240 „Ernst Nilson”

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1225
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: 240 [CEGLAK]

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Potwierdzam, było super w końcu poznać ludzi z forum na żywo :D
0 x
Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 297
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: 240 „Ernst Nilsen”

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zlyzuw »

Powoli sezon na jazdę 240 u mnie się kończy wiec zaczyna się garażowe grzebanie. Ostatnio wymieniłem termostat ponieważ samochód po włączeniu ogrzewania przy szybkiej jeździe trochę tracił temperature.
E26A984D-503E-416F-B7CB-F3B796D363AD.jpeg
E26A984D-503E-416F-B7CB-F3B796D363AD.jpeg (367.82 KiB) Przejrzano 7834 razy
8075546A-F182-4449-AACE-A84A81CDF84C.jpeg
8075546A-F182-4449-AACE-A84A81CDF84C.jpeg (398.57 KiB) Przejrzano 7834 razy
Okazało się, że termostat oprócz tego, że jest tak zasyfiony co go blokowało to dodatkowo miał otwarcie przy 82*C. Wymiana na wahlera i wszystko jest ok.
7C5C3A9F-408C-4F52-8B07-BACAE275EE1E.jpeg
7C5C3A9F-408C-4F52-8B07-BACAE275EE1E.jpeg (2.1 MiB) Przejrzano 7834 razy
Przy okazji wymieniłem kopułkę i palec. Stare były zasadniczo sprawne ale pale był
Już mocno wytarty, kopułka tez już marna przez co trochę nierówno pracował. Po wymianie pracuje rôwniutko.
D52A7321-DAC3-4D69-AD12-2FDCC667CA4F.jpeg
D52A7321-DAC3-4D69-AD12-2FDCC667CA4F.jpeg (2.84 MiB) Przejrzano 7834 razy
Żal mi wyprowadzać volvo w deszczowa pogodę bo mam inne daily ale co jak co - jesień i zima bardzo pasują do cegieł.

PS: Zmieniłem tytuł tematu bo jednak mój wóz kojarzy się z tą dilerską plakietką ErnstNIlsen wiec taki będzie miał przydomek operacyjny.
5EC2D152-0C83-4674-B8EF-3E629E7DE2EB.jpeg
5EC2D152-0C83-4674-B8EF-3E629E7DE2EB.jpeg (1.85 MiB) Przejrzano 7834 razy
2 x
Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 297
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: 240 „Ernst Nilsen”

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zlyzuw »

I jeszcze do autka zdobyłem skórzany mieszek zmiany biegów. Był w marnym stanie ale się nim zaopiekowałem i wyglada jak nowy! :D będzie idealnie pasował do skórzanej tapicerki
2B825192-9B52-4376-AE51-7573B15F092A.jpeg
2B825192-9B52-4376-AE51-7573B15F092A.jpeg (249.33 KiB) Przejrzano 7799 razy
CB8B9E9B-E923-46D9-AEFF-F9907A56F2C9.jpeg
CB8B9E9B-E923-46D9-AEFF-F9907A56F2C9.jpeg (318.84 KiB) Przejrzano 7799 razy
3 x
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: 240 „Ernst Nilsen”

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

zlyzuw pisze:I jeszcze do autka zdobyłem skórzany mieszek zmiany biegów. Był w marnym stanie ale się nim zaopiekowałem i wyglada jak nowy! :D będzie idealnie pasował do skórzanej tapicerki
2B825192-9B52-4376-AE51-7573B15F092A.jpeg
CB8B9E9B-E923-46D9-AEFF-F9907A56F2C9.jpeg
dziewięćsetkowy?
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 297
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: 240 „Ernst Nilsen”

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zlyzuw »

Dwusetowy
D60615E5-ED4B-479F-BDD9-786F32F8D3F4.jpeg
D60615E5-ED4B-479F-BDD9-786F32F8D3F4.jpeg (235.07 KiB) Przejrzano 7757 razy
1 x
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: 240 „Ernst Nilsen”

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

zlyzuw pisze:Dwusetowy
heh.
ale on się czymś różni od tego, który był w serii 7 i 9?
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 297
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: 240 „Ernst Nilsen”

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zlyzuw »

baron pisze:
zlyzuw pisze:Dwusetowy
heh.
ale on się czymś różni od tego, który był w serii 7 i 9?
Szczerze? Nie mam pojęcia. Wyglądają identycznie, na niektórych aukcjach są opisywane jako po prostu mieszki do 200/700/900 więc nie zdziwiłbym się gdyby były takie same do każdego z w/w modeli.
0 x
Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 297
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: 240 „Ernst Nilson”

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zlyzuw »

Ostatnimi czasy samochód niespecjalnie trzymał temperature. Wskazówka była mniej więcej w 1/5 wysokości zaledwie. Okazało ale ze przyczyną jest dziurawa chłodnica która swoją drogą była jeszcze fabryczna.

Na szczęście kolega miał na sprzedaż chłodnice OEM mosiężną. Niezbyt ładną ale szczelna i o wiele lepsza niż poprzednia z plastikową obudową.
Nowa - stara chłodnica
Nowa - stara chłodnica
4D009411-9A21-4328-A9DC-3A951D63DAAC.jpeg (456.91 KiB) Przejrzano 7626 razy
2042C8CE-B5DA-43B8-A03D-730EE9E2850A.jpeg
2042C8CE-B5DA-43B8-A03D-730EE9E2850A.jpeg (246.72 KiB) Przejrzano 7626 razy
Za pare dni trzeba będzie lekko psiuknąć lakierem aby się dobrze prezentowała ale najważniejsze ze jest 100% szczelna i samochód bezproblemowo trzyma książkową temperature. :)
0 x
Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 297
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: 240 „Ernst Nilson”

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zlyzuw »

Dzisiaj się wziąłem za czyszczenie przepustnicy. Zgodnie z moimi oczekiwaniami oblepiał ją w środku prawie 30 letni brud. ;) O dziwo nakrętki dały się odkręcić bardzo lekko.
9139742B-435F-4616-9488-21BB077499CE.jpeg
9139742B-435F-4616-9488-21BB077499CE.jpeg (750.63 KiB) Przejrzano 7515 razy
7B58ECE3-B178-4216-909A-49FC4F0CAC89.jpeg
7B58ECE3-B178-4216-909A-49FC4F0CAC89.jpeg (548.6 KiB) Przejrzano 7515 razy
W środku jak widać:
16FEAE47-1B98-475B-9899-2B7C0AC249BD.jpeg
16FEAE47-1B98-475B-9899-2B7C0AC249BD.jpeg (517.93 KiB) Przejrzano 7515 razy
W ruch poszedł izopropanol i szczoteczka. W środku wyczyszczone na błysk, z zewnątrz tez trochę odchamione. Wyczyszczone ranty kolektora dolotowego i przepustnicy, założona nowa uszczelka i tyle. Prosta i przyjemna zabawa.
AF0F74C0-5CCA-417E-AC97-4DF7A778B636.jpeg
AF0F74C0-5CCA-417E-AC97-4DF7A778B636.jpeg (1.95 MiB) Przejrzano 7515 razy
5A017CAA-7A42-4CC9-A370-43DBB374C921.jpeg
5A017CAA-7A42-4CC9-A370-43DBB374C921.jpeg (440.9 KiB) Przejrzano 7515 razy
1 x
Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 297
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: 240 „Ernst Nilson”

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zlyzuw »

Sezon zimowy powoli się zaczyna. 240 stoi w ciepłym garażu i odpoczywa, w międzyczasie wymieniłem regulator ciśnienia paliwa ponieważ stary miał 2.5 bar (powinno być 3) i dodatkowo przewód paliwowy miał niewielkie pęknięcie.
Stary brzydki regulator
Stary brzydki regulator
E6E4879E-C6B5-4707-8D99-1A7BBB0E8F5E.jpeg (360.06 KiB) Przejrzano 7303 razy
Demontaż regulatora to banalna sprawa, dwie śruby 10tki, jedna opaska zaciskowa przewodu paliwowego i tyle.
DAD3DD4B-1629-4713-84A1-287C5653BFB0.jpeg
DAD3DD4B-1629-4713-84A1-287C5653BFB0.jpeg (523.6 KiB) Przejrzano 7303 razy
Stara opaska zaciskowa rozleciała się przy próbie odkręcenia wiec wrzuciłem nową, dosyć ciężko wychodzi regulator z listwy wytryskowej i jeszcze ciężej wchodzi ale się udało. Warto dać nowy oring do tego wpusty listwy wtryskowej. ;)

Teraz jest prawilny 3 barowy OEM regulator. Nie jeździłem zbyt wiele ale myśle, że będzie różnica na plus bo 2.5 bara nie był montowany do 2.4LH z 1990.
D171316E-8C4C-4C7F-AADF-05B3EE3BD995.jpeg
D171316E-8C4C-4C7F-AADF-05B3EE3BD995.jpeg (507.88 KiB) Przejrzano 7303 razy
Już wkrótce pojawi się kolejny Volviak RWD jako daily w zastępstwie za S80. Wiele zdradzał nie będę ale powiem, że tym razem będzie to kombi. :>
2 x
ODPOWIEDZ