Strona 1 z 1

Silnik 2.9 R6, jak z wytrzymałością, tuningiem itp.

: 03 października 2017, 14:31
autor: DzielnaKoparka
Mam okazję kupić 960kę z silnikiem 2.9 r6, docelowo silnik miałby wylądować w moim 940. Czy będzie pasować plug&play? Jakie skrzynie można do niego podpasować (manualne, gdyż egzemplarz który chciałbym kupić ma automat, a ja jestem upartym fanem manuali :D ). Jak z wytrzymałością tych silników? Podobnie jak z redblockami, czy gorzej? Czy łatwo podkręcić do około 250KM? (około tyle chciałbym docelowo :) ) Puki co sam próbuję znaleźć jakieś info w necie, ale jest tego zdecydowanie mniej, niż o redblockach o których edukowałem się do tej pory, gdyż początkowo planowałem swap na b230ft. No i jak pracuje ten silnik z gazem? Z góry dziękuję za szybką pomoc, gdyż wypadałoby żebym się zorientował w temacie jak najszybciej, żeby mi ktoś go z pod nosa nie sprzątnął :D
--edit--
Ponoć po rozgrzaniu kapie olej z tyłu silnika, jakaś typowa awaria? Poważny problem?

Re: Silnik 2.9 R6, jak z wytrzymałością, tuningiem itp.

: 03 października 2017, 19:45
autor: sambo
B6xx4 nie pasuje P&P w miejsce redblocka. (chociaż to kwestia ile trzeba "plug" żeby bylo "play" ) :mrgreen:
Manualna skrzynia wraz kołem powinna pasować z 2,5l.
Jeżeli olej cieknie z silnika po rozgrzaniu to najprawdopodobniej blok ma mikropęknięcia. Czytałem, ze to częsta awaria "whiteblockow".
Kup sobie T5 i ciesz się mocą :)
sambo

Re: Silnik 2.9 R6, jak z wytrzymałością, tuningiem itp.

: 04 października 2017, 10:33
autor: DzielnaKoparka
Dzięki za odpowiedź :D Sam też szukałem info o tych silnikach i ogólnie to raczej nie cieszą się dobrą opinią jak o wytrzymałość chodzi, więc pozostanę jednak przy poszukiwaniu b230ft jak początkowo miałem w planach :D

Re: Silnik 2.9 R6, jak z wytrzymałością, tuningiem itp.

: 06 października 2017, 19:21
autor: xjtdi
2.9 z 960 jest nierozwojowy, jeśli już chcesz 6 garōw idź w T6.
Do całej rodziny whiteblok T5/T6 pasuje manualna skrzynia M90 z 960 2.5 niestety redblock ma inny blok i żadna skrzynia nie podejdzie.