Cześć,
nie znalazłem na forum żadnego tematu o wtryskach, a może być użyteczny
Na start opiszę swój problem. Kupiłem już podłubaną furę, można nazwać ją "niedokończonym projektem".
Z modów jest zrobione wszystko to co powinno być na stabilne 200+.
Założony jest chip Hi-Tuning Stage 2, a do tego wtryski 0280156023 z wywalonym resistor packiem. Wtryski pochodzą z SAAB'a, znalazłem o nich takie info: "Flows 347 cc/min. Resistance 16 ohms"
Auto pali około 20l/100km, przy butowaniu czasem aż czuć woń paliwa. Do tego 0-100 w jakieś 9 sekund
Tutaj filmik jak auto śmigało świeżo po zakupie:
Jak widać w ogóle nie ma góry, dołu w sumie też, jest trochę środka i tyle Non stop świeci się sonda lambda.
Podejrzewam że wtryski są winowajcą. Co byście proponowali na podmiankę? Myślałem o powrocie do ori zielonych wtrysków + resistor pack, ale ciężko zdobyć taki zestaw. Ponadto inni forumowicze pisali o wtryskach z T5 śmigających OK z tym chipem i bez resistor packa. Można prosić o numery?
Wszelkie pomysłyporady/sugestie mile widziane.
Wtryski do redblocka turbo.
- grzesiek-s
- Posty: 118
- Rejestracja: 31 maja 2015, 01:43
- Lokalizacja: Warszawa GS-AUTO
- Kontakt:
Re: Wtryski do redblocka turbo.
Obydwa kompy masz zaczipsowane, w sensie paliwo i zapłon?
Też miałem Hituningi na obydwu kompach, wałek A, wtryski zielone z S60R, wycięty resistor pack, zmieniony przepływomierz na ten z V960 i latało to tak:
Też miałem Hituningi na obydwu kompach, wałek A, wtryski zielone z S60R, wycięty resistor pack, zmieniony przepływomierz na ten z V960 i latało to tak:
0 x
www.facebook.com/gsauto <--- co nowego na warsztacie
- Volvo 745 turbo
- Posty: 734
- Rejestracja: 04 października 2014, 19:05
Re: Wtryski do redblocka turbo.
A podmieniałeś na ori komp bez chipa? Być może rozjechały się mapy i dlatego tak jest.
0 x
Jest 745 87' B230FT USA
Re: Wtryski do redblocka turbo.
Obydwa kompy są po chipie.
Nie podmieniałem kompa na ori bo po prostu go nie mam. Auto kupiłem z Hi-Tuningiem, nie dostałem oryginalnego kompa w gratisie.
Nie wiem czy mogę zaryzykować podmianką na komputer z 740 (?) Jeżeli tak to podmieniać kompa koło nóg pasażera, moduł zapłonowy i co jeszcze?
Waszym zdaniem problem nie tkwi we wtryskach? Nie wiem co mam działać żeby zweryfikować problem...
Nie podmieniałem kompa na ori bo po prostu go nie mam. Auto kupiłem z Hi-Tuningiem, nie dostałem oryginalnego kompa w gratisie.
Nie wiem czy mogę zaryzykować podmianką na komputer z 740 (?) Jeżeli tak to podmieniać kompa koło nóg pasażera, moduł zapłonowy i co jeszcze?
Waszym zdaniem problem nie tkwi we wtryskach? Nie wiem co mam działać żeby zweryfikować problem...
0 x
Re: Wtryski do redblocka turbo.
U mnie jak była sieczka w elektronice to lało za dużo i na ori wtryskach z RP i na zmienionych z 2.4t z wywalonym RP. Fura wymaga dokładnego przejrzenia i już - u mnie wszystko zostało spr miernikami pod kątem trzymania ori parametrów i dopiero wtedy okazało się że winowajcą jest czujnik temperatury silnika. Potem jeszcze przepływka wymagała regulacji (mam motronica i przepływomierz jest klapkowy) także jak wyżej i wcześniej wielu pisało - musisz po kolei sprawdzać wszystko
0 x
Re: Wtryski do redblocka turbo.
Co się szczypiesz, podmieniaj kompa z 740, nic sie nie stanie. Ciekawy włąsnie jestem efektu w Twojej 744 na chipsach, ale jak mieniac to 2 szt.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
89' 744 B234F
-
- Posty: 760
- Rejestracja: 21 listopada 2014, 11:14
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 09 października 2014, 20:10
- Lokalizacja: Lublin
Re: Wtryski do redblocka turbo.
Grzesiek
tu się wtrącę bo po raz kolejny powtarzasz,że HT to śmieć, chipy to dno -podaj argumenty
jak ktoś wsadza chipy i myśli, że dodadzą mu skrzydeł i na tor się szykuje to ma śmietnik w głowie (to nie do ciebie -tak ogólnie)
miałeś chipy zamieniłeś na kompa typu „piggy back” i stwierdziłeś, że jest zaje... a chipy to padaka
zmienisz świnkę na jakiegoś mastera (ecu master czy easyecu ) to stwierdzisz, że to dopiero to i półprodukty są be
same chipy w autach jak nasze mocy raczej nie dodają, trzeba jeszcze poprawić to i owo, żeby chipowanie miało sens (turbo + wtryski)
na pewno poprawiają kulturę pracy silnika a to przy redblokach jest od razu zauważalne i jest dobrym początkiem modów w autach codziennego użytku
co do problemu
jest jeszcze jedna ważna rzecz -turbina i ciśnienie doładowania-wiesz jakie masz (czy nie doczytałem)
może masz wszystko pod 200+, pałujesz auto a ono nie jedzie bo turbo daje za mało (standardowe 0,5 to mało ) +inny przepływomerz + duże wtryski (raczej za duże na standardową turbinę) i może tak być (sonda się świeci cały czas czy gaśnie i się zapala-może jest uszkodzona)
osobiście uważam, że zmian należy dokonywać w jakiejś kolejności i obserwować co się dzieje a nie na "hurra" bo tak napisali, ale jak już ktoś to zrobił to musisz sprawdzać element po elemencie -niestety
(wszystko powyżej to tylko moje zdanie i mam nadzieję, że nikogo nim nie uraziłem)
tu masz wtryski i wydajności (troche bałagan ale nie miałem czasu porządkować):
ZIELONY Wtryskiwacz benzyny jetronic BOSCH 0 280 150 804 0280150804
Regulator 0 280 160 294 0280160294 3.0 bar 300 kPa
0280150804 311cc/min 2.4 ohm -POTRZEBNY REZYSTOR
t5 do 99:
Wtryskiwacz benzyny Jetronic Bosch 0 280 150 785
B5234FT B5204FT 9/94~ 1/94~ 0280150785 6842369 53.2369
1994-1997 850 Turbo with B5234FT, B5234T4, B5234T5 engines (T5 & R models)
Fuel Injector, OEM Numbers 6842369, 12705349, 0280150785, 0280155766, 68423698
Regulator ciśn. 0 280 160 746 3.0 bar 35 079 02
Listwa alum 9146038 0146 9342
0280150785 (308cc) (14.2 ohms) 94-95 volvo 850
ASNU Fuel Injector 0280150785 315 cc/min 14.5 ohm 3.0 bar
wtryski t5, t6 po 99r:
T5 - 12ohm, 373cc/min przy 3bar 0280155811 0280155868
T6 - 12ohm, 339cc/min przy 3bar 0280155831
VOLVO T5 - 0280155830 - 373ml/min dla 3bar (w volvo pracują na 3.8 -> 420ml/min) R=12 Ohm, wym: oring-oring=60,3mm, dł. całkowita=73mm
VOLVO T6 - 0280155831 - 339ml/min dla 3Bar (w volvo pracują na 3.8 -> 381ml/min) R=12 Ohm, wym: oring-oring=60,3mm, dł. całkowita=73mm
Jeżeli coś większego bez rzeźbienia to zielone Bosche 0 280 155 968 443ml/min dla 3bar.
0280155830 – 373cc
0280155868 -370cc
0280155766-350cc 14ohm?
0280155968 -443cc
pozdrawiam
tu się wtrącę bo po raz kolejny powtarzasz,że HT to śmieć, chipy to dno -podaj argumenty
jak ktoś wsadza chipy i myśli, że dodadzą mu skrzydeł i na tor się szykuje to ma śmietnik w głowie (to nie do ciebie -tak ogólnie)
miałeś chipy zamieniłeś na kompa typu „piggy back” i stwierdziłeś, że jest zaje... a chipy to padaka
zmienisz świnkę na jakiegoś mastera (ecu master czy easyecu ) to stwierdzisz, że to dopiero to i półprodukty są be
same chipy w autach jak nasze mocy raczej nie dodają, trzeba jeszcze poprawić to i owo, żeby chipowanie miało sens (turbo + wtryski)
na pewno poprawiają kulturę pracy silnika a to przy redblokach jest od razu zauważalne i jest dobrym początkiem modów w autach codziennego użytku
co do problemu
jest jeszcze jedna ważna rzecz -turbina i ciśnienie doładowania-wiesz jakie masz (czy nie doczytałem)
może masz wszystko pod 200+, pałujesz auto a ono nie jedzie bo turbo daje za mało (standardowe 0,5 to mało ) +inny przepływomerz + duże wtryski (raczej za duże na standardową turbinę) i może tak być (sonda się świeci cały czas czy gaśnie i się zapala-może jest uszkodzona)
osobiście uważam, że zmian należy dokonywać w jakiejś kolejności i obserwować co się dzieje a nie na "hurra" bo tak napisali, ale jak już ktoś to zrobił to musisz sprawdzać element po elemencie -niestety
(wszystko powyżej to tylko moje zdanie i mam nadzieję, że nikogo nim nie uraziłem)
tu masz wtryski i wydajności (troche bałagan ale nie miałem czasu porządkować):
ZIELONY Wtryskiwacz benzyny jetronic BOSCH 0 280 150 804 0280150804
Regulator 0 280 160 294 0280160294 3.0 bar 300 kPa
0280150804 311cc/min 2.4 ohm -POTRZEBNY REZYSTOR
t5 do 99:
Wtryskiwacz benzyny Jetronic Bosch 0 280 150 785
B5234FT B5204FT 9/94~ 1/94~ 0280150785 6842369 53.2369
1994-1997 850 Turbo with B5234FT, B5234T4, B5234T5 engines (T5 & R models)
Fuel Injector, OEM Numbers 6842369, 12705349, 0280150785, 0280155766, 68423698
Regulator ciśn. 0 280 160 746 3.0 bar 35 079 02
Listwa alum 9146038 0146 9342
0280150785 (308cc) (14.2 ohms) 94-95 volvo 850
ASNU Fuel Injector 0280150785 315 cc/min 14.5 ohm 3.0 bar
wtryski t5, t6 po 99r:
T5 - 12ohm, 373cc/min przy 3bar 0280155811 0280155868
T6 - 12ohm, 339cc/min przy 3bar 0280155831
VOLVO T5 - 0280155830 - 373ml/min dla 3bar (w volvo pracują na 3.8 -> 420ml/min) R=12 Ohm, wym: oring-oring=60,3mm, dł. całkowita=73mm
VOLVO T6 - 0280155831 - 339ml/min dla 3Bar (w volvo pracują na 3.8 -> 381ml/min) R=12 Ohm, wym: oring-oring=60,3mm, dł. całkowita=73mm
Jeżeli coś większego bez rzeźbienia to zielone Bosche 0 280 155 968 443ml/min dla 3bar.
0280155830 – 373cc
0280155868 -370cc
0280155766-350cc 14ohm?
0280155968 -443cc
pozdrawiam
0 x
-
- Posty: 760
- Rejestracja: 21 listopada 2014, 11:14
Re: Wtryski do redblocka turbo.
Marcin - moim zdaniem takie chipy są bez sensu bo kosztują 2x tyle co det który jest dużo lepszym produktem, bardziej rozwiniętym dającym więcej możliwości i kosztuje połowe tego.Emu to już inna liga i inne koszta wiadomo.
0 x
Re: Wtryski do redblocka turbo.
Dzieki za wszelkie komentarze, dajecie mi nadzieję na to że sam ogarnę problem. W poniedziałek będę miał dostęp zarówno do 740 jak i 760 + trochę czasu także na pewno będę się bawił.
Największy problem jest właśnie w tym że kupiłem auto od człowieka X, auto było dłubane przez człowieka Y, który nie miał możliwości skończenia pracy. Także kupiłem nieskończony projekt i sam muszę szukać źródła problemu.
Kontrolka sondy lambdy świeci się cały czas.
No i co do osiągów, auto ma kiepski dół oraz kiepską górę. Za to przy około 3000RPM (w zależności od założonego wałka) przez chwilę wgniata w fotel.
Moje 740 po podstawowych modach dmuchnięte na 0,7bar oblatuje bez najmniejszego problemu 760 z tematu. Zarówno 0-100 jak i 100-200.
No i co do samych wtrysków - czy Waszym zdaniem to one mogą być winowajcą?
Albo inaczej, czy wtryski "t5 do 99: Jetronic Bosch 0 280 150 785" na pewno są OK pod tego kompa bez resistor packa? Takie macie u siebie Grzesiekkosmos i Sambo?
Mam takie wtryski do kupienia, rozważam zakup żeby mieć je na przekładkę w poniedziałek. Wtedy zweryfikowałbym czy wtryski z Saaba są źródłem problemów. Tyle że wiadomo, żeby mieć pewność musze kupić odpowiednie wtryski i czy 0 280 150 785 są OK?
Największy problem jest właśnie w tym że kupiłem auto od człowieka X, auto było dłubane przez człowieka Y, który nie miał możliwości skończenia pracy. Także kupiłem nieskończony projekt i sam muszę szukać źródła problemu.
Turbo jest założone większe, Garrett T3, doładowanie ustawione na 1bar. Do tego kwasówka 2,5" z DP 3", przepływka ori, wtryski z saaba tak jak pisałem.volvnietybombel pisze: co do problemu
jest jeszcze jedna ważna rzecz -turbina i ciśnienie doładowania-wiesz jakie masz (czy nie doczytałem)
może masz wszystko pod 200+, pałujesz auto a ono nie jedzie bo turbo daje za mało (standardowe 0,5 to mało ) +inny przepływomerz + duże wtryski (raczej za duże na standardową turbinę) i może tak być (sonda się świeci cały czas czy gaśnie i się zapala-może jest uszkodzona?
Kontrolka sondy lambdy świeci się cały czas.
No i co do osiągów, auto ma kiepski dół oraz kiepską górę. Za to przy około 3000RPM (w zależności od założonego wałka) przez chwilę wgniata w fotel.
Moje 740 po podstawowych modach dmuchnięte na 0,7bar oblatuje bez najmniejszego problemu 760 z tematu. Zarówno 0-100 jak i 100-200.
Mam takie samo zdanie...volvnietybombel pisze: osobiście uważam, że zmian należy dokonywać w jakiejś kolejności i obserwować co się dzieje a nie na "hurra" bo tak napisali, ale jak już ktoś to zrobił to musisz sprawdzać element po elemencie -niestety
No i co do samych wtrysków - czy Waszym zdaniem to one mogą być winowajcą?
Albo inaczej, czy wtryski "t5 do 99: Jetronic Bosch 0 280 150 785" na pewno są OK pod tego kompa bez resistor packa? Takie macie u siebie Grzesiekkosmos i Sambo?
Mam takie wtryski do kupienia, rozważam zakup żeby mieć je na przekładkę w poniedziałek. Wtedy zweryfikowałbym czy wtryski z Saaba są źródłem problemów. Tyle że wiadomo, żeby mieć pewność musze kupić odpowiednie wtryski i czy 0 280 150 785 są OK?
0 x