Panowie, poskładany i odpalony został wreszcie nowy silnik.
B230ET sterowany seryjnym motroniciem - zastrzegam, proszę nie komentować decyzji;)
Całość nieco zmodyfikowana, większe IC, silikony, turbo hybryda, kolektor wydechowy nowszego typu.
Zabieram się za wystrojenie pod to wszystko przepływomierza klapkowego - będę to robił z użyciem AFRa. Chciałbym podpytać tych którzy mają doświadczenia z grzebnietymi redkiblami jakie AFR wypluwają seryjne bądź zawirusowane jetronic'i? Nie chciałbym usmażyć świeżego silnika, nie chciałbym go też niepotrzebnie zalewać.
mile widziane wszelkie doświadczenia - mało u nas na forum takiej wiedzy praktycznej z zakresu podstaw pracy silników spalinowych
PS. Da się w ET modyfikować mieszankę - wymaga to grzebania właśnie w przepływomierzu - uprzedzam tylko gdyby ktoś chciał podważyć zasadność tej dywagacji
Jakie Afr w turbo redblocku
Re: Jakie Afr w turbo redblocku
w podcisnienieniach mam 14,5, przy WOT 11,5-12, wolne na zimno 13,5
ale nie wiem jak to ustawić jedna srubką
ale nie wiem jak to ustawić jedna srubką
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
Re: Jakie Afr w turbo redblocku
Dzięki! Ktoś coś jeszcze?
W przepływomierzu klapkowym masz śrubę powietrza, naprężenie sprężyny i możesz też przesuwać "iglicę" zmieniając wartość odczytu
W przepływomierzu klapkowym masz śrubę powietrza, naprężenie sprężyny i możesz też przesuwać "iglicę" zmieniając wartość odczytu
0 x
Re: Jakie Afr w turbo redblocku
a ile dmuchasz na nowej turbinie?wujek pisze:w podcisnienieniach mam 14,5, przy WOT 11,5-12, wolne na zimno 13,5
ale nie wiem jak to ustawić jedna srubką
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Jakie Afr w turbo redblocku
na 14T 1,1 do 1,2 Bara
ta duza jeszcze nie zalozona
ta duza jeszcze nie zalozona
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
Re: Jakie Afr w turbo redblocku
No dobra w końcu udało mi się dojść do ładu z dziadem (uszkodził się wiązka silnika podczas remontu i ni hu hu nie można było go wyregulować). Ale jest tak:
Ciepły wolne obroty: ok. 14
WOT: 11-12.3
Jazda w podciśnieniach: ok. 14-14.5
Jakoś to jedzie ale (bo zawsze jest jakieś ale) bez względu na to ile bym dmuchał (czy 0,5b czy 1b) łapię cut offy pierwszy w okolicach 4,5 tys obrotów i kolejne losowo. Takie klasyczne wypadanie zapłonu albo jakby ktoś na sekundę zgasił wszystkie świece. Najpierw myślałem że to wina za mocnego przylewania ale jak ustawiłem AFR już wykluczyłem ten scenariusz. Potem myślałem że ECU tnie przez za duże doładowanie ale na 0.5 jest to samo, mało tego odcięcie nie jest od razu po peaku turbo tylko sporo później.
układ zapłonowy niby ok - ale może potrzebne by jakieś mocniejsze świece? Motronic nie ma w układzie modułu wzmacniania iskry tak jak jetronik może to jest problem?
PS. Rozumiem że święcenie turbo po godzinie pałowania do odcięcia podczas regulacji to nie jest jakaś straszna sprawa?
Ciepły wolne obroty: ok. 14
WOT: 11-12.3
Jazda w podciśnieniach: ok. 14-14.5
Jakoś to jedzie ale (bo zawsze jest jakieś ale) bez względu na to ile bym dmuchał (czy 0,5b czy 1b) łapię cut offy pierwszy w okolicach 4,5 tys obrotów i kolejne losowo. Takie klasyczne wypadanie zapłonu albo jakby ktoś na sekundę zgasił wszystkie świece. Najpierw myślałem że to wina za mocnego przylewania ale jak ustawiłem AFR już wykluczyłem ten scenariusz. Potem myślałem że ECU tnie przez za duże doładowanie ale na 0.5 jest to samo, mało tego odcięcie nie jest od razu po peaku turbo tylko sporo później.
układ zapłonowy niby ok - ale może potrzebne by jakieś mocniejsze świece? Motronic nie ma w układzie modułu wzmacniania iskry tak jak jetronik może to jest problem?
PS. Rozumiem że święcenie turbo po godzinie pałowania do odcięcia podczas regulacji to nie jest jakaś straszna sprawa?
0 x
Re: Jakie Afr w turbo redblocku
Może stukowy sobie poprawia zapłon
Mój świeci po 15 minutach, więc raczej ok...
Mój świeci po 15 minutach, więc raczej ok...
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
Re: Jakie Afr w turbo redblocku
U mnie nie ma stukowego. Ale po głębszej analizie wyszło że ECU tnie bo ma ogranicznik na ilość możliwego do przepuszczenia powietrza - a że turbo większe to już przy 0,5b jest więcej powietrza niż z seryjnym turbo przy 0,8. Leci czips - zobaczymy jakie będą efekty
0 x
Re: Jakie Afr w turbo redblocku
Nie da rady większej przepływki wsadzić?
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
89' 744 B234F
Re: Jakie Afr w turbo redblocku
Klapkowe dziadostwo - nie bardzo jest na co wymieniać. Od innych aut mają te same średnice więc nawet nie ma na czym zmoty zrobić
0 x