Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
Bałuch 79
Posty: 268
Rejestracja: 09 kwietnia 2019, 21:37
Lokalizacja: KRA
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Bałuch 79 »

dom?n Dzięki. Jeszcze się zastanawiam czy kupić nową czy regenerować moją? Z tego co widzę to chyba Draken ma w ofercie tą z Skandixa. To jest oryginał czy zamiennik?

https://www.draken.com.pl/volvo/ogrzewa ... zacji.html
https://www.skandix.de/en/spare-parts/i ... g/1014831/
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Bałuch 79 pisze:dom?n Dzięki. Jeszcze się zastanawiam czy kupić nową czy regenerować moją? Z tego co widzę to chyba Draken ma w ofercie tą z Skandixa. To jest oryginał czy zamiennik?

https://www.draken.com.pl/volvo/ogrzewa ... zacji.html
https://www.skandix.de/en/spare-parts/i ... g/1014831/
Przerabiałem temat. Podejmij decyzję jak ją wyjmiesz. Nie ma co kupować tych z bokami z tworzywa. Musi być cala metalowa. Boki miedź, rdzeń aluminium. Ja w zeszłym roku regenerowałem. Moje boki były w idealnym stanie. Fachowiec zamówił nowy rdzeń. Odlutował stary. Wlutował nowy. Podobno posłuży kolejne 30 lat nie to co współczesna produkcja.
1 x
Plati
Posty: 237
Rejestracja: 12 kwietnia 2016, 20:07
Lokalizacja: Gliwice

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Plati »

Rozpieraki ręcznego - mam zapieczone fest, nowe jak są to kosztują po 120-150zł/szt. Więc to nie mały wydatek.
Próbować je wymoczyć itd? Będzie to ok, czy będą znowu problemy po czasie? Jakieś patenty na to?
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Wymocz, rozruszaj, delikatnie nasmaruj czymś, co nie zostaje tłuste i czego nie zmyje woda (teflon?), a będziesz miał spokój na długo.
Jak chcesz jeszcze lepiej możesz zanieść do cynkowania, za takie drobiazgi wezmą jakieś grosze.
0 x
xjtdi
Posty: 1066
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

endriugto pisze:
Bałuch 79 pisze:dom?n Dzięki. Jeszcze się zastanawiam czy kupić nową czy regenerować moją? Z tego co widzę to chyba Draken ma w ofercie tą z Skandixa. To jest oryginał czy zamiennik?

https://www.draken.com.pl/volvo/ogrzewa ... zacji.html
https://www.skandix.de/en/spare-parts/i ... g/1014831/
Przerabiałem temat. Podejmij decyzję jak ją wyjmiesz. Nie ma co kupować tych z bokami z tworzywa. Musi być cala metalowa. Boki miedź, rdzeń aluminium. Ja w zeszłym roku regenerowałem. Moje boki były w idealnym stanie. Fachowiec zamówił nowy rdzeń. Odlutował stary. Wlutował nowy. Podobno posłuży kolejne 30 lat nie to co współczesna produkcja.
Też radze regenerację, w 940 skusiłem się na aluminiowo-stalowy zamiennik i niby wszystko jest ok ale skuteczność grzania o 50-60% niższa. Przy obecnych zimach jest ok, ale i tak jak kiedyś znowu zdejmę deskę to podmienię nagrzewnice na miedzianą.
0 x
Online
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Czy posiada ktoś może schemat rozmieszczenia znaczków na klapie w 240 polift? (najlepiej 91+ bez wersji wyposażeniowej). Będę wdzięczny :D
0 x
Awatar użytkownika
marcinGT
Posty: 104
Rejestracja: 05 lutego 2017, 14:23
Lokalizacja: PGN

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: marcinGT »

Od pewnego czasu co kilka/kilkanaście odpaleń auta po przekręceniu stacyjki zapalają się normalnie kontrolki, natomiast po przekręceniu na 3 pozycję nie dzieje się nic, nie słychać nawet rozrusznika. Po 2-3 próbach przekręcania auto już normalnie odpala. Czy to może być problem z kostką stacyjki czy coś innego? Nie jest to specjalnie upierdliwe, ale cały czas mam obawy, że w końcu auto w ogóle nie odpali ;)

Volvo 240, B230f, 1990 rok.
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Po drodze nie ma żadnych bezpieczników ani przekaźników, zatem albo coś nie styka w kostce stacyjki lub automacie rozrusznika, albo na silniku jest marna masa. No i klemy muszą być czyste.
0 x
Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 297
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zlyzuw »

Pany, pytanie w temacie wymiany uszczelki pokrywy zaworów w B230F. Jak to zrobić aby nic się nie pociło? Uszczelkę kłaść na sucho z odrobiną silikonu w rogach, posmarować uszczelkę smarem/wazelina tech./olejem czy wgl uszczelka + silikon na całej długości? Co człowiek to inna rada i już sam nie wiem.
0 x
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 655
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

zlyzuw pisze:Pany, pytanie w temacie wymiany uszczelki pokrywy zaworów w B230F. Jak to zrobić aby nic się nie pociło? Uszczelkę kłaść na sucho z odrobiną silikonu w rogach, posmarować uszczelkę smarem/wazelina tech./olejem czy wgl uszczelka + silikon na całej długości? Co człowiek to inna rada i już sam nie wiem.
Obojętnie czy kupisz Elring, Reinz, Ajusa, Corteco, Febi - i tak będą się rozwarstwiały - wada fabryczna warstwowego klingerytu.

Kup bele co, oczyść powierzchnie przylegania, złóż na smar obustronnie, skręć nie za mocno i jeździj, i tak wcześniej czy później wyciśnie :-)

A jak się już załamiesz - daj znać, mam uszczelki które nie ciekną ;-D
1 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
ODPOWIEDZ