Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Gdzieś tak od tygodnia jak mi się silnik zagrzeje, zwłaszcza po odcinku szybką trasą, to wolne obroty ustawia sobie na 1500 (na gazie, na benzynie ok. 1400), żeby znowu wróciły do normalnego poziomu muszę go zgasić na kilka sekund i z powrotem odpalić. Jest to coś typowego do sprawdzenia, czy jak zwykle setka możliwych powodów?
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Mnie podbijało obroty, gdy w liczniku źle podpięty byl kabel sygnałowy o prędkości dla ECU. Restart silnika przywracał normalne obroty. Ale u mnie nie podbijało tak wysoko, tylko gdzieś do 1100. No i był błąd 311.
TPS też kiedyś mi robił cuda, ale tam to losowo podbijało do 1500, albo gasł przy dojeździe do świateł.
TPS też kiedyś mi robił cuda, ale tam to losowo podbijało do 1500, albo gasł przy dojeździe do świateł.
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Cholera to by się zgadzało, bo licznik mam odpięty całkiem gdyż się naprawia po przygodzie z rozlanymi kondensatorami, ale kompletnie tego nie skojarzyłem z wolnymi obrotami, ba, wręcz sądziłem że tablica przyrządów to że tak powiem "stacja końcowa" i dane/sygnały do niej tylko wchodzą a nie wychodzą... Ile ja mam do nauki jeszcze... Dzięki! Jak się naprawi to zobaczymy czy to faktycznie to.
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Bez licznika w ogóle nie da się jeździć bo wtedy nie działa alternator... Po paru dniach zdechnie bateria i tyle...
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Eee...? Dwa dni jeździłem w ogóle bez zegarów (ale malutko, dom-biuro i z powrotem), potem tydzień tylko bez prędkościomierza, teraz od piątku ze wszystkimi zegarami, ale z prędkościomierzem odłączonym, zrobiłem w tym czasie jakieś 1200km, w tym w sama niedzielę 700, akumulator pokazuje 12,6V, wczoraj mierzyłem...endriugto pisze:Bez licznika w ogóle nie da się jeździć bo wtedy nie działa alternator... Po paru dniach zdechnie bateria i tyle...
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Jak aku zdrowy, to dwa dni krótkiej jazdy wytrzyma. Potem gdy zegary były, to ładowanie też było. Chodzi o to, że kontrolka ładowania jest istotnym elementem układu ładowania.
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Wow. Nowy dzień, nowa wiedza. Nawiasem mówiąc alternator też w następnej kolejności do opanowania, bo ładuje mi max 13,7V (na wyższych obrotach też), ale jak powłączałem absolutnie wszystko (poza grzanymi dupami, bo zapomniałem) to do 12,35 spadło nawet w pewnym momencie. Pytanie: czy te 13,7 to jest prawidłowa wartość maksymalna dla redblockowych alternatorów, czy powinna być wyższa?
0 x
- Volvo 745 turbo
- Posty: 734
- Rejestracja: 04 października 2014, 19:05
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Proszę nie wprowadzać w błąd Bez licznika, po przekroczeniu 1500 obrotów ładowanie już jest, wystarczy na postoju przegazować i ładowanie wróci. Sprawdzone na 6 egzemplarzach 740
0 x
Jest 745 87' B230FT USA
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
U mnie siedzi alternator Bosch, zdaje się 100A i ładowanie już na jałowych było 14,4-14,5V. Po włączeniu świateł i innych odbiorników nie spadało poniżej 14V. Jak będę miał możliwość, to pomierzę jeszcze raz, ale na razie na podjeździe trwają prace brukarskie i Volvo stoi z dala od domu.ijon pisze:Pytanie: czy te 13,7 to jest prawidłowa wartość maksymalna dla redblockowych alternatorów, czy powinna być wyższa?
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
B230FB, zapłon wypada najczęściej powyżej 3000RPM, sporadycznie poniżej tej wartości. Wymieniłem kopułkę, palec i przewody. Macie pomysły co może być przyczyną? Masa?
0 x
Volvo 940 '91 B230FB