Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

czk pisze:Proszę państwa, jak wygląda sprawa ze skutecznością świecenia lamp EU w 2/7/9 vs US sealed beam? Pięknie to wygląda ale samochód ma służyć, a "nasze" lampy jak dla mnie świecą wyśmienicie i nie chciałbym tego tracić.

Ciekawi mnie również porównanie okrągłe przedlifty vs prostokątne '86+ w 240.
Wszyscy za oceanem piszą o dramatycznej poprawie świecenia po zamianie z US na europejskie. Nie wiem jak z poczwórnymi zestawami z przedliftowych 240 i 740, ale na poliftowe marudzą mocno. Do poczwórnych można wstawić europejskie wkłady jakby co.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
czk
Posty: 171
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: czk »

dom?n pisze:
czk pisze:Proszę państwa, jak wygląda sprawa ze skutecznością świecenia lamp EU w 2/7/9 vs US sealed beam? Pięknie to wygląda ale samochód ma służyć, a "nasze" lampy jak dla mnie świecą wyśmienicie i nie chciałbym tego tracić.

Ciekawi mnie również porównanie okrągłe przedlifty vs prostokątne '86+ w 240.
Wszyscy za oceanem piszą o dramatycznej poprawie świecenia po zamianie z US na europejskie. Nie wiem jak z poczwórnymi zestawami z przedliftowych 240 i 740, ale na poliftowe marudzą mocno. Do poczwórnych można wstawić europejskie wkłady jakby co.
Ale że, jak, europejskie wkłady do przedliftowych "sealed beams"? Chodzi mi oczywiście o przedliftowe, poczwórne "usa front".

Narzekanie na poliftowe lampy US domyślam się że może wynikać z tego, że są plastikowe i żółkną/matowieją.
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

czk pisze: Ale że, jak, europejskie wkłady do przedliftowych "sealed beams"? Chodzi mi oczywiście o przedliftowe, poczwórne "usa front".
Na allegro wiszą po 20 zł:)
Ktoś to robi w wersji europejskiej być może dlatego, że te same wkłady były latami używane w wielu modelach autobusów Neoplan, czyli nie trzeba było wymyślać koła na nowo :)

Obrazek
2 x
Awatar użytkownika
czk
Posty: 171
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: czk »

fonderal pisze:
czk pisze: Ale że, jak, europejskie wkłady do przedliftowych "sealed beams"? Chodzi mi oczywiście o przedliftowe, poczwórne "usa front".
Na allegro wiszą po 20 zł:)
Ktoś to robi w wersji europejskiej być może dlatego, że te same wkłady były latami używane w wielu modelach autobusów Neoplan, czyli nie trzeba było wymyślać koła na nowo :)
Obrazek
Wszystko rozumiem. Ale skuteczność świecenia tego standardu raczej taka sama, nie wazne czy przyjechaly z US i EU. Dlatego pytam o porównanie z naszymi, zwyczajnymi, szklanymi, prostokątnymi :)
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Tl;dr: oba warianty amerykańskie świecą zauważalnie gorzej od prostokątnych europejskich.

A tego to już nie wiem, nigdy nie jeździłem 740 z amerykańskimi światłami, w sensie z ich symetryczną optyką.
Amerykańskie do przedliftowego 740 to ten ichni patent sealed beam, który świeci symetrycznie. Te z allegro są asymetryczne i na H4. Ilością światła też nie powalają, ale z racji asymetryczności mogą świecić nieco lepiej od amerykańskich odpowiedników. No i nie jest się skazanym na sealed beam, można użyć jakiejś lepszej żarówki. Tak czy siak drogowe są jeszcze jako tako, za to mijania jak w maluchu. Ale nadrabiają wdziękiem :)

Natomiast duże prostokątne to tak jak @dom?n napisał, te zwykłe, pospolite u nas europejskie światła są w USA tak samo poszukiwane, jak u nas ichnie poczwórne fronty, bo świecą o rząd wielkości lepiej i od poczwórnych, i od amerykańskich poliftowych, też dużych prostokątnych, tych dzielonych w pionie.
1 x
Awatar użytkownika
czk
Posty: 171
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: czk »

Czyli w sumie tak jak się spodziewałem, najlepsze do lansu :D
A okrągłe przedliftowe w 240 w porównaniu do ostatnich, najnowszych?
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

czk pisze:Czyli w sumie tak jak się spodziewałem, najlepsze do lansu :D
A okrągłe przedliftowe w 240 w porównaniu do ostatnich, najnowszych?
mnie się wydaje, że im lepszy kineskop tym snop na czystym kloszu i odbłyśniku jest lepszy. Może ktoś zna się na fotografii, to wytłumaczy to w dwóch słowach. Inną sprawą jest plama strugi światła i postrzegania w niej przeszkód. :idea:
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Kupiłem w Drakenie korek wlewu płynu do spryskiwaczy. Nie pasuje, ma za małą średnicę. Czy to 900 były różne średnice rurki wlewu?

Obrazek
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Jedna średnica. Na wszelki wypadek przeleciałem przez wszystkie roczniki, i od 91 do 98 korek ma numer 3518883.
Rurki też były takie same przez cały czas. Co prawda są w dwóch wykonaniach, ale to dla prawej albo lewej strony montażu zbiorniczka, do obydwu pasuje ten sam korek.
Też mam z Drakena i pasował jak ulał...
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

dom?n pisze:Kupiłem w Drakenie korek wlewu płynu do spryskiwaczy. Nie pasuje, ma za małą średnicę. Czy to 900 były różne średnice rurki wlewu?

Obrazek
1. masz źeźbę
2. masz z 700-ty
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
ODPOWIEDZ