Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

gruszka2 pisze:Witam .
Czy do B230FT będzie pasował dół od zwykłego b230f ? Proszę poradźcie jak to ogarnąć czego konkretnie szukać do tej głowicy żeby poskładać ten motor .
będzie.
pytanie czy aby na pewno ten blok jest do wymiany?

pęknąć go, w redblocku, to naprawdę wymaga samozaparcia i specyficznych umiejętności.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
xjtdi
Posty: 1066
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

gruszka2 pisze:Witam .
Czy do B230FT będzie pasował dół od zwykłego b230f ? Proszę poradźcie jak to ogarnąć czego konkretnie szukać do tej głowicy żeby poskładać ten motor .
Pomiędzy dołem od B230F a B230FT zasadnicza różnica to inne tłoki (stopień sprężania jest regulowany kształtem denka tłoka) oraz grubość korbowodów, w turbo są o połowę grubsze. W latach 1985-1989 silniki B230F były w tak zwanej wersji o zmniejszonych oporach czyli miały słabsze, węższe panewki i te na pewno się nie nadają do turbo. Musisz szukać bloku sprzed 1985 lub po 1989roku.
Jeśli nie masz dołu od turbo to możesz użyć bloku od B230FB po 1991 roku, też będzie miał grube korby jak turbo, często ma też natrysk oleju (który nie jest niezbędny jeśli nie podkręcasz silnika) jedynie tłoki będą inne niż w turbo.
0 x
zachatąwujta
Posty: 118
Rejestracja: 15 lutego 2018, 15:03

Re: Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zachatąwujta »

Osobiście złożyłem taką hybrydę: blok b230fk,korby b230fk i tłoki z b230fb. Seryjne doładowanie, silnik pracuje i zachowuje się super to znaczy, turbo wstaje bardzo wcześnie,pracuje idealnie, elastyczność jak w dieslu. Takie doprężone turbo.
0 x
Awatar użytkownika
wujek
Posty: 954
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wujek »

xjtdi pisze:
gruszka2 pisze:Witam .
Czy do B230FT będzie pasował dół od zwykłego b230f ? Proszę poradźcie jak to ogarnąć czego konkretnie szukać do tej głowicy żeby poskładać ten motor .
Pomiędzy dołem od B230F a B230FT zasadnicza różnica to inne tłoki (stopień sprężania jest regulowany kształtem denka tłoka) oraz grubość korbowodów, w turbo są o połowę grubsze. W latach 1985-1989 silniki B230F były w tak zwanej wersji o zmniejszonych oporach czyli miały słabsze, węższe panewki i te na pewno się nie nadają do turbo. Musisz szukać bloku sprzed 1985 lub po 1989roku.
Jeśli nie masz dołu od turbo to możesz użyć bloku od B230FB po 1991 roku, też będzie miał grube korby jak turbo, często ma też natrysk oleju (który nie jest niezbędny jeśli nie podkręcasz silnika) jedynie tłoki będą inne niż w turbo.
Blok z wolnossaka nie ma również otworu na spływ oleju z turbiny, więc trzeba go wiercić lub kombinować spływ oleju do miski.
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
xjtdi
Posty: 1066
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

wujek pisze:
xjtdi pisze:
gruszka2 pisze:Witam .
Czy do B230FT będzie pasował dół od zwykłego b230f ? Proszę poradźcie jak to ogarnąć czego konkretnie szukać do tej głowicy żeby poskładać ten motor .
Pomiędzy dołem od B230F a B230FT zasadnicza różnica to inne tłoki (stopień sprężania jest regulowany kształtem denka tłoka) oraz grubość korbowodów, w turbo są o połowę grubsze. W latach 1985-1989 silniki B230F były w tak zwanej wersji o zmniejszonych oporach czyli miały słabsze, węższe panewki i te na pewno się nie nadają do turbo. Musisz szukać bloku sprzed 1985 lub po 1989roku.
Jeśli nie masz dołu od turbo to możesz użyć bloku od B230FB po 1991 roku, też będzie miał grube korby jak turbo, często ma też natrysk oleju (który nie jest niezbędny jeśli nie podkręcasz silnika) jedynie tłoki będą inne niż w turbo.
Blok z wolnossaka nie ma również otworu na spływ oleju z turbiny, więc trzeba go wiercić lub kombinować spływ oleju do miski.
Zgadza się, ale na bloku wolnossaka są nadlewy w odpowiednich miejscach wiec jeśli silnik będzie wyjęty z budy to lepiej jest nawiercić blok i mieć tak jak w oryginale. Jeśli bez wyciągania silnika to lepsza opcją jest wyszarpać miskę i wspawać króciec od hydrauliki siłowej, nawet dość zgrabnie idzie to wykonać jeśli się trochę postarać.
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Otwór w bloku też lepiej przegwintować i wkręcić jakiś króciec. Z oryginalnej dziury z tym kwadratowym oringiem cieknie zawsze, a jak jeszcze nie cieknie, to będzie :)
2 x
Awatar użytkownika
wujek
Posty: 954
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wujek »

W otwór redblocka pasuje adapter z hondy Prelude z gwintem AN10 :) Trzeba go tylko delikatnie stoczyć :) Lub nie szarpać się i kupić od Yoshifaba gotowca.

https://yoshifab.com/store/turbo-red-bl ... n-kit.html
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 485
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Kurde lubię was Panowie słuchać , żebym jeszcze miał pojęcie o czym mówicie :lol:
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

To akurat jest proste :)
Łożyska turbiny są smarowane olejem z magistrali pod ciśnieniem. Oleju płynie sporo, jest dopływ, siłą rzeczy musi być i odpływ. Standardowo jest to ordynarna dziura w bloku, w której na wcisk siedzi rurka łącząca ją z turbiną, a jedynym uszczelnieniem jest mizerny oring o kwadratowym przekroju, który z czasem lubi sobie popuszczać. W rurce od spływu oleju nie ma ciśnienia jak w magistrali, za to w skrzyni korbowej zawsze jest jakieś tam nadciśnienie, którego stary oring może zwyczajnie nie wytrzymać. Rzeczoną rurką olej sobie ścieka prosto właśnie do skrzyni korbowej.

W bloku silnika wolnossącego nie ma tego otworu, jest tylko przygotowany nadlew. Żeby zaadaptować taki blok do turbo trzeba zrobić jakiś odpływ, albo w formie dziury w nadlewie na wzór oryginału, albo można wspawać jakiś króciec w miskę olejową. Jak komu wygodniej, obie wersje działają tak samo.
Mz. najbardziej nazwijmy to eleganckim rozwiązaniem jest otwór w bloku w fabrycznym miejscu, ale z zainstalowanym króćcem do przykręcenia wężyka zastępującego oryginalną rurkę spływu oleju. To raz na zawsze rozwiązuje problem wycieków w tym miejscu.

https://www.240turbo.com/oildrain.html
4 x
mikomaxi
Posty: 497
Rejestracja: 07 października 2014, 13:08

Re: Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: mikomaxi »

Jeśli szukasz dołu do B230 Ft/Fk to pomogę.
0 x
ODPOWIEDZ