Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan
: 15 kwietnia 2017, 16:40
Długo zwlekałem z opisaniem swojej Cegły ale z racji nadchodzących prac przydało by się to nieco udokumentować A przy okazji mam nadzieję że pomożecie w niektórych sprawach.
Jesienią ubiegłego roku nabyłem 740 z B230F + M47. Egzemplarz najlepszy z tych co widziałem (a oglądałem bodajże 6). No i sam fakt rocznego poszukiwania 740/940 turbo w kombi no i sensownych pieniądzach - miałem już dość więc wziąłem to co było
Szybki opis:
- 1989r (przedlift jeszcze)
- B230F
- M47
- grzane dupy (to jest standard? chyba wszystkie co widziałem miały)
- el. przednie szyby
- el. lusterka
- niebieskie wnętrze <3
Właściwie jedyne zdjęcie pojazdu, zaraz po kupnie:
Pierwsze zmiany, fotka podczas przymiarki:
Jest to kierownica MOMO M38 HELLA, moim zdaniem idealnie pasuje. Kierownica z lat 80, niebieski akcent pasuje do wnętrza, dużo lepiej się ją trzyma. No i nie ma odklejonej obręczy
Niestety nie mam więcej zdjęć. Ale w trakcie prac będą się pojawiać kolejne
Z rzeczy które już zrobiłem to:
- wymiana linki sprzęgła - pękła na powrocie do domu po zakupie, ok 2km od domu
- naprawa licznika - nie działał prędkościomierz, podświetlenie i zegarek
- znalezienie winowajcy kradnącego prąd - po kilku dniach postoju aku był wyładowany do 0. Okazał się nim zegarek w liczniku
Rzeczy do zrobienia:
- podświetlenie licznika - działa, ale nie ma regulacji
- wskaźnik paliwa
- światełko w lewych tylnych drzwiach (świeci się tylko gdy przednie lewe są otworzone)
- sporo pierdół - plastiki, spasowanie, trochę kabelków do poprawy
- kilka miejsc w podłodze wymaga miłości
- konserwacja podłogi
- w przyszłości nowy lakier (dużo odprysków, rys itd)
- radio i inne konieczne rzeczy w tej materii, te co było niestety nie nadaje się do niczego (to nie było ori)
Ale to nie wszystko, nie dawno udało mi się dorwać B230FK z osprzętem itd Więc będzie swap. Przy okazji swapu będzie wymiana wielu innych rzeczy:
- wszystkie wężyki, przewody, gumy
- porządek pod maską - poprawki w przewodach (były już kombinowane), ładniejsze poprowadzenie przewodów, schowanie czego się da
- większe hamulce - prawdopodobnie z S60/V70 (przód 300-305mm)
- zawieszenie - poliuretany, obniżenie o 40mm itd
- kilka innych rzeczy przy silniku
- szpera
- może się jeszcze skuszę na M90
Planowana moc to 200KM
Samochód ma być sleeperem. Poza delikatnym obniżeniem i felgą 16-17" nie ma się niczym wyróżniać. Środek chcę zachować seryjny. Kombinuję też z dodatkowymi wskaźnikami, tak żeby nie było ich widać na pierwszy rzut oka.
Jesienią ubiegłego roku nabyłem 740 z B230F + M47. Egzemplarz najlepszy z tych co widziałem (a oglądałem bodajże 6). No i sam fakt rocznego poszukiwania 740/940 turbo w kombi no i sensownych pieniądzach - miałem już dość więc wziąłem to co było
Szybki opis:
- 1989r (przedlift jeszcze)
- B230F
- M47
- grzane dupy (to jest standard? chyba wszystkie co widziałem miały)
- el. przednie szyby
- el. lusterka
- niebieskie wnętrze <3
Właściwie jedyne zdjęcie pojazdu, zaraz po kupnie:
Pierwsze zmiany, fotka podczas przymiarki:
Jest to kierownica MOMO M38 HELLA, moim zdaniem idealnie pasuje. Kierownica z lat 80, niebieski akcent pasuje do wnętrza, dużo lepiej się ją trzyma. No i nie ma odklejonej obręczy
Niestety nie mam więcej zdjęć. Ale w trakcie prac będą się pojawiać kolejne
Z rzeczy które już zrobiłem to:
- wymiana linki sprzęgła - pękła na powrocie do domu po zakupie, ok 2km od domu
- naprawa licznika - nie działał prędkościomierz, podświetlenie i zegarek
- znalezienie winowajcy kradnącego prąd - po kilku dniach postoju aku był wyładowany do 0. Okazał się nim zegarek w liczniku
Rzeczy do zrobienia:
- podświetlenie licznika - działa, ale nie ma regulacji
- wskaźnik paliwa
- światełko w lewych tylnych drzwiach (świeci się tylko gdy przednie lewe są otworzone)
- sporo pierdół - plastiki, spasowanie, trochę kabelków do poprawy
- kilka miejsc w podłodze wymaga miłości
- konserwacja podłogi
- w przyszłości nowy lakier (dużo odprysków, rys itd)
- radio i inne konieczne rzeczy w tej materii, te co było niestety nie nadaje się do niczego (to nie było ori)
Ale to nie wszystko, nie dawno udało mi się dorwać B230FK z osprzętem itd Więc będzie swap. Przy okazji swapu będzie wymiana wielu innych rzeczy:
- wszystkie wężyki, przewody, gumy
- porządek pod maską - poprawki w przewodach (były już kombinowane), ładniejsze poprowadzenie przewodów, schowanie czego się da
- większe hamulce - prawdopodobnie z S60/V70 (przód 300-305mm)
- zawieszenie - poliuretany, obniżenie o 40mm itd
- kilka innych rzeczy przy silniku
- szpera
- może się jeszcze skuszę na M90
Planowana moc to 200KM
Samochód ma być sleeperem. Poza delikatnym obniżeniem i felgą 16-17" nie ma się niczym wyróżniać. Środek chcę zachować seryjny. Kombinuję też z dodatkowymi wskaźnikami, tak żeby nie było ich widać na pierwszy rzut oka.