Strona 10 z 11

Re: Volvo 760 Turbo Intercooler

: 27 listopada 2018, 10:00
autor: ambasador
ładne te felgi,jaki to rozmiar?
edit:już znalazłem- Rial Mesh 15x7j,et11, 5x108,otwór centrujący 65,1
szukam właśnie takich złotych felg,ale wolałbym 16 lub 17 cali...z drugiej strony podobają mi się duże balony :lol:
gdybyś chciał się ich pozbyć to rzuć ceną na pw

Re: Volvo 760 Turbo Intercooler

: 27 listopada 2018, 23:03
autor: re5pect
ambasador pisze:ładne te felgi,jaki to rozmiar?
edit:już znalazłem- Rial Mesh 15x7j,et11, 5x108,otwór centrujący 65,1
szukam właśnie takich złotych felg,ale wolałbym 16 lub 17 cali...z drugiej strony podobają mi się duże balony :lol:
gdybyś chciał się ich pozbyć to rzuć ceną na pw
Mesh poszły w świat razem z bodykitem Theisa, to są Remotec pochodzące z bodykitu Haussera. 15x7,5J, ET10, 65,1.
Ze względu ma kolejną zmianę koncepcji 744 (chyba już 5 raz) felgi już wstępnie zmieniły właściciela, ale to już w sumie inne auto / inny temat ;)

Moim zdaniem 17" to minimum do tych aut jeżeli ktoś myśli o szybszej jeździe ;)

Re: Volvo 760 Turbo Intercooler

: 04 lutego 2019, 15:01
autor: re5pect
No to post niespodzianka.
Zepsułem kolejną AW71L :lol: Nowa skrzynia z nowym olejem wytrzymała rok przy zmniejszonym doładowaniu.

Historia w skrócie: pewnego poranka odpalam auto, przez pierwsze 5 minut jadę na jedynce i skrzynia nie chce wrzucić dwójki. Po 5m wszystko wracało do normy. To samo co rok wcześniej, pierwsze oznaki padającego automatu (ostatnio po takich objawach jeździłem jeszcze około miesiąca).

Padła decyzja: m90.
Kilka telefonów/wiadomości, znalazłem kompletny swap od Mikołaja z Nałęczowa. Szukałem kogoś kto ogarnie sprawę przekładki, Kogutos powiedział że nie będzie problemu.

Plan: niedziela okolice 6:00 wyjazd do Nałęczowa po graty, potem odstawiam furę do Lublina, wracam BlaBlaCarem. Wszystko dograne.

Niedziela okolice 7:00: auto stanęło, skrzynia całkiem umarła :roll: Znowu kilka telefonów, zostawiłem auto w krzakach, załatwiłem podwózkę do wypożyczalni lawet, wziąłem lawetę na 24h, podjechałem po grata:
Obrazek

#re5pectlaweciarz epizod 2, jak zawsze na przypale.

Udało się dojechać do Nałęczowa, tam oczywiście trochę się zagadaliśmy, potem wycieczka do Lublina, tam również coś pogadaliśmy ;)
Plan: m90 + konwersja na jednomas. Mam nadzieję że wytrzyma.

Z jednej strony szkoda że automat padł, tym bardziej że rok temu nie mało w niego zainwestowałem. Z drugiej strony fajnie że w końcu ten badziew wyleci z auta na korzyść m90, tym bardziej że...
AW71
1st 2.45
2nd 1.45
3rd 1.00
4th 0.69

VS:
M90L:
1st - 3,91:1
2nd - 2,2:1
3rd - 1,38:1
4th - 1:1
5th - 0,81:1

M90H:
1st - 3,54:1
2nd - 2,05:1
3rd - 1,38:1
4th - 1:1
5th - 0,81:1

(nie wiem czy mam m90L czy m90H...)


Będę aktualizował temat ;)

Re: Volvo 760 Turbo Intercooler

: 04 lutego 2019, 23:21
autor: ambasador
morderca :mrgreen:
przy jakim (zmniejszonym)doładowaniu ta skrzynia umarła?

Re: Volvo 760 Turbo Intercooler

: 04 lutego 2019, 23:37
autor: re5pect
ambasador pisze:morderca :mrgreen:
przy jakim (zmniejszonym)doładowaniu ta skrzynia umarła?
Około 1.2bar, ogólnie na tej skrzyni ciężko było dmuchnąć coś więcej żeby było stabilnie.

Re: Volvo 760 Turbo Intercooler

: 05 lutego 2019, 09:51
autor: ambasador
nie rozumiem co ma skyrznia do stabilności ładowania?

Re: Volvo 760 Turbo Intercooler

: 05 lutego 2019, 09:55
autor: xjtdi
Przy mocniejszych silnikach jedyny słuszny wybór to M90, wersja H jest fajniejsza. Niestety ciężko na nią trafić bo fabrycznie była głównie w whiteblokach i dieslach ale w razie potrzeby przednie części obudowy są wymienne i można skrzynię z whitebloka/diesla dopasować do redblocka lub odwrotnie.

Re: Volvo 760 Turbo Intercooler

: 05 lutego 2019, 10:13
autor: wujek
ambasador pisze:nie rozumiem co ma skyrznia do stabilności ładowania?
Przy duzym booscie skrzynia nie radzi sobie z Nm i zaczyna przeciagac, boost idzie w peak, ecu odcina boost, skrzynia znow zaczyna kleić i sytuacja sie powtarza. Mowimy to o okolicach 400Nm, to dwa razy wiecej niz seria.

Re: Volvo 760 Turbo Intercooler

: 05 lutego 2019, 14:17
autor: zachatąwujta
ambasador pisze:nie rozumiem co ma skyrznia do stabilności ładowania?
Cztery czy pięć wystrojonych silników z 13c pod maską. Wszystkie manuale trzymają stabilne 1,2 bar ze znikomym peakiem. Jeden automat nie może dmuchnąć więcej jak 0,95 bar. Sztanga naciągnięta i sprawdzona,że jest od wersji HPT,MBC rozkręcone na maks i nic. Peak na 1,15-1,2 i potem spadek na 0,95. Tak samo mapa paliwa w automacie wychodzi całkowicie inaczej. Porusza się po innych krzywych niż manuale. Ewidentnie widać ,że automat nie jest w stanie tak obciążyć silnika jak manual.
Jak tutaj wjedzie manual to będzie dowód na tą tezę. Właściciel będzie czuł pod dupohamownią czy jest lepiej oraz będzie widać po doładowaniu czy coś się zmieni.

Re: Volvo 760 Turbo Intercooler

: 07 lutego 2019, 10:05
autor: saabauto
zachatąwujta pisze:Tak samo mapa paliwa w automacie wychodzi całkowicie inaczej. Porusza się po innych krzywych niż manuale. Ewidentnie widać ,że automat nie jest w stanie tak obciążyć silnika jak manual.
A próbowałeś EZK od FB montować do takiego dmuchniętego turbo?? Do tego Stage 1 to minimum (lepiej samemu sobie mapę napisać - gdy nie mamy standalone).

Co do obciążenia przez skrzynię - masz rację, bo automat działa jak sprzęgło wiskotyczne, ale jak stroję gaz i zbieram mapy, to sobie blokuję przełożenia, od 1 do 3 biegu i około 170km/h - masz taką możliwość, potem 4 i nadbieg już się tak różowo nie da, ale nawet dla szybszego kierowcy pozbieranie punktów odniesienia przy obciążeniach do 3 biegu jest wystarczające.