Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
xjtdi
Posty: 1066
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

grodek75 pisze:Cześć wszystkim, krótkie pytanie - silne stuki na kierownicy przy jeździe po nierównościach (np. bruk, kostka granitowa, etc.).
Obrazowo opisałbym je jakby ktoś walił młotkiem w kolumnę kierownicy.
Amortyzatory na 100% OK, łączniki stabilizatora nowe, wymienione tuleje wahaczy, żadnych luzów na drążkach, etc.
Do głowy przychodzi mi kończąca się maglownica, co Wy na to?
Drązki kierownicze, końcówki drążków kierowniczych, sworznie wahacza i tuleje na tym drązku co idzie od wahacza w stronę tyłu auta, nie wiem jak to fachowo nazwać - drażek reakcyjny? No i jeszcze luz na piastach może dawać podobny objaw. Jeżdżę volvami rdw od 2004 roku i wszystkie przypadki objawów jakie opisałeś to było coś z wyżej wymienionych, nigdy nie była to maglownica, może miałem szczeście ;-)
0 x
Awatar użytkownika
grodek75
Posty: 288
Rejestracja: 23 sierpnia 2021, 16:55
Lokalizacja: Warszawa / Gdynia

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grodek75 »

xjtdi pisze:
grodek75 pisze:Cześć wszystkim, krótkie pytanie - silne stuki na kierownicy przy jeździe po nierównościach (np. bruk, kostka granitowa, etc.).
Obrazowo opisałbym je jakby ktoś walił młotkiem w kolumnę kierownicy.
Amortyzatory na 100% OK, łączniki stabilizatora nowe, wymienione tuleje wahaczy, żadnych luzów na drążkach, etc.
Do głowy przychodzi mi kończąca się maglownica, co Wy na to?
Drązki kierownicze, końcówki drążków kierowniczych, sworznie wahacza i tuleje na tym drązku co idzie od wahacza w stronę tyłu auta, nie wiem jak to fachowo nazwać - drażek reakcyjny? No i jeszcze luz na piastach może dawać podobny objaw. Jeżdżę volvami rdw od 2004 roku i wszystkie przypadki objawów jakie opisałeś to było coś z wyżej wymienionych, nigdy nie była to maglownica, może miałem szczeście ;-)
W zasadzie wszystkie elementy które opisałeś były wymienione albo sprawdzone...
Stąd podejrzenie na magiel, ale już sam nie wiem...
0 x
Volvo 964 2.9 R6 (B6304), 1994r.
Instagram: @volvo.960.warsaw
xjtdi
Posty: 1066
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

grodek75 pisze:
xjtdi pisze:
grodek75 pisze:Cześć wszystkim, krótkie pytanie - silne stuki na kierownicy przy jeździe po nierównościach (np. bruk, kostka granitowa, etc.).
Obrazowo opisałbym je jakby ktoś walił młotkiem w kolumnę kierownicy.
Amortyzatory na 100% OK, łączniki stabilizatora nowe, wymienione tuleje wahaczy, żadnych luzów na drążkach, etc.
Do głowy przychodzi mi kończąca się maglownica, co Wy na to?
Drązki kierownicze, końcówki drążków kierowniczych, sworznie wahacza i tuleje na tym drązku co idzie od wahacza w stronę tyłu auta, nie wiem jak to fachowo nazwać - drażek reakcyjny? No i jeszcze luz na piastach może dawać podobny objaw. Jeżdżę volvami rdw od 2004 roku i wszystkie przypadki objawów jakie opisałeś to było coś z wyżej wymienionych, nigdy nie była to maglownica, może miałem szczeście ;-)
W zasadzie wszystkie elementy które opisałeś były wymienione albo sprawdzone...
Stąd podejrzenie na magiel, ale już sam nie wiem...
Kwestia jak to sprawdzałeś? Z mojego doświadczenia warto podjechać na jakąś zaprzyjazniona stacje diagnostyczna, dać diagnoście na flaszkę i 3 min na szarpakach pokażą więcej niż godzina gmyrania łomem na kanale w garażu. Co do nowych czesci, tez juz miałem tak, ze nowe czesci po dosłownie 3 dniach i niespełna 100km waliły gorzej niż stare po 10 latach i 70kkm. Producentów tych wyrobów pominę milczeniem, co ciekawe nie zawsze cena jest wyznacznikiem jakości.
0 x
Awatar użytkownika
grodek75
Posty: 288
Rejestracja: 23 sierpnia 2021, 16:55
Lokalizacja: Warszawa / Gdynia

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grodek75 »

xjtdi pisze:
grodek75 pisze:
xjtdi pisze: Drązki kierownicze, końcówki drążków kierowniczych, sworznie wahacza i tuleje na tym drązku co idzie od wahacza w stronę tyłu auta, nie wiem jak to fachowo nazwać - drażek reakcyjny? No i jeszcze luz na piastach może dawać podobny objaw. Jeżdżę volvami rdw od 2004 roku i wszystkie przypadki objawów jakie opisałeś to było coś z wyżej wymienionych, nigdy nie była to maglownica, może miałem szczeście ;-)
W zasadzie wszystkie elementy które opisałeś były wymienione albo sprawdzone...
Stąd podejrzenie na magiel, ale już sam nie wiem...
Kwestia jak to sprawdzałeś? Z mojego doświadczenia warto podjechać na jakąś zaprzyjazniona stacje diagnostyczna, dać diagnoście na flaszkę i 3 min na szarpakach pokażą więcej niż godzina gmyrania łomem na kanale w garażu. Co do nowych czesci, tez juz miałem tak, ze nowe czesci po dosłownie 3 dniach i niespełna 100km waliły gorzej niż stare po 10 latach i 70kkm. Producentów tych wyrobów pominę milczeniem, co ciekawe nie zawsze cena jest wyznacznikiem jakości.
Dokładnie tak jak piszesz - stacja diagnistyczna, szarpaki, test amortyzatorów, podniesienie samochodu i sprawdzenie łożysk, etc, etc.
I nic :evil:
Dlatego mi się pomysły skończyły i dlatego o tym maglu pomyślałem, zwłaszcza że gdy kupowałem auto również diagnosta powiedział mi że wcześniej czy później (z naciskiem na to pierwsze) prawdopodobnie będzie trzeba się maglownicą zająć.
0 x
Volvo 964 2.9 R6 (B6304), 1994r.
Instagram: @volvo.960.warsaw
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3086
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

xjtdi pisze:
grodek75 pisze:Cześć wszystkim, krótkie pytanie - silne stuki na kierownicy przy jeździe po nierównościach (np. bruk, kostka granitowa, etc.).
Obrazowo opisałbym je jakby ktoś walił młotkiem w kolumnę kierownicy.
Amortyzatory na 100% OK, łączniki stabilizatora nowe, wymienione tuleje wahaczy, żadnych luzów na drążkach, etc.
Do głowy przychodzi mi kończąca się maglownica, co Wy na to?
Drązki kierownicze, końcówki drążków kierowniczych, sworznie wahacza i tuleje na tym drązku co idzie od wahacza w stronę tyłu auta, nie wiem jak to fachowo nazwać - drażek reakcyjny? No i jeszcze luz na piastach może dawać podobny objaw. Jeżdżę volvami rdw od 2004 roku i wszystkie przypadki objawów jakie opisałeś to było coś z wyżej wymienionych, nigdy nie była to maglownica, może miałem szczeście ;-)
:lol: :lol: :lol: :lol: ja wogóle, ale bym sprawdził krzyżaki łącznika wałka kierowniczego :idea:
Ostatnio zmieniony 20 czerwca 2022, 22:58 przez Sinuspi, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3086
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

grodek75 pisze:
xjtdi pisze:
grodek75 pisze: W zasadzie wszystkie elementy które opisałeś były wymienione albo sprawdzone...
Stąd podejrzenie na magiel, ale już sam nie wiem...
Kwestia jak to sprawdzałeś? Z mojego doświadczenia warto podjechać na jakąś zaprzyjazniona stacje diagnostyczna, dać diagnoście na flaszkę i 3 min na szarpakach pokażą więcej niż godzina gmyrania łomem na kanale w garażu. Co do nowych czesci, tez juz miałem tak, ze nowe czesci po dosłownie 3 dniach i niespełna 100km waliły gorzej niż stare po 10 latach i 70kkm. Producentów tych wyrobów pominę milczeniem, co ciekawe nie zawsze cena jest wyznacznikiem jakości.
Dokładnie tak jak piszesz - stacja diagnistyczna, szarpaki, test amortyzatorów, podniesienie samochodu i sprawdzenie łożysk, etc, etc.
I nic :evil:
Dlatego mi się pomysły skończyły i dlatego o tym maglu pomyślałem, zwłaszcza że gdy kupowałem auto również diagnosta powiedział mi że wcześniej czy później (z naciskiem na to pierwsze) prawdopodobnie będzie trzeba się maglownicą zająć.
Nie jest łatwo zdać i być diagnostą ale czasem warto mocno ugryźć się jednocześnie w wargę i język przy diagnozie Diagnosty.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

xjtdi pisze:Co do nowych czesci, tez juz miałem tak, ze nowe czesci po dosłownie 3 dniach i niespełna 100km waliły gorzej niż stare po 10 latach i 70kkm. Producentów tych wyrobów pominę milczeniem, co ciekawe nie zawsze cena jest wyznacznikiem jakości.
dokładnie.
np łączniki scantecha stukały jeszcze pudełku, przed założeniem.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
grodek75
Posty: 288
Rejestracja: 23 sierpnia 2021, 16:55
Lokalizacja: Warszawa / Gdynia

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grodek75 »

Dobra, dzięki Panowie - walczę dalej ;)
0 x
Volvo 964 2.9 R6 (B6304), 1994r.
Instagram: @volvo.960.warsaw
Awatar użytkownika
Dudes
Posty: 258
Rejestracja: 25 czerwca 2016, 14:04
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Dudes »

Cześć,
czy ktoś tutaj może przerabiał temat "nowej wiązki"? Izolacja przy bloku u mnie praktycznie nie istnieje i się zastanawiam, co z nią zrobić. Na razie przewody zaizolowałem taśmą, ale no wypadałoby coś z tym zrobić. I tak myślę, czy od razu poucinać kable i wlutować nowe, czy samą izolację w termo kurczkach założyć..

i tak w sumie z ciekawości zapytam. B200ET - tu potencjału na moc praktycznie nie ma, ale czy on posiada natrysk oleju na denka? Ktoś się może orientuje?
Dzięki!
0 x
740 Turbo B200ET
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1295
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Jest firma w NL, która dorabia wiązki, ma w ofercie kilka różnych modeli. Chyba koło 300 Euro za sztukę to kosztowało.
Mateusz (saabauto) też, z tego co pamiętam, oferował taką naprawę.

Co do natrysku to o ile kojarzę, nie miały go nawet mocniejsze 230ET i FT, więc nie spodziewałbym się go tutaj, ale pewności nie mam.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
ODPOWIEDZ