Volvo 940 - strata nawiewu/kimy na doładowaniu turbo.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
re5pect
Posty: 666
Rejestracja: 20 listopada 2014, 21:39

Volvo 940 - strata nawiewu/kimy na doładowaniu turbo.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: re5pect »

Cześć,
dorwałem 940 na daily. W sumie irytuje mnie mocno jedna sprawa.

Klima super chłodzi przy jeździe na podciśnieniu. Jadąc dłuższy czas na booście nawiew zupełnie przestaje działać. W najbliższą sobotę planuję zrobić 9setą około 1000km i na szybko chcę coś ogarnąć.

Wyczytałem że można dołożyć elektryczną pompkę podciśnienia. Ma to sens, ale mam kilka wątpliwości jak najmądrzej to zrobić.

1. Czy pompkę należy wpiąć do istniejącego układu z zaworkiem zwrotnym, czy po prostu robimy zupełnie osobny układ?

2. Jak wyregulować siłę pompki? Przydałoby się coś typu wastegate, żeby powiedzmy podciśnienie nie przekraczało -0,5bar. Jeżeli pompka będzie cały czas włączona to pewno coś strzeli i to szybko. Załączanie pompki na guzik średnio mnie przekonuje.

Ma ktoś jakiś pomysł / gotowe rozwiązanie? :)
0 x
Awatar użytkownika
kapsel
Posty: 224
Rejestracja: 11 listopada 2015, 20:19

Re: Volvo 940 - strata nawiewu/kimy na doładowaniu turbo.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kapsel »

Jaki silnik i jaki typ klimy. Ręczna, automatyczna.?
0 x
re5pect
Posty: 666
Rejestracja: 20 listopada 2014, 21:39

Re: Volvo 940 - strata nawiewu/kimy na doładowaniu turbo.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: re5pect »

kapsel pisze:Jaki silnik i jaki typ klimy. Ręczna, automatyczna.?
B230ft, klima automatyczna.
0 x
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 654
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: Volvo 940 - strata nawiewu/kimy na doładowaniu turbo.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

re5pect pisze:Cześć,
dorwałem 940 na daily. W sumie irytuje mnie mocno jedna sprawa.

Klima super chłodzi przy jeździe na podciśnieniu. Jadąc dłuższy czas na booście nawiew zupełnie przestaje działać. W najbliższą sobotę planuję zrobić 9setą około 1000km i na szybko chcę coś ogarnąć.

Wyczytałem że można dołożyć elektryczną pompkę podciśnienia. Ma to sens, ale mam kilka wątpliwości jak najmądrzej to zrobić.

1. Czy pompkę należy wpiąć do istniejącego układu z zaworkiem zwrotnym, czy po prostu robimy zupełnie osobny układ?

2. Jak wyregulować siłę pompki? Przydałoby się coś typu wastegate, żeby powiedzmy podciśnienie nie przekraczało -0,5bar. Jeżeli pompka będzie cały czas włączona to pewno coś strzeli i to szybko. Załączanie pompki na guzik średnio mnie przekonuje.

Ma ktoś jakiś pomysł / gotowe rozwiązanie? :)
Ma, stosuje od dawna. Przyjedź do Warszawy to Ci zrobię :-P
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
re5pect
Posty: 666
Rejestracja: 20 listopada 2014, 21:39

Re: Volvo 940 - strata nawiewu/kimy na doładowaniu turbo.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: re5pect »

saabauto pisze:
re5pect pisze:Cześć,
dorwałem 940 na daily. W sumie irytuje mnie mocno jedna sprawa.

Klima super chłodzi przy jeździe na podciśnieniu. Jadąc dłuższy czas na booście nawiew zupełnie przestaje działać. W najbliższą sobotę planuję zrobić 9setą około 1000km i na szybko chcę coś ogarnąć.

Wyczytałem że można dołożyć elektryczną pompkę podciśnienia. Ma to sens, ale mam kilka wątpliwości jak najmądrzej to zrobić.

1. Czy pompkę należy wpiąć do istniejącego układu z zaworkiem zwrotnym, czy po prostu robimy zupełnie osobny układ?

2. Jak wyregulować siłę pompki? Przydałoby się coś typu wastegate, żeby powiedzmy podciśnienie nie przekraczało -0,5bar. Jeżeli pompka będzie cały czas włączona to pewno coś strzeli i to szybko. Załączanie pompki na guzik średnio mnie przekonuje.

Ma ktoś jakiś pomysł / gotowe rozwiązanie? :)
Ma, stosuje od dawna. Przyjedź do Warszawy to Ci zrobię :-P
Podpowiesz coś? :D

Pompkę już zamówiłem z Mercedesa ML. Będzie to osobny układ (zaślepiam kolektor, pompka będzie działać wyłącznie na klapki nawiewu, wywalam zaworki zwrotne). Jedyna zagadka - skąd wziąć plusa?

Chciałbym żeby pompka nie chodziła wyłącznie przy nawiewie w pozycji 0, a AUT/1/2/3/4/5 żeby załączały pompkę.

Jeszcze się w to nie bawiłem (jutro powinienem dostać paczkę) i może podasz wskazówkę/rozwiązanie zanim zacznę szukać ;)
0 x
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 654
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: Volvo 940 - strata nawiewu/kimy na doładowaniu turbo.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

re5pect pisze: Podpowiesz coś? :D

Pompkę już zamówiłem z Mercedesa ML. Będzie to osobny układ (zaślepiam kolektor, pompka będzie działać wyłącznie na klapki nawiewu, wywalam zaworki zwrotne). Jedyna zagadka - skąd wziąć plusa?

Chciałbym żeby pompka nie chodziła wyłącznie przy nawiewie w pozycji 0, a AUT/1/2/3/4/5 żeby załączały pompkę.

Jeszcze się w to nie bawiłem (jutro powinienem dostać paczkę) i może podasz wskazówkę/rozwiązanie zanim zacznę szukać ;)
Żadna pompka nie jest potrzebna, żadna z pompek próżniowych NIE jest przystosowana do pracy ciągłej, mercedesowska czy od v70mk2 wytrzymuje max 45 minut pracy ciągłej, potem albo zatrze się z przegrzania, albo pobierze taki prąd, ze wywali bezpiecznik. Dodatkowy akumulator podciśnienia od porsche cayenne niby troche poprawia sprawę, ale to dalej nie to :-) zaworki zwrotne możesz sobie wsadzić... też nic nie pomogą :-D
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 - strata nawiewu/kimy na doładowaniu turbo.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

saabauto pisze:
re5pect pisze: Podpowiesz coś? :D

Pompkę już zamówiłem z Mercedesa ML. Będzie to osobny układ (zaślepiam kolektor, pompka będzie działać wyłącznie na klapki nawiewu, wywalam zaworki zwrotne). Jedyna zagadka - skąd wziąć plusa?

Chciałbym żeby pompka nie chodziła wyłącznie przy nawiewie w pozycji 0, a AUT/1/2/3/4/5 żeby załączały pompkę.

Jeszcze się w to nie bawiłem (jutro powinienem dostać paczkę) i może podasz wskazówkę/rozwiązanie zanim zacznę szukać ;)
Żadna pompka nie jest potrzebna, żadna z pompek próżniowych NIE jest przystosowana do pracy ciągłej, mercedesowska czy od v70mk2 wytrzymuje max 45 minut pracy ciągłej, potem albo zatrze się z przegrzania, albo pobierze taki prąd, ze wywali bezpiecznik. Dodatkowy akumulator podciśnienia od porsche cayenne niby troche poprawia sprawę, ale to dalej nie to :-) zaworki zwrotne możesz sobie wsadzić... też nic nie pomogą :-D
To w takim razie co powinno się zrobić?
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
misica
Posty: 111
Rejestracja: 25 marca 2019, 20:50
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Volvo 940 - strata nawiewu/kimy na doładowaniu turbo.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: misica »

Hey,

Przełożyłem 1 przewód podciśnienia nad prawą nogą kierowcy i zatkałem 1 króciec.
Wszystko OK, mankament taki, że słabiej daje na szybę, ale nie ma tragedii.

Szukaj tematu tu, lub na niebieskim forum.

Pozdro
0 x
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Volvo 940 - strata nawiewu/kimy na doładowaniu turbo.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

misica pisze: Szukaj tematu tu, lub na niebieskim forum.
Pozdro
a niebieskie forum to Volvoforum?
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
misica
Posty: 111
Rejestracja: 25 marca 2019, 20:50
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Volvo 940 - strata nawiewu/kimy na doładowaniu turbo.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: misica »

Tak
1 x
ODPOWIEDZ