Volvo 240 (kombi)

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
MateuszM
Posty: 109
Rejestracja: 19 sierpnia 2019, 21:17
Lokalizacja: Wrocław

Re: Volvo 240 (kombi)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MateuszM »

Faktycznie, to jeszcze będzie szło porównać i sobie pooglądać co, kto ma i czego nie ma ;-)
Psie Pole/Karłowice, okolice ul. Czajkowskiego.
Niedaleko Akademii Wojsk Lądowych, również długo widywałem 240stke w kombi.
0 x
Awatar użytkownika
jinx
Posty: 268
Rejestracja: 18 marca 2018, 18:39
Lokalizacja: Poznań

Re: Volvo 240 (kombi)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jinx »

kochamkombi pisze:
Obrazek
zawsze uważałem że kołpaki z serii 300 bardzo ładnie wyglądają na cegle, odmładzają ją o 10 lat minimum :)
0 x
Obrazek245 1992 B230F M47
kochamkombi
Posty: 61
Rejestracja: 14 maja 2016, 08:10

Re: Volvo 240 (kombi)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kochamkombi »

jinx pisze:
kochamkombi pisze:
Obrazek
zawsze uważałem że kołpaki z serii 300 bardzo ładnie wyglądają na cegle, odmładzają ją o 10 lat minimum :)
haha, o ile kołpaki mogą dobrze wyglądać. ciągle gubiłem oryginalne, a kosztują jakieś tam pieniądze. więc kupiłem za grosze komplet do trzysety i okazało się, że siedzą dużo sztywniej, bo obręcz mocująca jest większa. Ale czas na jakieś alusy tej zimy..
0 x
Awatar użytkownika
MateuszM
Posty: 109
Rejestracja: 19 sierpnia 2019, 21:17
Lokalizacja: Wrocław

Re: Volvo 240 (kombi)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MateuszM »

Nie ma dramatu, w sumie wiele współczesnych aut po kilku latach wymaga podobnych napraw/serwisu. Czyli rozrząd, uszczelnienie dyfra, nowe amortyzatory, tuleje, regulacja pompy wtryskowej. Ustaliliśmy ze robimy dobrze, na możliwie dobrych częściach, bez jakiegoś przycinania na kosztach. Bardzo mi sie podoba takie postawienie sprawy. Dalej to juz pewnikiem elementy z zakresu elektryki/estetyki i jakieś problemy mniejszej wagi ;-) No i blacharka...
jeszcze może obróce ten dynks w pompie podciśnienia który się tłucze, bo czasem przegina pale, wiem ze hamulcem można popompowac i cichnie, ale... ponoć daje rade taki zabieg nawet na xx tys km. Zobaczymy, za tydzień auto idzie na warsztat, teraz był tylko przegląd.
Na razie doszło trochę spinek i uzupełniam je, by nie pogubić listew ktore sie ostaly ;-) Dalsze zamówienia z drakena w drodze ;-)
Progi w garażu juz czekają, resztę ew. reparaturek musze skonsultować z blacharzem, czy łatwiej będzie mu wstawić kawałek blachy, niż próc/malować cały element..

A, pytanie takie, podsufitka raaaaczej do zmiany, szyberdach do uszczelnienia cywilizowanego, jeszcze myśle nad wymiana uszczelek przedniej szyby i inspekcje rantów (ew. korozja), jaka kolejność przyjąć przy takich działaniach? Wywalić podsufitke i zająć się szybą/uszczelkami i szyberdachem i na koniec zakładanie nowej..? Ktoś juz przerabial takie naprawy jedna po drugiej?
0 x
Online
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Volvo 240 (kombi)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Szyber nie ma za dużo wspólnego z przednią szybą. Sprawdź czy wszystkie 4 odpływy szyberdachu są drożne. Sprężone powietrze od wylotów musisz zaaplikować. Przednią szybę jak masz mocno porysowaną wymieniaj. Może pojawić się korozja i wtedy dobrze mieć w pobliżu blacharza i lakiernika.
0 x
Awatar użytkownika
jinx
Posty: 268
Rejestracja: 18 marca 2018, 18:39
Lokalizacja: Poznań

Re: Volvo 240 (kombi)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jinx »

MateuszM pisze: jeszcze może obróce ten dynks w pompie podciśnienia który się tłucze, bo czasem przegina pale, wiem ze hamulcem można popompowac i cichnie, ale... ponoć daje rade taki zabieg nawet na xx tys km.
Jaki jest charakter tego tłuczenia? Bo mi od jakiegoś czasu na wybojach/bruku/innych wstrząsach jak najadę lewym przednim kołem lub całym przodem na rzeczone to coś brzęczy okrutnie, taki metaliczny dźwięk jakby blacha jakaś czy coś, intensywne oględziny podwozia i zawieszenia przód nie dały odpowiedzi co to może być... Wszystko przykręcone jak należy. Może mam to samo co Ty...
0 x
Obrazek245 1992 B230F M47
Awatar użytkownika
MateuszM
Posty: 109
Rejestracja: 19 sierpnia 2019, 21:17
Lokalizacja: Wrocław

Re: Volvo 240 (kombi)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MateuszM »

endriugto>
No szyber z przednią szybą ma wspólną podsufitke i tylko o to mi chodziło, czyli by nie demontować jakiś elementów/fragmentów podwójnie, tylko z powodu złej kolejności napraw. Szyberdach jest na stałe zaklejony silikonem przez któregoś z poprzednich właścicieli. Podsufitkę wobec tego zostawie na koniec, kiedy szyber będzie uruchomiony/uszczelniony, oraz po inspekcji rantów/wymianie uszczelki w przedniej szybie.
Szyba ma odprysk na środku w okolicach wycieraczek no i rysy od starych piór.. jeszcze postaram się zakleić odprysk
i ewentualnie podpytam gdzieś, czy da się reszte spolerować, jak nie, to wymiana...

jinx>
Tu jest filmik gdzie dobrze słychać hałasowanie rzeczonej pompy. U mnie jest to samo.
0 x
Online
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Volvo 240 (kombi)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

MateuszM pisze:endriugto>
No szyber z przednią szybą ma wspólną podsufitke i tylko o to mi chodziło, czyli by nie demontować jakiś elementów/fragmentów podwójnie, tylko z powodu złej kolejności napraw. Szyberdach jest na stałe zaklejony silikonem przez któregoś z poprzednich właścicieli. Podsufitkę wobec tego zostawie na koniec, kiedy szyber będzie uruchomiony/uszczelniony, oraz po inspekcji rantów/wymianie uszczelki w przedniej szybie.
Szyba ma odprysk na środku w okolicach wycieraczek no i rysy od starych piór.. jeszcze postaram się zakleić odprysk
i ewentualnie podpytam gdzieś, czy da się reszte spolerować, jak nie, to wymiana...

jinx>
Tu jest filmik gdzie dobrze słychać hałasowanie rzeczonej pompy. U mnie jest to samo.
U mnie podsufitka przy wymianie szyby nie była ruszana. Blachę wokół szyby miałem naprawianą i lakierowaną. Szybę się wkleja a "uszczelka" na wierzchu to tylko galanteria. Polecam wymienić szybę na nową szczególnie jak masz odprysk i rysy. Nowa szyba to koszt 200 zł a komfort i przyjemność z jazdy z nową szybą jest nieoceniony.
Szyber masz oryginalny blaszany chowany pod dach czy akcesoryjny uchylany szklany?
1 x
Awatar użytkownika
MateuszM
Posty: 109
Rejestracja: 19 sierpnia 2019, 21:17
Lokalizacja: Wrocław

Re: Volvo 240 (kombi)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MateuszM »

Ok. Dzięki za radę z tą szybą.
Szyberdach natomiast jest szklany.
0 x
Online
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Volvo 240 (kombi)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

MateuszM pisze:Ok. Dzięki za radę z tą szybą.
Szyberdach natomiast jest szklany.
Daj zdjęcia tego szyberdachu.
Pewnie to coś salonowego w sensie nie montowane w fabryce tylko np później w salonie na życzenie klienta. W takim przypadku serwisy szyberdachu dają radę. Jinx ostatnio z tym walczył z sukcesem. Zagadaj do niego.
0 x
ODPOWIEDZ