego szukałem. Z ciekawostek micheliny siedzące na stalówkach miał kilkanaście lat. Foty dwusetki nim trafiła w moje ręce.
O historii samego auta.. pierwsze lata służyła w ambasadzie kanadyjskiej, następnie stacjonowała parę kilometrów ode mnie, a potem 13 lat służyła fanowi marki. No może ostatnie miesiące nie służyła bo autko pokryła solidna warstwa kurzu czy pyłu.
Na potwierdzenie posiadam kilka dokumentów. Jak widać na jednym z nich za to Volvo ambasada zapłaciła ca. $13.800 w 90 roku. Certyfikat Volvo wydany 30 marca '90, a ja odkupiłem 29 marca '12. Równe 22 lata później
Wyposażenie w momencie zakupu:
-silnik: mało popularny B230K, bez gazu, skrzynia m47
-szyby elektryczne z przodu,
-mały obrotomierz,
-jeszcze sprawne pompowane zawieszenie z tyłu,
-niesprawna i niekompletna klima
-stalówki bez kołpaków
-grill z 740 na jeden zaczep
Pierwsze foty po zakupie, wskazanie drogomierza ok 345tys:
Stan blacharski w momencie zakupu był bardzo przyzwoity, aczkolwiek prosił się o lakier i podprostowanie przedniego pasa po drobnej przygodzie. Poprzedni właściciel dbał o konserwację podwozia i nadwozia i ta tradycja jest kontynuowana, chociaż auto nie widzi już zimowej chemii drogowej. Dwuseta w ciągu kilku pierwszych miesięcy dostała nowy lakier (pomalowany cały z wyjątkiem komory silnikowej), mając zdrową budę nie wymagała napraw blacharskich za wyjątkiem tylnego pasa pod fartuchem.
Wśród zakupów pojawiły się też felgi supernovy. To w tym momencie zacząłem się czuć w aucie jak u siebie i zdecydowałem się to poświadczyć przerejestrowaniem auta. Nie obyło się bez mandatu za nieopłacony w terminie podatek. Cóż, moje tłumaczenia przed panią urzędnik, że nie mogłem się cegłą identyfikować w stanie w jakim była w momencie zakupu nie zrobiły wrażenia poza lekkim uśmiechem. Na więcej w sumie nie liczyłem, na mniej też nie.
W tym momencie cegła prezentowała się już zacnie. Kończyłem ogarniać tematy mechaniczne i powoli zacząłem nią coraz dalej jeździć.
Przy okazji zakupu foteli, boczków i paru innych drobiazgów w super stanie poznałem Sambo. Foto po montażu większości zakupów. I to był było na tyle do 10.12.2012
Niewiele później natrafiłem na innym forum na takie ogłoszenie nieznanego mi wtedy człowieka, Kazikboy'a z okolic Szczecina.
Ostatnia podróż przed swapem silnika z ogłoszenia. Chorwacja, przejechane ok 3,3tys km
A 17 lipca 2013.. posłużę się cytatem: No to startujemy z tym koksem Swap uważam za zaczęty
19.07.2013
01.10.2013
I na wesoło:
Wtedy jeszcze mało kto wierzył, że projekt nie skończy w połowie.. i nie chodziło o połowę października którą to wtedy mieliśmy w kalendarzu
Niestety nim dostałem to zdjęcie, komora była już pomalowana w kolor nadwozia. Inaczej bym zakończył na czarnej komorze.
a wyszło tak (5.11.2013)
Przełom października/listopada to okres kiedy wykonawca swapu Kazikboy wziął się ostro do roboty przy projekcie:
8.11.2013
9.11.2013
Druga połowa listopada 2013: foty z komentarzem Kazikboya
Troszkę znów się porobiło motronic zamontowany już na miejscu linka gazu funkcjonyje poprawnie z okazji braku baku skorzystałem z ilości miejsca i mieniły się tylnie springi wiecej grzechów nie pamiętam
3.12.2013 pierwsze jazdy po swapie.
7.12.2013 napisałem na forum gdzie się narodził pomysł swapu:
Wczoraj po 9h podróży pkp (z 3h opóźnieniem) dojechałem do Szczecina. Od rana działaliśmy z Kazikboyem przy dwusecie. Dzwięk silnika na żywo jest dużo lepszy niż na filmie. Ogólne wrażenie jest mega. Prace wykonane solidnie. Dzisiaj cały dzień spędziliśmy w garażu nad ostatnimi pracami: zmiana oleju, płynu chłodniczego, składanie frontu, dołożenie wskaźnika temp oleju, kabelki, ogarnięcie overdrive'u w skrzyni biegów i parę innych. Jutro wyjeżdzamy dwusetą na Szczecin Panie i Panowie.. marzenia się spełniają!!!!!
A oto zespół który zbudował volvettę, z lewej strony Kazikboy, z prawej szczęśliwy Marecki
10.12.2013 powrót dwusety spod Szczecina do Wawy i stopniowe przekonywanie się do auta i jego walorów
Nim przyszła zima udało się jeszcze pocieszyć dwusetą w odmienionej wersji. Od tego momentu kontynuowałem projekt na miejscu. Na wiosnę wrzuciłem spolerowane borbetty, nowe hankoki, nowa w sensie kolejna skrzynia biegów, 2x linka sprzęgła, nowe sprzęgło custom 240mm, nowy docisk sachsa do audi v8. Było sporo problemów z pracą sprzęgła, ale udało się uleczyć w końcu cegłę. W międzyczasie spot z pickupem.
Film #1 od deejay.ftb
14.07.2014
Serwis Kazikboy'a door to door. Cegła dostała konserwację podwozia, wyleciała instalacja lpg co by zrobić miejsce pod dolot, podłączony overdrive (który teraz działa na wg wyboru kierowcy na każdym biegu), podłączony obrotomierz. Za ok 2 tyg ruszamy z akcją docelowy wydech/dolot.
09.08.2014
Akcja wydech. Nasz forumowy kolega deejay.ftb maczał w tym palce a także uwiecznił to ruchomymi obrazkami
Tylko nie oglądajcie bez głośników...
31.08.2014
Akcja dolot cz1.
Na 2014 chyba wystarczy. Dalsze modyfikacje tj chłodnica, hamulce są w planie na wiosnę 2015.
Volvo 240 v8 vel 285GT
Re: Volvo 240 v8 vel 285GT
Siedziałem ze 2h żeby pozbierać info, foty, poarchiwizować część rzeczy i wrzucić wszystko tutaj do jednego postu. Myślę, że kolejne mody będę aktualizował w 1 poście. Chłodnica będzie custom, może jeszcze jesienią br.
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
-
- Posty: 1750
- Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
- Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława
Re: Volvo 240 v8 vel 285GT
Od początku trzymam kciuki za ten projekt.
I teraz jeszcze ta prezentacja.
Normalnie napisałeś instrukcję "Jak przerobić volvo 245 na 285"
Do zobaczenia niebawem.
I teraz jeszcze ta prezentacja.
Normalnie napisałeś instrukcję "Jak przerobić volvo 245 na 285"
Do zobaczenia niebawem.
0 x
Re: Volvo 240 v8 vel 285GT
Instrukcja i pamiątka w jednym. Ale robi się już druga dwuseta w PL z motorownią z audi. Mam nadzieję, że kolega założy tutaj swój temat.
W obecnych temperaturach odejście w cegle jest naprawdę mocne. Po przejechaniu się rano do pracy czy na zajęcia nie trzeba już pić kawy
W obecnych temperaturach odejście w cegle jest naprawdę mocne. Po przejechaniu się rano do pracy czy na zajęcia nie trzeba już pić kawy
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
Re: Volvo 240 v8 vel 285GT
Z v8 ? Sedan czy kombi? bo można by jeszcze wrzucić to 2,7 bi-turbo, to też zdaje się przyjemny silnik
0 x
Re: Volvo 240 v8 vel 285GT
Sedan http://www.volvoforum.pl/viewtopic.php?p=976734#p976734. 2.7biturbo owszem, ale bedzie już problem z dobraniem skrzyni.
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
Re: Volvo 240 v8 vel 285GT
Mniej więcej rok temu cegła zaczęła jeździć z nowym sercem. Z tej okazji trzeba by coś podrzucić, by pokazać, że projekt żyje i ma się bardzo dobrze. Ścieżka dźwiękowa z pojeżdżawki
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
Re: Volvo 240 v8 vel 285GT
Od dzisiaj cegła mieszka w garażu. Do wiosny przerwa w jeżdżeniu
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 03 października 2014, 09:35