740 / 940 osiągi dla danego silnika

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

xjtdi pisze: ...B230FB, B234F da się tym sprawnie i w miarę dynamicznie jeździć ale nie łudźmy się, każde lepsze TDI i tak nas objedzie...
Jak kupię to ma być daily/niedzielny/do polatania bokiem od czasu do czasu.
Mam teraz S70 TDI z którego osiągów jestem zadowolony, jak chcę szybciej to biorę żony S90 D5 AWD i to już się odpycha fajnie.
Czyli albo 740 i co się trafi to się trafi albo szukać 940 Turbo...

Dziękuję
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

AOW pisze:
xjtdi pisze: ...B230FB, B234F da się tym sprawnie i w miarę dynamicznie jeździć ale nie łudźmy się, każde lepsze TDI i tak nas objedzie...
Jak kupię to ma być daily/niedzielny/do polatania bokiem od czasu do czasu.
Mam teraz S70 TDI z którego osiągów jestem zadowolony, jak chcę szybciej to biorę żony S90 D5 AWD i to już się odpycha fajnie.
Czyli albo 740 i co się trafi to się trafi albo szukać 940 Turbo...

Dziękuję
jak do tego co napisałeś, to tylko turbo lub 16v i koniecznie w sedanie, lżejszy tył, lepiej się lata bokiem. Jestem w Automobilklubie Wielkopolski, jak mamy rajdy są tzw. próby sprawnościowe na placach, zawsze zbieram brawa, bynajmniej nie za czas tylko za widowiskowość i styl przejazdu. Z moich doświadczeń na daily bardziej niezawodne 16v (chyba że zapomni Ci się o rozrządzie), w LPG 16v działa niezawodnie (hydrauliczne popychacze zaworowe). Turbo fun factor większy ale i cześciej coś strzeli i trzeba podłubać.
0 x
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Zobaczymy co się znajdzie... A nie chcę wydawać dużo... Mam już jedną skarbonkę ;).... Kto mnie zna z volvoforum.pl ten wie...
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

AOW pisze:Witam, mam prośbę, czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak wyglądają osiągi (realne)
Wiem, że realne to realne, ale tutaj https://www.carfolio.com/ jest trochę danych, które być może mogą być punktem zaczepienia.
Przypadkiem na to trafiłem. Może się przyda.
W przypadku np. modelu, który posiadam - to co tam napisane, zgadza się z tym, co realne.
1 x
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Wg tej strony 740 GLT ma 8.5s do setki
, Prawdziwe to?
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

AOW pisze:Wg tej strony 740 GLT ma 8.5s do setki
, Prawdziwe to?
Widziałem :) W niektórych wersjach są chyba przekłamania tam.
Tutaj na przykład https://www.ultimatespecs.com/car-specs ... 3-16v.html ma 10,2s do setki i to wydaje się bardziej realne.
1 x
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Czyli tak jak się spodziewałem, pupy nie urywa :) to mój D5252T przy wszystkich Non-Turbo jest normalne rakietą :) :) :)
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

xjtdi pisze:
AOW pisze:
xjtdi pisze:... Jeśli już mamy nawet lekko pomodzone turbo na seryjnej turbinie to takie auto jedzie fajniej niż wszystkie wersje wolnossące.
dzięki za informacje. Powiedz mi, jak ogólnie wersje 130KM , 16V 155KM czy Turbo wyglądają na tle obecnych aut? Chyba nie ma z czym do ludzi... Nie?
B230FB, B234F da się tym sprawnie i w miarę dynamicznie jeździć ale nie łudźmy się, każde lepsze TDI i tak nas objedzie...
Oj nie wiem nie wiem. Zależy od kierowcy i stanu auta z tym TeDeJi...
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Sinuspi pisze:
xjtdi pisze:
AOW pisze: dzięki za informacje. Powiedz mi, jak ogólnie wersje 130KM , 16V 155KM czy Turbo wyglądają na tle obecnych aut? Chyba nie ma z czym do ludzi... Nie?
B230FB, B234F da się tym sprawnie i w miarę dynamicznie jeździć ale nie łudźmy się, każde lepsze TDI i tak nas objedzie...
Oj nie wiem nie wiem. Zależy od kierowcy i stanu auta z tym TeDeJi...
Zależy, ostatnio jechałem takim starszym firmowym paskiem 2.0 tdi co miał jakieś 190kunia i tą dwusprzęgłową skrzynię... Niestety z bólem serca muszę przyznać że moje volvo się tak nie zbiera, inna rzecz, że w swoim aucie nie cisnę ile fabryka dała ;-) a firmowym mniej szkoda ;-)
0 x
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

xjtdi pisze: Zależy, ostatnio jechałem takim starszym firmowym paskiem 2.0 tdi co miał jakieś 190kunia...
kolega ma takiego.z 2017 chyba co ma 150KM i fabrycznie na to 8.9s.
To już mój D5252T wg fabryki na 9... Nawet teraz przy 440kkm nadal się zmieszczę w tym czasie.
Ostatnio zmieniony 11 stycznia 2021, 01:31 przez AOW, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
ODPOWIEDZ