Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Pacjent 960 mkII rok 1995, na ostatnim przeglądzie wyszło, że jeden z przednich amorów zakończył współprace...
Pytanie jakie amory z tego co jest na rynku warto kupić? Co jeszcze warto mieć w komplecie zanim wezmę się za odkręcanie - może odboje, poduszki amorów, łożyska amorów? Generalnie auto jeździ przyjemnie choć faktycznie jakieś takie miękkie mi się wydawało, nic nie stuka, ale przy amorach nie grzebane z 10-12lat, jedynie sworznie wahaczy, końcówki drążków i łączniki stabilizatora regularnie zmieniałem, ostatnio w zeszłym roku.
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

xjtdi pisze:Pacjent 960 mkII rok 1995, na ostatnim przeglądzie wyszło, że jeden z przednich amorów zakończył współprace...
Pytanie jakie amory z tego co jest na rynku warto kupić? Co jeszcze warto mieć w komplecie zanim wezmę się za odkręcanie - może odboje, poduszki amorów, łożyska amorów? Generalnie auto jeździ przyjemnie choć faktycznie jakieś takie miękkie mi się wydawało, nic nie stuka, ale przy amorach nie grzebane z 10-12lat, jedynie sworznie wahaczy, końcówki drążków i łączniki stabilizatora regularnie zmieniałem, ostatnio w zeszłym roku.
Wypadałoby założyć nowe sprężyny, osłony sztycy amorka i poduszki z łożyskami. Według mnie do codziennego tłuczenia po studzienkach i koleinach wystarczy B4. Szczęka nie wypadnie a i dupy z zachwytu nie urwie.
Sprężyny rdzewieją, tracą własności fizyczne. Zatem z której szkoły skorzystasz: szkoła Krakowska mówi o wymianie, a Warszawska, że się nie wymienia - Twój wybór.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Sinuspi pisze:
xjtdi pisze:Pacjent 960 mkII rok 1995, na ostatnim przeglądzie wyszło, że jeden z przednich amorów zakończył współprace...
Pytanie jakie amory z tego co jest na rynku warto kupić? Co jeszcze warto mieć w komplecie zanim wezmę się za odkręcanie - może odboje, poduszki amorów, łożyska amorów? Generalnie auto jeździ przyjemnie choć faktycznie jakieś takie miękkie mi się wydawało, nic nie stuka, ale przy amorach nie grzebane z 10-12lat, jedynie sworznie wahaczy, końcówki drążków i łączniki stabilizatora regularnie zmieniałem, ostatnio w zeszłym roku.
Wypadałoby założyć nowe sprężyny, osłony sztycy amorka i poduszki z łożyskami. Według mnie do codziennego tłuczenia po studzienkach i koleinach wystarczy B4. Szczęka nie wypadnie a i dupy z zachwytu nie urwie.
Sprężyny rdzewieją, tracą własności fizyczne. Zatem z której szkoły skorzystasz: szkoła Krakowska mówi o wymianie, a Warszawska, że się nie wymienia - Twój wybór.
Sprężyny obadałem organoleptycznie, korozji za wiele nie mają, auto stoi równo, wysoko więc je zostawiam, po ostatnich bojach w sedanie 940 gdzie na nowych sprężynach tył stał niżej niż na starych nie mam ochoty na eksperymenty...
Poduszki/łożyska amora oraz osłonki i odboje już do mnie jadą. Amory jeszcze się zastanawiam ale od ręki dostępne są Monroe - 270zł/sztuka oraz NK - 290zł/sztuka.
0 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Krótkie pytanie - ostatnio zauważyłem, że w mojej 960 mk2 z 95' jak się stoi i lekko naciska pedał hamulca to z okolic pod kierownica dochodzi lekkie syczenie. Jak się wciśnie pedał mocniej to przestaje syczeć, hamulce działają prawidłowo, ABS działa też chyba prawidłowo. Pytanie - z tym syczeniem to tak ma być czy kończy mi się servo od hamulców? Jak to naprawić - jakiś uszczelniacz, zestaw naprawczy czy wymiana servo na inne?
0 x
MarcinS
Posty: 439
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

Pytanie o spinki "ramki" przedniej szyby w siedemsecie polifcie. Montuje się je w trakcie wklejania szyby, czy tak jak na tym filmie w "nieco" nowszym volvo:
0 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

MarcinS pisze:Pytanie o spinki "ramki" przedniej szyby w siedemsecie polifcie. Montuje się je w trakcie wklejania szyby, czy tak jak na tym filmie w "nieco" nowszym volvo:
W serii 7xx przynajmniej w ostatnich rocznikach spinki montuje się podobnie jak na tym filmie, mają trochę inny kształt ale zasada działania jest ta sama, do ich wymiany nie trzeba nic robić z szybą.
0 x
MarcinS
Posty: 439
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

Ok. Dzięki za informację. :)
0 x
Awatar użytkownika
czk
Posty: 171
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: czk »

xjtdi pisze:po ostatnich bojach w sedanie 940 gdzie na nowych sprężynach tył stał niżej niż na starych nie mam ochoty na eksperymenty...
Rozwiń proszę :geek:
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
Awatar użytkownika
czk
Posty: 171
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: czk »

czk pisze:
xjtdi pisze:po ostatnich bojach w sedanie 940 gdzie na nowych sprężynach tył stał niżej niż na starych nie mam ochoty na eksperymenty...
Rozwiń proszę :geek:
EDIT:

Proszę państwa, taka sytuacja. W 940GL z B230FD, po odpuszczeniu gazu, pompa paliwa w baku daje o sobie donośnie znać. Poza tym, pomimo że to niezbyt mocarna seria, zauważam zadyszkę pod dużym obciążeniem, na ostrych podjazdach. Wnioskuję więc, że najwyższy czas na nową pompkę.

Pytania mam następujące:
1. Aktualnie w baku siedzi Bosch 0 580 453 033, parametry wg producenta w zależności od źródeł ok. 3-3,5 bar i 110-130 l/h. Co założyć zamiast i gdzie kupić w dobrej cenie?

2. Aktualnie wala się u mnie prawie nowa pompka Walbro GSS341. W przyszłości do auta wleci turbomotor a wraz z nim ta pompka zapewne. Pytanie brzmi, czy mogę założyć tę pompkę już teraz, bez szkody dla fabrycznego, leciwego już układu paliwowego, ? Jej parametry to ok. 6bar i 210 l/h. Wybaczcie ignorancję :oops:
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Czy w kabinie 940 powinienem słyszeć jak szumi pompa paliwa spod fotela pasażera?
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
ODPOWIEDZ