Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

BASSRIDE pisze:Czy ktoś może mi zmierzyć średnice węży idących z evapa do kolektora? Chce kupić zaślepki i wywalić to ustrojstwo a auto aktualnie u lakiernika
nie rób tego. to całkiem dobrze pochłania smród benzyny.
ani to jakoś specjalnie waży ani nic innego złego nie robi, żebyś miał jakiekolwiek uzyski z likwidacji tego filtra.
a jak już musisz to wykręć króćce i w ich miejsce wkręć korki.
Załączniki
30062009706.jpg
30062009706.jpg (300.83 KiB) Przejrzano 1494 razy
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1247
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

baron pisze:
BASSRIDE pisze:Czy ktoś może mi zmierzyć średnice węży idących z evapa do kolektora? Chce kupić zaślepki i wywalić to ustrojstwo a auto aktualnie u lakiernika
nie rób tego. to całkiem dobrze pochłania smród benzyny.
ani to jakoś specjalnie waży ani nic innego złego nie robi, żebyś miał jakiekolwiek uzyski z likwidacji tego filtra.
a jak już musisz to wykręć króćce i w ich miejsce wkręć korki.
Mam zaślepki i porządnie zakręcone paski - króćce się nie zgubią, nie sa zgięte jak wielu robi a zapachu benzyny od montażu nie wykryłem ;)
0 x
Awatar użytkownika
monter87
Posty: 138
Rejestracja: 18 marca 2018, 09:44
Lokalizacja: Ryki

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: monter87 »

https://allegro.pl/oferta/mata-silikono ... 0959013953

Czy ktoś może ma doświadczenie z takim materiałem, czy to wytrzyma kontakt z olejem silnikowym i wysoką temperaturą?
Szukam jakiegoś materiału żeby zrobić uszczelkę pokrywy zaworów bo dostępne uszczelki to jakiś dramat Obrazek

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
0 x
Awatar użytkownika
monter87
Posty: 138
Rejestracja: 18 marca 2018, 09:44
Lokalizacja: Ryki

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: monter87 »

Kolejne pytanie:
Most o jakim przełożeniu najlepiej prawdzi się na trasy, tak żeby przy prędkościach autostradowych obroty silnika oscylowaly w okolicach 3-4 tys obr/min.
Może ktoś ma jakąś tabele lub dane takich wartości dla poszczególnych mostów?

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
0 x
Mitek91
Posty: 178
Rejestracja: 17 stycznia 2021, 16:35

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mitek91 »

monter87 pisze:https://allegro.pl/oferta/mata-silikono ... 0959013953

Czy ktoś może ma doświadczenie z takim materiałem, czy to wytrzyma kontakt z olejem silnikowym i wysoką temperaturą?
Szukam jakiegoś materiału żeby zrobić uszczelkę pokrywy zaworów bo dostępne uszczelki to jakiś dramat Obrazek

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
Do pokryw używam takie coś (masa RTV) i jest ok, tylko trzeba dać czas na zastygnięcie:
https://allegro.pl/oferta/wurth-silikon ... 0963545080
0 x
Awatar użytkownika
kapsel
Posty: 224
Rejestracja: 11 listopada 2015, 20:19

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kapsel »

monter87 pisze:Kolejne pytanie:
Most o jakim przełożeniu najlepiej prawdzi się na trasy, tak żeby przy prędkościach autostradowych obroty silnika oscylowaly w okolicach 3-4 tys obr/min.
Może ktoś ma jakąś tabele lub dane takich wartości dla poszczególnych mostów?

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
3.31 ma około 3500 obr/min przy 150km/h

Szukam 3.17, bo chce zejść jeszcze niżej. Lubię ekonomię na trasie.
1 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3086
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Mitek91 pisze:
monter87 pisze:https://allegro.pl/oferta/mata-silikono ... 0959013953

Czy ktoś może ma doświadczenie z takim materiałem, czy to wytrzyma kontakt z olejem silnikowym i wysoką temperaturą?
Szukam jakiegoś materiału żeby zrobić uszczelkę pokrywy zaworów bo dostępne uszczelki to jakiś dramat Obrazek

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
Do pokryw używam takie coś (masa RTV) i jest ok, tylko trzeba dać czas na zastygnięcie:
https://allegro.pl/oferta/wurth-silikon ... 0963545080
Łomem później demontujesz ?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3086
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

monter87 pisze:https://allegro.pl/oferta/mata-silikono ... 0959013953

Czy ktoś może ma doświadczenie z takim materiałem, czy to wytrzyma kontakt z olejem silnikowym i wysoką temperaturą?
Szukam jakiegoś materiału żeby zrobić uszczelkę pokrywy zaworów bo dostępne uszczelki to jakiś dramat Obrazek

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
dramat to nie używanie wyszukajki ;) gdzie napisał nie jeden Userek jak sobie poradzić z uszczelnieniem "dekla" zaworowego. No i działa.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Mitek91
Posty: 178
Rejestracja: 17 stycznia 2021, 16:35

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mitek91 »

Sinuspi pisze:
Mitek91 pisze:
monter87 pisze:https://allegro.pl/oferta/mata-silikono ... 0959013953

Czy ktoś może ma doświadczenie z takim materiałem, czy to wytrzyma kontakt z olejem silnikowym i wysoką temperaturą?
Szukam jakiegoś materiału żeby zrobić uszczelkę pokrywy zaworów bo dostępne uszczelki to jakiś dramat Obrazek

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
Do pokryw używam takie coś (masa RTV) i jest ok, tylko trzeba dać czas na zastygnięcie:
https://allegro.pl/oferta/wurth-silikon ... 0963545080
Łomem później demontujesz ?
Akurat ten z Wurtha tak nie cementuje, wszystko spoko odchodzi.
0 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1247
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

W środę po pracy mam geometrię zawieszenia w swoim 240, w weekend złożyłem całe zawieszenie na nowych komponentach i niestety dalej pojawia się problem.

Otóż przy skrętach pokroju 45-90* przy niskich prędkościach coś jednokrotnie strzela dosyć mocno w zawieszeniu. Całość z z wymienanych elementów: zwrotnica, podmieniony amortyzator (bo był nowy), skrócona o zwój sprężyna z diesla (dopięta trytkami do otworów by było 100% pewności że się nie rusza), nowe poduszki amortyzatora, odświeżone wahacze z nowymi tulejami,odświeżone tylne mocowania wahaczy z nowymi tulejami, nowe sworznie wahacza, nowe końcówki drążków kierowniczych, nowe drążki kierownicze oraz nowe łączniki stabilizatora. jedynym elementem wymiennym nie zmienionym w zawieszeniu i nie nowym (najstarsze są 1,5 roczne amortyzatory KYB) nie zmienione zostały gumy stabilizatora na środku (bodajże do podłużnic)

Co gorsza bardzo zbliżony ale cichszy dźwięk występował już przed zmianą w obu kierunkach raz na jakiś czas - aktualnie głośniej jest z lewej, dodatkowo po wciśnięciu hamulca i hamowaniu np z 50km/h do świateł chwile po rozpoczęciu hamowania także słychać i czuć pojedyncze uderzenie z lewej strony...

Moje podejrzenia padają na stabilizator lub słabo do kręcone łączniki stabilizatora...

- Czy w przypadku zmian łączników należy zdjąć środkowe mocowania? (odnoszę wrażenia jakby coś prężyło...)
- Czy łączniki w mocowaniu do wahacza powinny lużno się kręcić czy być zakręcone aż do zgniecenia blachy po 2 stronach? (tak było na starym zawieszeniu - nie wyglądało to na właściwe rozwiązanie). Przy aktualnym montażu zostawiłem im luz by mogły pracować lekko się wychylając...
- Jak dokręcić te diabelne łączniki do stabilizatora (miejsce z blaszką i gumami po obu stronach) by zrobić to poprawnie? Nigdzie nie mogę znaleźć konkretów a same ogólniki (nawet w Bentley-u...)
- W momencie montażu samochód powinien stać na kołach czy może luźno stać na kobyłkach w celu montażu łączników?

Pomocy! :(
0 x
ODPOWIEDZ