VOLVO 240 Red Baron Wagon

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
xjtdi
Posty: 1066
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

BASSRIDE pisze:Taaaa pewnie, będą mi tu o ciągnikach smęcić zamiast tłoki ocenić.

BTW: stare ciągniki mi się mega podobają i chciałbym na działce sobie taki postawić w ramach upiększenia
Hehe, trochę odbiegliśmy od tematu. Tłoki co zamieściłeś zdjęcie nie wyglądają fajnie. Na pewno trzeba by je pomierzyć, jeśli przed demontażem był piston slap to niestety szlif i wymiana.
Nie wiem skąd jesteś ale mam w garażu i piwnicy leżeć z kilka redblockow w tym turbo, 16V i zwykłych b230f. Jak byś miał ochotę się przejechać to mogę Ci pokazać B230F zużyte i z piston slap a dla odmiany mam też silnik B200FT po przebiegu 120kkm w którym nie ma żadnych progów na cylindrach i widać pięknie ślady fabrycznego honowania. Gdybyś był zainteresowany takim downgade do B200FT to możemy pogadać, silnik jest z 1997 roku. Przyczyną wymiany było podniesienie mocy choć faktycznie różnica na fabrycznych gratach pomiędzy 2.0t a 2.3t nie była warta zachodu.
Ps. Forschritt Zt323 nie różni się wiele skrętem od 6 cylindrowych ursusów z przednim napędem. Wyraźnie bardziej zwrotny jest 1201 lub 1222 bez przedniego napędu.
1 x
Awatar użytkownika
BASSRIDE
Posty: 300
Rejestracja: 27 grudnia 2021, 18:10

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BASSRIDE »

Jestem z Krakowa, jak kazda czerwona cegła w tym kraju ;)
2 x
Awatar użytkownika
BASSRIDE
Posty: 300
Rejestracja: 27 grudnia 2021, 18:10

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BASSRIDE »

uwaga pytanie będzie zadawane, jakbym się skompromitował to miejcie litość...
bo tak sobie myślę..
A może zamiast wymieniać tuleje na nowe i kupować tłoki dałoby się rozwiercić istniejące tuleje, zrobić honowanie i kupić tłoki nadwymiarowe? Są takie procedury?

A propos tłoków, to nigdzie w Polsce nie mogę znaleźć, chyba trzeba będzie płacić za wysyłkę do PL
0 x
xjtdi
Posty: 1066
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

BASSRIDE pisze:uwaga pytanie będzie zadawane, jakbym się skompromitował to miejcie litość...
bo tak sobie myślę..
A może zamiast wymieniać tuleje na nowe i kupować tłoki dałoby się rozwiercić istniejące tuleje, zrobić honowanie i kupić tłoki nadwymiarowe? Są takie procedury?

A propos tłoków, to nigdzie w Polsce nie mogę znaleźć, chyba trzeba będzie płacić za wysyłkę do PL
Oczywiście, że były takie procedury, lat ileś temu volvo oferowało nadwymiarowe tłoki w dwóch nadwymiarach co 0,5mm. Pytanie tylko czy w dzisiejszych czasach gdzieś jeszcze takie znajdziesz? Istotna uwaga jest taka, że tłoki do wolnossaka były inne niż do turbo bo stopień sprężania w tych silnikach był zmieniany głębokością podebrania w tłoku. Można ten problem obejść stosując tłoki od wolnossaka + uszczelkę pod głowice odprężającą MLS. Kiedyś do redblocka oferpwaly je firmy Athena i chyba Victor Reinz.
Można iść w kute tłoki pod ostre turbo ale takie średnio się nadają do auta Daily. Ciekawa opcja są tłoki od silników marynistycznych czyli redblokow do łodzi. Była bazujaca na redblocku seria silnikow AQ131 i AQ171, co ciekawe tam wymiar tłoków był taki, że pojemność skokowa wzrastała do prawie 2,5L ale z tego co pamiętam korby i wykorbienia wału też były leczko inne niż w silniku samochodowym.
0 x
Awatar użytkownika
BASSRIDE
Posty: 300
Rejestracja: 27 grudnia 2021, 18:10

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BASSRIDE »

Tłoki nadwymiarowe robi mahle, w pl oczywiście niedostępne…. Ale są
https://autowanda.pl/czesci-do-auta/vol ... rscienie,d
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3657
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

BASSRIDE pisze:Tłoki nadwymiarowe robi mahle, w pl oczywiście niedostępne…. Ale są
https://autowanda.pl/czesci-do-auta/vol ... rscienie,d
Kiedy fabryka tłoków Mahle jest właśnie w Polsce w Krotoszynie :)
Ogarnięty szpec jest w stanie dobrać Tobie cylindry i tłoki handlowe od innych pojazdów.
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1292
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

xjtdi pisze: Ps. Forschritt Zt323 nie różni się wiele skrętem od 6 cylindrowych ursusów z przednim napędem. Wyraźnie bardziej zwrotny jest 1201 lub 1222 bez przedniego napędu.
Zmartwiłeś mnie, ale innego wyjścia nie mam. Minimum 100 koni, napęd na obie osie i możliwość wożenia kiszonek jednocześnie na TUZie i TURze pod ostrą górę. Urynusa sprzedaje znajomy, plus naprawi mi to każdy lokalny mechanik. Jan Jeleńń będzie trudniejszy do ogarnięcia.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3086
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

BASSRIDE pisze:Tłoki nadwymiarowe robi mahle, w pl oczywiście niedostępne…. Ale są
https://autowanda.pl/czesci-do-auta/vol ... rscienie,d
Pozwolę sobie znów się przypomnieć o obdarzenie mnie karatami, ale może zapytaj takich Ludzików co nie obdarzasz takimi klejnotami, czy zrobią na tłokach specjalną powłokę a silnikowca czy zahonuje powierzchnię w tym pod tłoki po takim zabiegu (i pomierzy śr4dnicówką, czy nie owalu :-])
Tłoki z linka są niedostępne. Możesz kupić używane (w lepszym stanie niż podsiadane).
Na tłokach są nabite klasy pasowań i proponuje szukać silnikowo i rocznikowo do bloku to ułatwi dobór bez zagłębiania się w budowę korby i tłoka. Datę wykonania nadlewu masz na bloku po lewej stronie. Mozesz przy okazji założyć natryskiwacze na denka tłoków.
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
BASSRIDE
Posty: 300
Rejestracja: 27 grudnia 2021, 18:10

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BASSRIDE »

Sinuspi pisze:
BASSRIDE pisze:Tłoki nadwymiarowe robi mahle, w pl oczywiście niedostępne…. Ale są
https://autowanda.pl/czesci-do-auta/vol ... rscienie,d
Pozwolę sobie znów się przypomnieć o obdarzenie mnie karatami, ale może zapytaj takich Ludzików co nie obdarzasz takimi klejnotami, czy zrobią na tłokach specjalną powłokę a silnikowca czy zahonuje powierzchnię w tym pod tłoki po takim zabiegu (i pomierzy śr4dnicówką, czy nie owalu :-])
Tłoki z linka są niedostępne. Możesz kupić używane (w lepszym stanie niż podsiadane).
Na tłokach są nabite klasy pasowań i proponuje szukać silnikowo i rocznikowo do bloku to ułatwi dobór bez zagłębiania się w budowę korby i tłoka. Datę wykonania nadlewu masz na bloku po lewej stronie. Mozesz przy okazji założyć natryskiwacze na denka tłoków.
Nie obrażaj się Byku o te karaty… pożyczyłem to od Łysiaka z jakiejś książki, już nie pamietam jakiej, jeszcze w liceum czytałem.

Na bloku jest nabite:
B230FT 1289-459 01381

Na tłokach nabite D jak pupa ;)

Co do natrysku, chodzi Ci o coś takiego?

https://turbobricks.com/index.php?threa ... ce.115422/

Chętnie bym z Tobą pogadał i zadał kilka pytań telefonicznie, wtedy wyjaśnienie mi tego zajęłoby pewnie z 5 min.
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3086
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: VOLVO 240 Red Baron Wagon

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

BASSRIDE pisze:
Sinuspi pisze:
BASSRIDE pisze:Tłoki nadwymiarowe robi mahle, w pl oczywiście niedostępne…. Ale są
https://autowanda.pl/czesci-do-auta/vol ... rscienie,d
Pozwolę sobie znów się przypomnieć o obdarzenie mnie karatami, ale może zapytaj takich Ludzików co nie obdarzasz takimi klejnotami, czy zrobią na tłokach specjalną powłokę a silnikowca czy zahonuje powierzchnię w tym pod tłoki po takim zabiegu (i pomierzy śr4dnicówką, czy nie owalu :-])
Tłoki z linka są niedostępne. Możesz kupić używane (w lepszym stanie niż podsiadane).
Na tłokach są nabite klasy pasowań i proponuje szukać silnikowo i rocznikowo do bloku to ułatwi dobór bez zagłębiania się w budowę korby i tłoka. Datę wykonania nadlewu masz na bloku po lewej stronie. Mozesz przy okazji założyć natryskiwacze na denka tłoków.
Nie obrażaj się Byku o te karaty… pożyczyłem to od Łysiaka z jakiejś książki, już nie pamietam jakiej, jeszcze w liceum czytałem.

Na bloku jest nabite:
B230FT 1289-459 01381

Na tłokach nabite D jak pupa ;)

Co do natrysku, chodzi Ci o coś takiego?

https://turbobricks.com/index.php?threa ... ce.115422/

Chętnie bym z Tobą pogadał i zadał kilka pytań telefonicznie, wtedy wyjaśnienie mi tego zajęłoby pewnie z 5 min.
Nie obrażam się, że ktoś ma inne zdanie czy poglądy. Nie znam literatury Łysiaka :-).

Tak, akurat Gość wiercił i nagwintował ale bywały w przyrodzie bloki n/a z natryskami, turbo FK/FT 94-98 miały w std. Na blokach jest nadlew jaki można zobaczyć - np jak na plastikach - strzałka rok i miesiące (gdzieś pod 2-3 cylindra wydechem)
Nie pamiętam bez ściągi jaki to wymiar tłoka D, ale mogę kiedyś poszperać chyba, że ktoś szybciej z pamięci poleci z danymi.
Co do powlekania tłoków, chyba taki najrozsądniejszy materiał wśród np YT znajdziesz u p. Krysztofa - Profesor Chris.
Tylko pytanie, czy znajdziesz w lepszym stanie niz te co masz na fotkach, bo zdjecia rys straszą :-)
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
ODPOWIEDZ