Otóż nie do końca Są sterowniki ECU (w pn popatrzę, jakie numery mają) na długą wtyczkę, czyli LH 2.4 i na 1 rezystorowy czujnik, z wiskozą pod maskąfonderal pisze: Dla LH2.4 czujnik temperatury jest ten sam w każdym przypadku, czy to wiatrak z wiskozą czy silnikiem elektrycznym. OE 1346030, BOSCH 0 280 130 032, FAE 33090 itd. To jest czujnik z dwoma takimi samymi termistorami NTC w jednej obudowie. Jeden obsługuje sterownik silnika, drugi ezk, bez względu na rodzaj napędu wentylatora. Czujnik potrzebuje zewnętrznej masy, bo termistory są włączone między obudowę i piny, każdy ze swoim. Właśnie dlatego dobra masa na głowicy ma tu znaczenie. Od jednego pinu kabel prowadzi do ecu, od drugiego do ezk.
Zaś czujnik 026 to tylko jeden termistor. Wystarcza, bo przy LH2.2 ezk nie uwzględnia temperatury silnika. Nie potrzebuje masy na obudowie, bo termistor jest podłączony tylko między piny. Do jednego pinu doprowadzona jest masa, drugi jest wyjściem do ecu.
W obydwu czujnikach siedzą identyczne termistory NTC, ale sprawdza się je inaczej. W 026 rezystancję mierzy się między pinami, w 032 osobno między każdym pinem a obudową.
Teraz o zakładzie
Montując czujnik 026 do LH2.4 łączysz ezk z ecu przez termistor i wszystko głupieje.
Natomiast założenie czujnika 032 do LH2.2 nie spowoduje żadnych kłopotów, bo jeden termistor będzie podłączony między masę obudowy a pin z kablem masowym i siłą rzeczy nie będzie wykorzystywany. Drugi termistor będzie podłączony między masę obudowy a pin z przewodem prowadzącym do ecu. Tym samym ecu LH2.2 otrzyma identyczny sygnał, jak z czujnika 026.
CBDU.
Nie piszę tu o reginie jako ciekawostkę dodam, że drugi rodzaj dwurezystorowych czujników o innych zakresach oporności, występuje w starych 760 z redblockami 8V, a tam siedziały pierwsze sterowniki ECU LH 2.4 Zdarzał się bardzo rzadko, w samym początku produkcji 16V, silnik B204F z LH 2.4 i one np. także miały te nietypowe czujniki temperatury