Automatyzacja obróbki skrawaniem to temat ciągnący się od dziesiątek lat. Za to hartowanie indukcyjne samych bieżni wygląda niesamowicieSinuspi pisze:I tak i dlatego po cichutku Mechanicy "odchodzą" ........................... zostają bezduszne maszyny
Youtube i inne pierdoły
Re: Youtube i inne pierdoły
0 x
Re: Youtube i inne pierdoły
Jakoś mnie nie przekonuje: i sam proces, i jego trwałość ale imponuje rozmach automatyzacji.endriugto pisze:Automatyzacja obróbki skrawaniem to temat ciągnący się od dziesiątek lat. Za to hartowanie indukcyjne samych bieżni wygląda niesamowicieSinuspi pisze:I tak i dlatego po cichutku Mechanicy "odchodzą" ........................... zostają bezduszne maszyny
Ma być szybko i dużo a gdzie szybko i tanie nie jest dobrze.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Youtube i inne pierdoły
Akurat trochę siedzę w temacie i zdecydowanie nie mogę się zgodzić. Współczesne obrabiarki CNC czy to tokarki czy frezarki jeżeli są odpowiednio skalibrowane i używa się odpowiednich narzędzi obróbka jest powtarzalna i wykonywana w mikronowych odchyłkach. Na pewno możliwość są też ogromnie dużo pod względem odzworowania powierzchnii i też w ogóle skomplikowania detalu.Sinuspi pisze:Jakoś mnie nie przekonuje: i sam proces, i jego trwałość ale imponuje rozmach automatyzacji.endriugto pisze:Automatyzacja obróbki skrawaniem to temat ciągnący się od dziesiątek lat. Za to hartowanie indukcyjne samych bieżni wygląda niesamowicieSinuspi pisze:I tak i dlatego po cichutku Mechanicy "odchodzą" ........................... zostają bezduszne maszyny
Ma być szybko i dużo a gdzie szybko i tanie nie jest dobrze.
1 x
Re: Youtube i inne pierdoły
Też trochę siedzę w temacie i zgadzam się z Andrzejem. Jest szybko i dużo, jednocześnie dokładnie, nawet bardzo dokładnie.endriugto pisze:Akurat trochę siedzę w temacie i zdecydowanie nie mogę się zgodzić. Współczesne obrabiarki CNC czy to tokarki czy frezarki jeżeli są odpowiednio skalibrowane i używa się odpowiednich narzędzi obróbka jest powtarzalna i wykonywana w mikronowych odchyłkach. Na pewno możliwość są też ogromnie dużo pod względem odzworowania powierzchnii i też w ogóle skomplikowania detalu.Sinuspi pisze:Jakoś mnie nie przekonuje: i sam proces, i jego trwałość ale imponuje rozmach automatyzacji.endriugto pisze:
Automatyzacja obróbki skrawaniem to temat ciągnący się od dziesiątek lat. Za to hartowanie indukcyjne samych bieżni wygląda niesamowicie
Ma być szybko i dużo a gdzie szybko i tanie nie jest dobrze.
...z tym że zdecydowanie nie są tanie rzeczy
0 x
Re: Youtube i inne pierdoły
W przemyśle jeśli użyjesz automatyzacji czyli np paletyzacji, robotów i obrabiarek wieloosoiwych i tokarek z kilkoma głowicami i robisz to w tysiącach sztuk to musi się opłacać.re5pect pisze:Też trochę siedzę w temacie i zgadzam się z Andrzejem. Jest szybko i dużo, jednocześnie dokładnie, nawet bardzo dokładnie.endriugto pisze:Akurat trochę siedzę w temacie i zdecydowanie nie mogę się zgodzić. Współczesne obrabiarki CNC czy to tokarki czy frezarki jeżeli są odpowiednio skalibrowane i używa się odpowiednich narzędzi obróbka jest powtarzalna i wykonywana w mikronowych odchyłkach. Na pewno możliwość są też ogromnie dużo pod względem odzworowania powierzchnii i też w ogóle skomplikowania detalu.Sinuspi pisze:
Jakoś mnie nie przekonuje: i sam proces, i jego trwałość ale imponuje rozmach automatyzacji.
Ma być szybko i dużo a gdzie szybko i tanie nie jest dobrze.
...z tym że zdecydowanie nie są tanie rzeczy
Wykonanie pojedynczej sztuki to stworzenie konstrukcji, dobranie odpowiedniej technologii i obróbka czyli mega dużo roboczogodzin...
0 x
Re: Youtube i inne pierdoły
Zgadza się, miałem na myśli sam koszt automatyzacji, to są ogromne kwoty. Wymienione procesy wymagają niezliczonej ilości elementów, od wszelkiej maści hardware'u, aż po samą aplikację którą ktoś musi napisaćendriugto pisze:W przemyśle jeśli użyjesz automatyzacji czyli np paletyzacji, robotów i obrabiarek wieloosoiwych i tokarek z kilkoma głowicami i robisz to w tysiącach sztuk to musi się opłacać.re5pect pisze:Też trochę siedzę w temacie i zgadzam się z Andrzejem. Jest szybko i dużo, jednocześnie dokładnie, nawet bardzo dokładnie.endriugto pisze: Akurat trochę siedzę w temacie i zdecydowanie nie mogę się zgodzić. Współczesne obrabiarki CNC czy to tokarki czy frezarki jeżeli są odpowiednio skalibrowane i używa się odpowiednich narzędzi obróbka jest powtarzalna i wykonywana w mikronowych odchyłkach. Na pewno możliwość są też ogromnie dużo pod względem odzworowania powierzchnii i też w ogóle skomplikowania detalu.
...z tym że zdecydowanie nie są tanie rzeczy
Wykonanie pojedynczej sztuki to stworzenie konstrukcji, dobranie odpowiedniej technologii i obróbka czyli mega dużo roboczogodzin...
Ostatnio miałem pewną misję w fabryce opon w Dębicy, są tam działy pamiętające zamierzchłe czasy, jak i takie nowoczesne, zautomatyzowane.
No powiem tylko że na oponach nie wolno oszczędzać
Sorry za OT.
0 x
Re: Youtube i inne pierdoły
Cóż to za ustrojstwo? Maszyna do testów?re5pect pisze:endriugto pisze:re5pect pisze:
Ostatnio miałem pewną misję w fabryce opon w Dębicy, są tam działy pamiętające zamierzchłe czasy, jak i takie nowoczesne, zautomatyzowane.
0 x
Re: Youtube i inne pierdoły
To akurat było do składania opony w jeden kawałek (opasanie, bieżnik, boki itp łączone są w jedną całość), jeden z ostatnich etapów przed wulkanizacją. Pierwszy raz miałem kontakt z fabryką opon, ciekawe doświadczenie
Polecam ciekawy filmik (przy okazji wracając do tematu youtube) o całym procesie produkcji opon:
Polecam ciekawy filmik (przy okazji wracając do tematu youtube) o całym procesie produkcji opon:
1 x
Re: Youtube i inne pierdoły
Tak, kiedy w XXI wieku nie potrafi zrobić trwałej gumki recepturki jak za "PRLu" a dętki STOMILU napotkane w lesie pokryte mchem mają lepsze własności elastyczne niż nowe produkty jeszcze "ciepłe" z ekstremalnie zrobotyzowanej fabryki zaprojektowanej przez ekspertów z NASA ,wyprodukowanej na maszynie wartej tyle ile 7 letnie pensje dla 30 Pracowników.re5pect pisze:To akurat było do składania opony w jeden kawałek (opasanie, bieżnik, boki itp łączone są w jedną całość), jeden z ostatnich etapów przed wulkanizacją. Pierwszy raz miałem kontakt z fabryką opon, ciekawe doświadczenie
Polecam ciekawy filmik (przy okazji wracając do tematu youtube) o całym procesie produkcji opon:
Wiesz ile jest w tej oponie kauczuku ....... syntetycznego, który po 3-4 latach na słońcu popęka i się skruszy? pomijając opinie kierowców ciągników siodłowych nt cichych "zielonych: opon.
Czym się ekscytować ? że Inżyniery polemizują np czy tradycyjne utwardzanie czopów wału jest lepsze niż elektryczne ? Praktyka pokazuje co jest trwałe. Może przy jakiejś okazji zapytaj w Warsztacie który zajmuje się regeneracją wałów na "zwykłych" maszynach, czy i na jaki wymiar można zdjąć materiału, bez obawy że korbowód będzie miał tą super nowoczesną zaprojektowaną na komputerach własność wytrzymałościową i cierną.
Tyle z szyderą, bo wk...wia mnie tendencja komputerowa ; jak np na poczcie nie możesz odebrać kawałka papieru bo komputer się zjebał, odjechać pociągiem, bo komputer się do nastawni zjebał albo zwiesił się Windows w oprogramowaniu lokomotywie za pierdylion złotych, nie możesz z ZUS-u otrzymać zaświadczenia bo system się zawiesił a Pani nie umie pisać długopisem lub formatować literek w zwykłym notatniku ....
Nawet najlepsza i nie wiem jak najnowocześniejsza maszyna nie naprawi samochodu po "dzwonku".
Masz brykę, która trzyma się całości dłużej niż nie jeden B3 z TDi i porównaj: czy do Dżungli zaryzykowałbyś pojechać 740, czy plastikiem z 250kg kompami na pokładzie...
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Youtube i inne pierdoły
Mówimy tu o dwóch różnych rzeczach. Nowoczesne technologie to jedno a projektowanie wszelkich urządzeń na granicy wytrzymałości to drugie. Kiedyś projektowało się na dziesiątki lat a teraz na kilka.
Plusem zastosowania automatyzacji i informatyzacji produkcji jest to że możemy produkować szybko i dużo. Gdyby nie to to nadal czekalibyśmy z kartkami na samochody miesiącami a dodatkowo były by drogie.
Plusem zastosowania automatyzacji i informatyzacji produkcji jest to że możemy produkować szybko i dużo. Gdyby nie to to nadal czekalibyśmy z kartkami na samochody miesiącami a dodatkowo były by drogie.
2 x