Cześć!
W moim silniku (B200F) zauważyłem brak kompresji na 1 cylindrze (licząc od rozrządu).
Na nim nabija 4 bary, na reszcie 10.
Zrzuciłem pokrywę zaworów i wyszło, że zawór wydechowy się nie domyka
(szczelinomierza nie da się wsunąć).
Właśnie główkuję nad wyciągnięciem blaszki regulacyjnej.
1 sposób : 2 śrubokręty i druga osoba wysuwa blaszkę
2 sposób : zdobycie klucza, którego używa mechanik w 1:10 :
Czy wiecie gdzie kupię blaszki o odpowiedniej grubości,
ewentualnie od jakiego innego współczesnego silnika mogę je dopasować ?
A może macie inny patent na wyciągnięcie blaszki regulacyjnej ?
Volvo 945 2.0 b200f brak kompresji - regulacja luzów zaworowych
Re: Volvo 945 2.0 b200f brak kompresji - regulacja luzów zaworowych
Płytki mają 33 mm średnicy, pasują od niektórych starszych silników fiatowskich (fiat, alfa, lancia itd). Przed zakupem nowych musisz wyjąć starą płytkę żeby wiedzieć, jaką grubość powinna mieć nowa. Chociaż i tak przy podpartym zaworze to będzie trochę działanie po omacku... Jakieś pojęcie da założenie o 0,5 mm cieńszej, będzie punkt wyjścia.
Dla jednego zaworu nie opłaca się kupować narzędzi, to z filmu można czasem trafić na ebayu, ale tanio nie jest. I nie było dedykowanych do redbloków, lepiej albo gorzej pasują od innych silników. Jest jeszcze narzędzie dedykowane, coś takiego. To konkretne można kupić przez Drakena, działa znakomicie.
Jak już się bierzesz za zawory, zdecydowanie wypadałoby zrobić wszystkie. Z narzędziem łatwiej i szybciej, ze śrubokrętami długo i trudniej, ale jest jeszcze trzecia droga nie wymagająca inwestowania w narzędzia: wyjęcie wałka. W ten sposób można zrobić zawory w czasie porównywalnym z rzeźbieniem śrubokrętami, i to jednoosobowo.
Dla jednego zaworu nie opłaca się kupować narzędzi, to z filmu można czasem trafić na ebayu, ale tanio nie jest. I nie było dedykowanych do redbloków, lepiej albo gorzej pasują od innych silników. Jest jeszcze narzędzie dedykowane, coś takiego. To konkretne można kupić przez Drakena, działa znakomicie.
Jak już się bierzesz za zawory, zdecydowanie wypadałoby zrobić wszystkie. Z narzędziem łatwiej i szybciej, ze śrubokrętami długo i trudniej, ale jest jeszcze trzecia droga nie wymagająca inwestowania w narzędzia: wyjęcie wałka. W ten sposób można zrobić zawory w czasie porównywalnym z rzeźbieniem śrubokrętami, i to jednoosobowo.
0 x
Re: Volvo 945 2.0 b200f brak kompresji - regulacja luzów zaworowych
Ja płytki kupowałem w intercarsie za 9 z drobnymi sztuka. Ale nie jako plytki do volvo, bo jako volvowskie podają 31mm. Ja kupowałem plytki do alfa romeo 145 1.9jtd. Mają 33mm. Szukaj pod hasłem "regulator luzu zaworowego".
Edit:
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/ek ... 204040000/
Edit:
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/ek ... 204040000/
0 x
Re: Volvo 945 2.0 b200f brak kompresji - regulacja luzów zaworowych
Odnosząc się do kolegów przed też robiłem ostatnio u siebie z miesiąc temu. W IC są dostępne normalnie z grupy FIATa 33mm, co do narzędzi, ja sobie poradziłem zwykłym śrubokrętem (wcisnąłem szklanki) i kluczykiem imbusowym następnie je blokowałem żeby magnesem i mechanicznie je potem wydłubać. Niestety w moim sposobie trzeba kręcić wałem co szklankę żeby zrobić dość dobre miejsce do wsadzenia klucza imbusowego. Moje ustawiłem wszystkie na ok 0,35mm luzu.
Jeżeli to 3 lub 4 cylinder to wg mnie dużo łatwiej i szybciej można pokusić się o odkręcenie stopek wałka rozrządu zostawiając poluzowaną ostatnią stopkę i zrobić sobie troszkę miejsca podnosząc go lekko tak żeby nie zrzucić paska z koła - wypraktykowałem to też kiedyś gdy wymieniałem całą szklankę na 3-cim cylindrze Stopki wałka potem o ile pamiętam potem na 20nm dokręcić trzeba. Idzie szybko i nie ma całej tej pseudodłubaniny.
Jeżeli to 3 lub 4 cylinder to wg mnie dużo łatwiej i szybciej można pokusić się o odkręcenie stopek wałka rozrządu zostawiając poluzowaną ostatnią stopkę i zrobić sobie troszkę miejsca podnosząc go lekko tak żeby nie zrzucić paska z koła - wypraktykowałem to też kiedyś gdy wymieniałem całą szklankę na 3-cim cylindrze Stopki wałka potem o ile pamiętam potem na 20nm dokręcić trzeba. Idzie szybko i nie ma całej tej pseudodłubaniny.
0 x
->V744 2.3Pb b230k + kuchenka gazowa
Re: Volvo 945 2.0 b200f brak kompresji - regulacja luzów zaworowych
Skąd jesteś? Mam tą dźwignię u siebie w garażu.
http://www.skandix.de/en/spare-parts/ac ... t/1052149/
http://www.skandix.de/en/spare-parts/ac ... t/1052149/
0 x
Re: Volvo 945 2.0 b200f brak kompresji - regulacja luzów zaworowych
Kolega się zlokalizował na niebieskim forum, jest z Gdańska.
0 x
Re: Volvo 945 2.0 b200f brak kompresji - regulacja luzów zaworowych
Dzięki za rady i propozycję, jak skończę - dam znać.
0 x
Re: Volvo 945 2.0 b200f brak kompresji - regulacja luzów zaworowych
Operacja nieskomplikowana.
Narzędzia : alu breszka, wygięty śrubokręt, 2 duże imbusy.
Najłatwiej : wcisnąć alu breszkę pomiędzy zawór, a popychacz.
Następnie przekręcamy ją wzdłuż własnej osi - tak jakbyśmy chcieli postawić ją na sztorc.
Po wepchnięciu popychacza zaworu - blokujemy szklankę, aby pozostała na dole.
Ja użyłem nakrętki postawionej na sztorc na krawędzi szklanki.
Warto pamiętać o takim ustawieniu szklanki, aby nacięcie było w dostępnym miejscu
- ułatwi to wyciągnięcie / podważenie płytki regulacyjnej.
Dokręcenie pokrywy :
Zasada ślimaka i nasadka 10 + uchwyt z rączką jak śrubokręt.
Z wyczuciem dokręcać na kilka przejść, ostatnie prawie na maksa.
Podobno w ten sposób nie da się przekroczyć zalecanych 10Nm.
U mnie się sprawdziło.
Jeszcze raz dzięki za wszystkie porady/propozycje.
Narzędzia : alu breszka, wygięty śrubokręt, 2 duże imbusy.
Najłatwiej : wcisnąć alu breszkę pomiędzy zawór, a popychacz.
Następnie przekręcamy ją wzdłuż własnej osi - tak jakbyśmy chcieli postawić ją na sztorc.
Po wepchnięciu popychacza zaworu - blokujemy szklankę, aby pozostała na dole.
Ja użyłem nakrętki postawionej na sztorc na krawędzi szklanki.
Warto pamiętać o takim ustawieniu szklanki, aby nacięcie było w dostępnym miejscu
- ułatwi to wyciągnięcie / podważenie płytki regulacyjnej.
Dokręcenie pokrywy :
Zasada ślimaka i nasadka 10 + uchwyt z rączką jak śrubokręt.
Z wyczuciem dokręcać na kilka przejść, ostatnie prawie na maksa.
Podobno w ten sposób nie da się przekroczyć zalecanych 10Nm.
U mnie się sprawdziło.
Jeszcze raz dzięki za wszystkie porady/propozycje.
1 x