Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

endriugto pisze:
Milco pisze:
wujek pisze:
To są krótkie pytania i odpowiedzi. Obszar tego tematu jest rozległy. Odpowiedziałem na Twoje krótkie pytanie, ale widzę że problemem jest Tobie odpowiedzieć na moje krótkie. Zbyt mało poświęciłem Ci czasu na Twój problem, czy z zasady jesteś tu po to żeby się dowiedzieć co trzeba i mieć całą resztę w czterech literach, co?
Tak dokładnie. To są "krótkie pytania i odpowiedzi", a nie "krótkie pytania i odpowiedzi nie na temat" lub "pier*olenie nie na temat".
Polecam czytanie ze zrozumieniem, a jak będę miał ochotę na pier*olenie nie na temat, lub na "diagnozy w 5 minut przez internet, o które nie pytałem" - to dam znać.
Ucinam takie rzeczy od razu, bo nie mam ochoty na jałową dyskusję i wyciąganie wniosków wokół źle zrozumianego pytania.
Z tym ubywaniem oleju to akurat ważne pytanie. Pozwala zobrazować zużycie turbiny.
A jak jesteś mądrzejszy od innych to po co pytasz co robić skoro już masz gotową odpowiedź.
Również chyba nie rozumiesz. Nie prosiłem o diagnozę w zużyciu turbiny.
0 x
Awatar użytkownika
wujek
Posty: 954
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wujek »

Milco pisze:
wujek pisze:
Milco pisze: Moje pytanie było na temat regeneracji turbosprężarki, a nie: "Ubywa mi oleju, nie wiem czemu, Pomocy!"
To są krótkie pytania i odpowiedzi. Obszar tego tematu jest rozległy. Odpowiedziałem na Twoje krótkie pytanie, ale widzę że problemem jest Tobie odpowiedzieć na moje krótkie. Zbyt mało poświęciłem Ci czasu na Twój problem, czy z zasady jesteś tu po to żeby się dowiedzieć co trzeba i mieć całą resztę w czterech literach, co?
Tak dokładnie. To są "krótkie pytania i odpowiedzi", a nie "krótkie pytania i odpowiedzi nie na temat" lub "pier*olenie nie na temat".
Polecam czytanie ze zrozumieniem, a jak będę miał ochotę na pier*olenie nie na temat, lub na "diagnozy w 5 minut przez internet, o które nie pytałem" - to dam znać.
Ucinam takie rzeczy od razu, bo nie mam ochoty na jałową dyskusję i wyciąganie wniosków wokół źle zrozumianego pytania.
To Ty dalej nie rozumiesz. O Twojej sprężarce już skończyłem. Ja już przeszedłem na temat o pobieraniu oleju. Tematy te łączą się ze sobą. Ale jak widać Twoja ignorancja wobec innych ludzi jest na takim samym poziomie jak ignorancja techniczna.

Turbina ma nalatane prawie pół bańki i już po niej od dłuższego czasu widać, słychać i czuć, że ma ciężko. Zaczęła puszczać olej.
Jedź do zakładu regenerującego turbiny, Panowie zrobią Ci dobrze za kilkaset złotych i będziesz wtedy słyszał i czuł że ma lekko :lol:
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Milco pisze:
endriugto pisze:
Milco pisze: Tak dokładnie. To są "krótkie pytania i odpowiedzi", a nie "krótkie pytania i odpowiedzi nie na temat" lub "pier*olenie nie na temat".
Polecam czytanie ze zrozumieniem, a jak będę miał ochotę na pier*olenie nie na temat, lub na "diagnozy w 5 minut przez internet, o które nie pytałem" - to dam znać.
Ucinam takie rzeczy od razu, bo nie mam ochoty na jałową dyskusję i wyciąganie wniosków wokół źle zrozumianego pytania.
Z tym ubywaniem oleju to akurat ważne pytanie. Pozwala zobrazować zużycie turbiny.
A jak jesteś mądrzejszy od innych to po co pytasz co robić skoro już masz gotową odpowiedź.
Również chyba nie rozumiesz. Nie prosiłem o diagnozę w zużyciu turbiny.
Temat nazwany jest krótkie pytania i krótkie odpowiedzi. Czy tylko Ty możesz zadawać pytania? Mamy tylko odpowiadać? Pytać nie możemy?
0 x
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

wujek pisze:
Milco pisze:
wujek pisze:
To są krótkie pytania i odpowiedzi. Obszar tego tematu jest rozległy. Odpowiedziałem na Twoje krótkie pytanie, ale widzę że problemem jest Tobie odpowiedzieć na moje krótkie. Zbyt mało poświęciłem Ci czasu na Twój problem, czy z zasady jesteś tu po to żeby się dowiedzieć co trzeba i mieć całą resztę w czterech literach, co?
Tak dokładnie. To są "krótkie pytania i odpowiedzi", a nie "krótkie pytania i odpowiedzi nie na temat" lub "pier*olenie nie na temat".
Polecam czytanie ze zrozumieniem, a jak będę miał ochotę na pier*olenie nie na temat, lub na "diagnozy w 5 minut przez internet, o które nie pytałem" - to dam znać.
Ucinam takie rzeczy od razu, bo nie mam ochoty na jałową dyskusję i wyciąganie wniosków wokół źle zrozumianego pytania.
To Ty dalej nie rozumiesz. O Twojej sprężarce już skończyłem. Ja już przeszedłem na temat o pobieraniu oleju. Tematy te łączą się ze sobą. Ale jak widać Twoja ignorancja wobec innych ludzi jest na takim samym poziomie jak ignorancja techniczna.

Turbina ma nalatane prawie pół bańki i już po niej od dłuższego czasu widać, słychać i czuć, że ma ciężko. Zaczęła puszczać olej.
Jedź do zakładu regenerującego turbiny, Panowie zrobią Ci dobrze za kilkaset złotych i będziesz wtedy słyszał i czuł że ma lekko :lol:
"Już przeszedłeś na temat pobierania oleju"? A po co, jeśli można wiedzieć? Bo wybacz, ale ja taki zacofany.

Myślisz, że wszystko kręci się tutaj na forum?
Myślisz, że czuję potrzebę obgadania po raz kolejny w internecie tego, co już kilka razy obgadałem poza forum?
Myślisz, że nie wiem, w jaki sposób silnik i jego elementy się zużywają i w jakie sposoby może znikać z niego olej?
Myślisz, że muszę się tłumaczyć tutaj, dlaczego zadaję takie, a nie inne pytanie? Bo ktoś ma ochotę zabłysnąć 'elokwencją' przy każdej możliwej okazji?...
Z góry założyłeś, że pewnie nie wiem o co pytam? Zapewne jestem w grubym błędzie, lub na pewno coś pominę.
"Koleś chce wymienić turbo, a pewnie nie wie, że inne rzeczy też mają znaczenie".
Ale wyprowadzisz mnie z mroku, co nie?
Nawet gdy o to nie proszę.
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Milco pisze:
wujek pisze:
Milco pisze: Tak dokładnie. To są "krótkie pytania i odpowiedzi", a nie "krótkie pytania i odpowiedzi nie na temat" lub "pier*olenie nie na temat".
Polecam czytanie ze zrozumieniem, a jak będę miał ochotę na pier*olenie nie na temat, lub na "diagnozy w 5 minut przez internet, o które nie pytałem" - to dam znać.
Ucinam takie rzeczy od razu, bo nie mam ochoty na jałową dyskusję i wyciąganie wniosków wokół źle zrozumianego pytania.
To Ty dalej nie rozumiesz. O Twojej sprężarce już skończyłem. Ja już przeszedłem na temat o pobieraniu oleju. Tematy te łączą się ze sobą. Ale jak widać Twoja ignorancja wobec innych ludzi jest na takim samym poziomie jak ignorancja techniczna.

Turbina ma nalatane prawie pół bańki i już po niej od dłuższego czasu widać, słychać i czuć, że ma ciężko. Zaczęła puszczać olej.
Jedź do zakładu regenerującego turbiny, Panowie zrobią Ci dobrze za kilkaset złotych i będziesz wtedy słyszał i czuł że ma lekko :lol:
"Już przeszedłeś na temat pobierania oleju"? A po co, jeśli można wiedzieć? Bo wybacz, ale ja taki zacofany.

Myślisz, że wszystko kręci się tutaj na forum?
Myślisz, że czuję potrzebę obgadania po raz kolejny w internecie tego, co już kilka razy obgadałem poza forum?
Myślisz, że nie wiem, w jaki sposób silnik i jego elementy się zużywają i w jakie sposoby może znikać z niego olej?
Myślisz, że muszę się tłumaczyć tutaj, dlaczego zadaję takie, a nie inne pytanie? Bo ktoś ma ochotę zabłysnąć 'elokwencją' przy każdej możliwej okazji?...
Z góry założyłeś, że pewnie nie wiem o co pytam? Zapewne jestem w grubym błędzie, lub na pewno coś pominę.
"Koleś chce wymienić turbo, a pewnie nie wie, że inne rzeczy też mają znaczenie".
Ale wyprowadzisz mnie z mroku, co nie?
Nawet gdy o to nie proszę.
Kolego upominam Ciebie.
Jesteś delikatnie mówiąc nie uprzejmy.
Wujek stara się Tobie pomóc i doradzić a widać że Ty masz dzisiaj jakiś gorszy dzień. Jak się denerwujesz to lepiej sobie trochę odsapnij i wróć do tematu za chwilę.
Przekleństwa pisane z gwiazdką to nadal przekleństwa.
Jak ogarnąłeś temat poza forum i wszystko wiesz to po co nam tutaj głowę zawracasz i wprowadzasz nerwową atmosferę?
1 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Ja sobie pozwolę tylko zauważyć, że w naszym codziennym życiu I kraju jest tak dużo niechęci I braku zrozumienia dla drugiego człowieka. Chociaż na forum powinniśmy starać się wykazywać większą empatia I szacunkiem dla drugiej osoby.
3 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
wujek
Posty: 954
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wujek »

Milco pisze:
wujek pisze:
Milco pisze: Tak dokładnie. To są "krótkie pytania i odpowiedzi", a nie "krótkie pytania i odpowiedzi nie na temat" lub "pier*olenie nie na temat".
Polecam czytanie ze zrozumieniem, a jak będę miał ochotę na pier*olenie nie na temat, lub na "diagnozy w 5 minut przez internet, o które nie pytałem" - to dam znać.
Ucinam takie rzeczy od razu, bo nie mam ochoty na jałową dyskusję i wyciąganie wniosków wokół źle zrozumianego pytania.
To Ty dalej nie rozumiesz. O Twojej sprężarce już skończyłem. Ja już przeszedłem na temat o pobieraniu oleju. Tematy te łączą się ze sobą. Ale jak widać Twoja ignorancja wobec innych ludzi jest na takim samym poziomie jak ignorancja techniczna.

Turbina ma nalatane prawie pół bańki i już po niej od dłuższego czasu widać, słychać i czuć, że ma ciężko. Zaczęła puszczać olej.
Jedź do zakładu regenerującego turbiny, Panowie zrobią Ci dobrze za kilkaset złotych i będziesz wtedy słyszał i czuł że ma lekko :lol:
"Już przeszedłeś na temat pobierania oleju"? A po co, jeśli można wiedzieć? Bo wybacz, ale ja taki zacofany.

Myślisz, że wszystko kręci się tutaj na forum?
Myślisz, że czuję potrzebę obgadania po raz kolejny w internecie tego, co już kilka razy obgadałem poza forum?
Myślisz, że nie wiem, w jaki sposób silnik i jego elementy się zużywają i w jakie sposoby może znikać z niego olej?
Myślisz, że muszę się tłumaczyć tutaj, dlaczego zadaję takie, a nie inne pytanie? Bo ktoś ma ochotę zabłysnąć 'elokwencją' przy każdej możliwej okazji?...
Z góry założyłeś, że pewnie nie wiem o co pytam? Zapewne jestem w grubym błędzie, lub na pewno coś pominę.
"Koleś chce wymienić turbo, a pewnie nie wie, że inne rzeczy też mają znaczenie".
Ale wyprowadzisz mnie z mroku, co nie?
Nawet gdy o to nie proszę.
Jest zupełnie odwrotnie. 5 lat temu zacząłem robotę swojego grata mając nikłe pojecie o redblokach. Dziś wiem trochę więcej bo jednego zdetonowałem, drugiego trochę podłubałem. A skąd wziąłem wiedzę? Z forum RWD, z TB, ze Swedespeeda, z RF, z volvoclub.org. I z rozmów z użytkownikami, na żywo jak i przez internet. O 16V turbo wiem niewiele. Ale gdybyś zechciał się podzielić swoim doświadczeniem nt. silnika który znasz tak dobrze i użytkujesz już chwilę, być może pomógłbyś mi dowiedzieć się czegoś nie wiem. I być może w przyszłości posiadając taki wóz i mając jakiś problem, połączyłbym kropki i nie musiał pytać w dziale "krótkie pytania i odpowiedzi" o coś czym mogłeś się podzielić na poprzedniej stronie. To Ty masz błędne założenie co do oceny ludzi na forum i pewnie poza nim też, bo Twój ton wypowiedzi sugeruje że zjadłeś już całą wiedzę na świecie, a pytasz na forum o banały. Ba, uważasz też że nie powinienem zadawać pytań bo Ty wiesz a ja nie?. Zadaję bo mam takie prawo :-) Kto pyta nie błądzi. A czy dostanę rzeczową odpowiedź na rzeczowo zadanie pytanie, zależy jak widać tylko od kultury rozmówcy.
3 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

wujek pisze:Ile oleju ubywa na te 8-10 tysięcy?
Dobra, niech będzie i... Tak, mam zły dzień dzisiaj. Wszystko mnie wk... denerwuje. Przepraszam.

Około 0,25 - 0,3 L na 1000 km przy normalnej jeździe (nierzadko dosyć dynamicznie).
Wycieki - z Turbiny ponoć już jest sporo. Poza tym miska, i coś tam jeszcze, ale nie są to jakieś super pilne rzeczy (poza turbiną).
Gdy jeżdżę spokojnie, zużycie oleju znikome. Więc nie jestem w stanie tak dokładnie też określić, ponieważ to zależy.
Poza tym sam silnik, jego praca, spaliny, płyn, dolot (filtr pow.), kultura pracy, wkręcanie się na obroty itd. - ok.

* Turbiny dawno nie widziałem, ale warsztat / mechanik widział przy innej okazji i mówi, że jest źle. Natomiast ja od jakiegoś czasu zauważyłem plamy pod wozem pod turbiną. Szczególnie po ostrzejszej jeździe.
Poza tym delikatny zapach oleju w kabinie, też po ostrzejszej jeździe.
Na wskaźniku nic się nie dzieje niepokojącego. Jedynie przy depnięciu do oporu i trzymaniu tak, wskazówka ma delikatne odchyły w lewo o 2-3 mm. Poza wskaźnikiem nie czuć tego w kabinie. Wydaje mi się też, że wstaje nieco później niż powinna. Ale gdy już się rozkręci, np. przy wyższej prędkości, to wóz jedzie ok.
2 x
Awatar użytkownika
czk
Posty: 171
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: czk »

czk pisze:Czy wybierak m47 wyjętej z 940 mozna bezproblemowo i nieinwazyjnie przełożyć do m47 z 240? Długości się nie zgadzają.

Odpowiem sam sobie. Wszystko oczywiscie elegancko się przekłada, ale warto wiedzieć że sama skrzynia z 9xx do 2xx to nie wszystko - potrzebna łapa poduszki i elementy wybieraka z danego modelu.
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
Awatar użytkownika
czk
Posty: 171
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: czk »

Czy mógłby mnie ktoś oświecić jak odpowietrzyć wysprzęglik w 940? Zalożony nowy, wraz ze sprzeglem. Teorię znamw praktyce pedal nadal chodzi bez oporu.
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
ODPOWIEDZ