Volvo 960 2.0 16v turbo

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 113
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: Volvo 960 2.0 16v turbo

Postautor: Milco » 28 grudnia 2018, 18:46

dom?n pisze:Troszeczkę zazdroszczę tej fury
Ja też w sumie troszeczkę zazdroszczę 242. Fajny i mało ich. Ostatnio dwudrzwiowe bardziej mi się coś podobają (niż wcześniej) ;) Kryzys czy co :lol:
2 x

Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1571
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontaktowanie:

Re: Volvo 960 2.0 16v turbo

Postautor: JoeM » 30 grudnia 2018, 14:25

8 l na setkę. Wow ! Jak dasz lakierek new to będzie śliczność. Fajna wersja. Lubię ten grafitowy środek i sklepienie. Przy Twoim podejściu aż dziwię się, że chcesz wywalić wałki. Co stoi na przeszkodzie żeby one tam były? Szybko zużywa się ten pasek czy problem z dostępnością i założeniem? Tyle kilometrów zrobiłeś przez te dwa lata, że już pasek się skończył? Na Uberze dorabiasz :lol:
0 x

Awatar użytkownika
Milco
Posty: 113
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: Volvo 960 2.0 16v turbo

Postautor: Milco » 30 grudnia 2018, 15:39

JoeM pisze:Przy Twoim podejściu aż dziwię się, że chcesz wywalić wałki. Co stoi na przeszkodzie żeby one tam były? Szybko zużywa się ten pasek czy problem z dostępnością i założeniem? Tyle kilometrów zrobiłeś przez te dwa lata, że już pasek się skończył?
Wiesz dobrze, że tak na prawdę wolałbym je zachować. Wydałem na to pieniądze i fajnie jakby to pracowało jednak, a nie rdzewiało. Ale chciałbym być tego pewny, że nie strzeli znów. Bo jakby miało strzelić, to wolę je zdjąć. Jakby nie patrzeć, pasek nie powinien pęknąć po kilkunastu tysiącach. Nie był zużyty, tylko urwany. Włókna były wyciągnięte. Rolki są wszystkie nowe. Jest podejrzenie, że rolka napinająca się odkręciła. Podczas wymiany rozrządu, gwint jej śruby był naprawiany. Widziałem o tym, ale sądziłem, że się nic takiego nie ma prawa stać. Ale aby wiedzieć na pewno co się stało, trzeba będzie tam znów zajrzeć..
0 x

xjtdi
Posty: 513
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Volvo 960 2.0 16v turbo

Postautor: xjtdi » 30 grudnia 2018, 19:06

Powiem tak, mam obecnie w 2 kantach B234F pod maską, w jednym z wałkami w drugim bez. Różnica w kulturze pracy jest ledwie odczuwalna, w zasadzie tylko na wolnych obrotach. Plus wywalenia wałków balansowych jest taki, że silnik nieco lepiej się zbiera i jak zaślepisz kanały olejowe więcej oleju trafia do głowicy co może mieć znaczenie jak silnik ma 500kkm lub więcej nalotu.
0 x

Awatar użytkownika
Milco
Posty: 113
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: Volvo 960 2.0 16v turbo

Postautor: Milco » 30 grudnia 2018, 19:36

xjtdi pisze:Różnica w kulturze pracy jest ledwie odczuwalna, w zasadzie tylko na wolnych obrotach. Plus wywalenia wałków balansowych jest taki, że silnik nieco lepiej się zbiera
Trudno to wyczuć i wymaga czasu, ale chyba mam bardzo podobne spostrzeżenia. i chyba bardziej mi odpowiadało, jak pracował wcześniej. Przyrost mocy jest dosyć mały według mnie. Nie jestem go pewny całkowicie. Coś tam leciutko.
xjtdi pisze:i jak zaślepisz kanały olejowe więcej oleju trafia do głowicy co może mieć znaczenie jak silnik ma 500kkm lub więcej nalotu.
a wyższe ciśnienie oleju nie staje się wtedy problemem?
0 x

Awatar użytkownika
bnw
Posty: 216
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Volvo 960 2.0 16v turbo

Postautor: bnw » 30 grudnia 2018, 21:19

Przede wszystkim zastanów się, na ile zależy Ci na oryginale, a na ile na bezproblemowości. Jeśli chodzi o przyrost mocy, tym bym się nie sugerował - zawsze możesz to uzyskać grzebiąc w sterowniku, wyniki będą lepsze.
0 x
Obrazek
'91 965 B204FT + M90 -> fury under the hood

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 773
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Volvo 960 2.0 16v turbo

Postautor: fonderal » 30 grudnia 2018, 22:34

Milco pisze:a wyższe ciśnienie oleju nie staje się wtedy problemem?

Ciśnienie oleju nie będzie wyższe od tego, na jakie pozwoli zawór w pompie oleju. Z wałkami czy bez - ciśnienie nie wzrośnie ponad zdefiniowane zaworkiem.
0 x

Awatar użytkownika
Milco
Posty: 113
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: Volvo 960 2.0 16v turbo

Postautor: Milco » 31 grudnia 2018, 00:42

bnw pisze:Przede wszystkim zastanów się, na ile zależy Ci na oryginale, a na ile na bezproblemowości. Jeśli chodzi o przyrost mocy, tym bym się nie sugerował - zawsze możesz to uzyskać grzebiąc w sterowniku, wyniki będą lepsze.
Przyrost mocy w tym przypadku w ogóle nie jest kryterium. Potwierdziłem jedynie, że coś tam niby czuć przy tej okazji.
W przyszłości nie wykluczam jakiś drobnych modyfikacji, ale chcę uniknąć czyszczenia silnika z osprzętu. Nie chcę odejmować elementów. W tej kwestii zależy mi na oryginalnym układzie. Na fabrycznym łączeniu nie powinno być problemetyczne.
Decyzję podejmę gdy dowiem się, jakie są opcje naprawy i szanse aby to porządnie i bezproblemowo poskładać.
0 x


Wróć do „Pokaż swoje Volvo!”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości