dom?n Dzięki. Jeszcze się zastanawiam czy kupić nową czy regenerować moją? Z tego co widzę to chyba Draken ma w ofercie tą z Skandixa. To jest oryginał czy zamiennik?
https://www.draken.com.pl/volvo/ogrzewa ... zacji.html
https://www.skandix.de/en/spare-parts/i ... g/1014831/
Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Przerabiałem temat. Podejmij decyzję jak ją wyjmiesz. Nie ma co kupować tych z bokami z tworzywa. Musi być cala metalowa. Boki miedź, rdzeń aluminium. Ja w zeszłym roku regenerowałem. Moje boki były w idealnym stanie. Fachowiec zamówił nowy rdzeń. Odlutował stary. Wlutował nowy. Podobno posłuży kolejne 30 lat nie to co współczesna produkcja.Bałuch 79 pisze:dom?n Dzięki. Jeszcze się zastanawiam czy kupić nową czy regenerować moją? Z tego co widzę to chyba Draken ma w ofercie tą z Skandixa. To jest oryginał czy zamiennik?
https://www.draken.com.pl/volvo/ogrzewa ... zacji.html
https://www.skandix.de/en/spare-parts/i ... g/1014831/
1 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Rozpieraki ręcznego - mam zapieczone fest, nowe jak są to kosztują po 120-150zł/szt. Więc to nie mały wydatek.
Próbować je wymoczyć itd? Będzie to ok, czy będą znowu problemy po czasie? Jakieś patenty na to?
Próbować je wymoczyć itd? Będzie to ok, czy będą znowu problemy po czasie? Jakieś patenty na to?
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Wymocz, rozruszaj, delikatnie nasmaruj czymś, co nie zostaje tłuste i czego nie zmyje woda (teflon?), a będziesz miał spokój na długo.
Jak chcesz jeszcze lepiej możesz zanieść do cynkowania, za takie drobiazgi wezmą jakieś grosze.
Jak chcesz jeszcze lepiej możesz zanieść do cynkowania, za takie drobiazgi wezmą jakieś grosze.
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Też radze regenerację, w 940 skusiłem się na aluminiowo-stalowy zamiennik i niby wszystko jest ok ale skuteczność grzania o 50-60% niższa. Przy obecnych zimach jest ok, ale i tak jak kiedyś znowu zdejmę deskę to podmienię nagrzewnice na miedzianą.endriugto pisze:Przerabiałem temat. Podejmij decyzję jak ją wyjmiesz. Nie ma co kupować tych z bokami z tworzywa. Musi być cala metalowa. Boki miedź, rdzeń aluminium. Ja w zeszłym roku regenerowałem. Moje boki były w idealnym stanie. Fachowiec zamówił nowy rdzeń. Odlutował stary. Wlutował nowy. Podobno posłuży kolejne 30 lat nie to co współczesna produkcja.Bałuch 79 pisze:dom?n Dzięki. Jeszcze się zastanawiam czy kupić nową czy regenerować moją? Z tego co widzę to chyba Draken ma w ofercie tą z Skandixa. To jest oryginał czy zamiennik?
https://www.draken.com.pl/volvo/ogrzewa ... zacji.html
https://www.skandix.de/en/spare-parts/i ... g/1014831/
0 x
-
OnlineMaciek4530
- Posty: 1239
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Czy posiada ktoś może schemat rozmieszczenia znaczków na klapie w 240 polift? (najlepiej 91+ bez wersji wyposażeniowej). Będę wdzięczny
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Od pewnego czasu co kilka/kilkanaście odpaleń auta po przekręceniu stacyjki zapalają się normalnie kontrolki, natomiast po przekręceniu na 3 pozycję nie dzieje się nic, nie słychać nawet rozrusznika. Po 2-3 próbach przekręcania auto już normalnie odpala. Czy to może być problem z kostką stacyjki czy coś innego? Nie jest to specjalnie upierdliwe, ale cały czas mam obawy, że w końcu auto w ogóle nie odpali
Volvo 240, B230f, 1990 rok.
Volvo 240, B230f, 1990 rok.
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Po drodze nie ma żadnych bezpieczników ani przekaźników, zatem albo coś nie styka w kostce stacyjki lub automacie rozrusznika, albo na silniku jest marna masa. No i klemy muszą być czyste.
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Pany, pytanie w temacie wymiany uszczelki pokrywy zaworów w B230F. Jak to zrobić aby nic się nie pociło? Uszczelkę kłaść na sucho z odrobiną silikonu w rogach, posmarować uszczelkę smarem/wazelina tech./olejem czy wgl uszczelka + silikon na całej długości? Co człowiek to inna rada i już sam nie wiem.
0 x
- saabauto
- Posty: 655
- Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
- Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
- Kontakt:
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Obojętnie czy kupisz Elring, Reinz, Ajusa, Corteco, Febi - i tak będą się rozwarstwiały - wada fabryczna warstwowego klingerytu.zlyzuw pisze:Pany, pytanie w temacie wymiany uszczelki pokrywy zaworów w B230F. Jak to zrobić aby nic się nie pociło? Uszczelkę kłaść na sucho z odrobiną silikonu w rogach, posmarować uszczelkę smarem/wazelina tech./olejem czy wgl uszczelka + silikon na całej długości? Co człowiek to inna rada i już sam nie wiem.
Kup bele co, oczyść powierzchnie przylegania, złóż na smar obustronnie, skręć nie za mocno i jeździj, i tak wcześniej czy później wyciśnie
A jak się już załamiesz - daj znać, mam uszczelki które nie ciekną ;-D
1 x