965 Turbo - Koriolan
Re: 965 Turbo - Koriolan
Raport kolejny: winowajcy znalezieni. Pocięta wiązka oraz ucięty i zaizolowany przewód prowadzący do czujnika temperatury, akurat tego, z którego korzysta TCU. Po naprawieniu tychże wróciły wolne obroty, a turbina ładuje pod 1.2 bara. Można powoli przechodzić do tematu walki ze skrzynią. EGTC, TCU i reszta, na szczęście, sprawne
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: 965 Turbo - Koriolan
...Pierwszy wpis w tym wątku jest z 17 stycznia 2019.bnw pisze:ucięty i zaizolowany przewód prowadzący do czujnika temperatury, akurat tego, z którego korzysta TCU
Tak z ciekawości - jak tyle czasu ten samochód funkcjonował bez tego i dlaczego nie udało się wymigać kodu błędu wcześniej
0 x
Re: 965 Turbo - Koriolan
No przecież to auto jeździło normalnie przez większość czasu... problem pojawił się w połowie tego roku, najprawdopodobniej w wyniku ingerencji "specjalistów" od klimatyzacji.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: 965 Turbo - Koriolan
Czasem jest tak zamotane, że nie sposób dojść do przyczyny standardowymi działaniami. Swojego kupiłem z kulejącymi obrotami. Poprzedni właściciele próbowali znaleźć kogoś, kto to ogarnie, ale przez dwa lata nie znaleźli takiego, każdy się poddawał. Pomyślałem sobie że co to dla mnie, przepatrzę na spokojnie i wszystko zagra. Patrzyłem tak prawie rok:), co prawda niezbyt intensywnie, ale jednak. Nałożyło się kilka rzeczy, objawy nie sugerowały usterek, błędów nie było. Szukałbym pewnie długo, ale zrobiłem reset i zacząłem od nowa diagnozować wszystko po kolei. To też nie przyniosłoby efektu, bo np. TPS sprawdzony na stole omomierzem był sprawny, a założony do auta już nie.Milco pisze: nie udało się wymigać kodu błędu wcześniej
Czasem naprawa jest oczywista, kiedy indziej całe konsylium się podda...
0 x
Re: 965 Turbo - Koriolan
No w sumie gdzieś tam racjafonderal pisze:Czasem jest tak zamotane, że nie sposób dojść do przyczyny standardowymi działaniami. Swojego kupiłem z kulejącymi obrotami. Poprzedni właściciele próbowali znaleźć kogoś, kto to ogarnie, ale przez dwa lata nie znaleźli takiego, każdy się poddawał. Pomyślałem sobie że co to dla mnie, przepatrzę na spokojnie i wszystko zagra. Patrzyłem tak prawie rok:), co prawda niezbyt intensywnie, ale jednak. Nałożyło się kilka rzeczy, objawy nie sugerowały usterek, błędów nie było. Szukałbym pewnie długo, ale zrobiłem reset i zacząłem od nowa diagnozować wszystko po kolei. To też nie przyniosłoby efektu, bo np. TPS sprawdzony na stole omomierzem był sprawny, a założony do auta już nie.Milco pisze: nie udało się wymigać kodu błędu wcześniej
Czasem naprawa jest oczywista, kiedy indziej całe konsylium się podda...
0 x
Re: 965 Turbo - Koriolan
Dobre wieści - umiem naprawiać wyblakły kolor tapicerki, wychodzi tak:
Gdyby ktoś szukał, lakier Ghiant Textile Colour, cena ok. 20PLN za 150ml. Tutaj kolor 211 Crimson. Póki co wydaje się być ok, ale testu w warunkach pracy jeszcze nie było.
Złe wieści - testu jeszcze długo nie będzie. Auto ze strojenia wróciło na lawecie, uprzednio zostawiwszy malownicze plamy z oleju. Kompresja na pierwszym cylindrze 8.2, na drugim 8.2, na trzecim 7.5, na czwartym 0.0. Miejmy nadzieję, że tylko UPG powiedziała nie. Póki co czeka na rozbiórkę, która podpowie, jak bardzo w tyłku jesteśmy. Jedyny plus - mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że PRV jest mniej awaryjne od redblocka i mam na to dowód anegdotyczny
Gdyby ktoś szukał, lakier Ghiant Textile Colour, cena ok. 20PLN za 150ml. Tutaj kolor 211 Crimson. Póki co wydaje się być ok, ale testu w warunkach pracy jeszcze nie było.
Złe wieści - testu jeszcze długo nie będzie. Auto ze strojenia wróciło na lawecie, uprzednio zostawiwszy malownicze plamy z oleju. Kompresja na pierwszym cylindrze 8.2, na drugim 8.2, na trzecim 7.5, na czwartym 0.0. Miejmy nadzieję, że tylko UPG powiedziała nie. Póki co czeka na rozbiórkę, która podpowie, jak bardzo w tyłku jesteśmy. Jedyny plus - mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że PRV jest mniej awaryjne od redblocka i mam na to dowód anegdotyczny
7 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: 965 Turbo - Koriolan
Kiedyś kupiłem ori szare dywaniki materiałowe do 960 i psiknąłem je podobnie na czarno. Nazwy nie pamiętam, ale wyszło spoko. Używam do dziś.bnw pisze:Dobre wieści - umiem naprawiać wyblakły kolor tapicerki, wychodzi tak
Jeśli się mylę, niech mnie ktoś poprawi, ale wydaje mi się, że gdyby to była uszczelka, to jakaś tam kompresja by była. Mniejsza, ale nie 'zero'...bnw pisze: Złe wieści...
'Zero' wskazuje na całkowitą nieszczelność komory spalania. Czyli na uszkodzony wałek / zawór, tłok. Ale trzymam kciuki, żeby nie było.
0 x
Re: 965 Turbo - Koriolan
Autoglym Black Dye?Milco pisze: Kiedyś kupiłem ori szare dywaniki materiałowe do 960 i psiknąłem je podobnie na czarno. Nazwy nie pamiętam, ale wyszło spoko. Używam do dziś.
Jeśli dobrze zrozumiałem Grześka, to da się mieć 0 przy samej UPG, jeśli kanał olejowy otworzył się na tłoki, a to by w sumie pasowało do pozostałych objawów (wymiotowanie olejem z bliżej nieokreślonego miejsca, cały tłok zarzygany olejem...). Tyle, że oceny zniszczeń można dokonać dopiero po demontażu głowicy, a to musi poczekać. Co wyjdzie - zobaczymy. Mam nadzieję, że jeśli coś dodatkowego, to relatywna "pierdoła", a nie efekt miotania ułamanym zaworem po cylindrze przy 3000 obrotówMilco pisze: Jeśli się mylę, niech mnie ktoś poprawi, ale wydaje mi się, że gdyby to była uszczelka, to jakaś tam kompresja by była. Mniejsza, ale nie 'zero'...
'Zero' wskazuje na całkowitą nieszczelność komory spalania. Czyli na uszkodzony wałek / zawór, tłok. Ale trzymam kciuki, żeby nie było.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: 965 Turbo - Koriolan
bnw pisze: Gdyby ktoś szukał, lakier Ghiant Textile Colour, cena ok. 20PLN za 150ml. Tutaj kolor 211 Crimson. Póki co wydaje się być ok, ale testu w warunkach pracy jeszcze nie było.
Mega spoko efekt!
Jestem mocno ciekawy jednej sprawy, czy dałoby radę przemalować czarny/szary dywan na np. czerwono? Chodzi mi o "siłę maskowania" starego koloru.
Jestem mega ciekawy tematu "przemalowania wnętrza". Środki do malowania plastików - są, do dywanów - są, do tego nowa skóra/fotele i możemy mieć wnętrze w dowolnym kolorze
0 x