Cześć.
Jeśli są tutaj osoby, które miały okazję usunąć wałki wyrównoważające z silnika 16V, chciałbym je zapytać o odczuwalne różnice w pracy silnika przed i po, chętnie też w dłuższej perspektywie czasu.
Zastanawiam się nad taką modyfikacją i wszelkie dodatkowe spostrzeżenia będą przydatne.
Usunięcie wałków balansowych w B204/B234 / Czy warto?
-
- Posty: 1750
- Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
- Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława
Re: Usunięcie wałków balansowych w B204/B234 / Czy warto?
Wg, TB-icksów ok +5-7KM, jak usuwać to z głową, zdemontować wałki i zaślepić otwory na bloku. Czy warto? Jeśli nie widać różnicy w pracy silnika to po co sobie kompilować życie, tym bardziej że większość 16v umiera przez urwane paski.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
89' 744 B234F
Re: Usunięcie wałków balansowych w B204/B234 / Czy warto?
Kupiłem auto bez paska, po roku założyłem. Różnicy nie zauważyłem.
0 x
Re: Usunięcie wałków balansowych w B204/B234 / Czy warto?
Mam obecnie dwa 16V jeden z wałkami drugi bez. Różnica w kulturze pracy silnika może minimalna i zauważalna tylko na postoju na wolnych obrotach. Różnica w mocy po zdemontowaniu wałków niewielka, może trochę dynamiczniej się silnik wkręca na obroty a może to autosugestia dała takie wrażenie
Jeśli auto nie jest na żółtych tablicach ja bym radził zdemontować, niewiele się traci z komfortu, zyskuję się trochę na dynamice i sporo na niezawodności.
Jeśli auto nie jest na żółtych tablicach ja bym radził zdemontować, niewiele się traci z komfortu, zyskuję się trochę na dynamice i sporo na niezawodności.
0 x
Re: Usunięcie wałków balansowych w B204/B234 / Czy warto?
Wszystko prawda. Na żółtych nie jest, ale podobnie zależy mi na kompletności. Takie mam po prostu widzimisię Spróbuję jeszcze popytać, poszukać informacji, czy faktycznie jest to zbędny problem, który lepiej usunąć. Jakby nie było, ponad 400 tys przebiegu i do tej pory to działało.xjtdi pisze:Mam obecnie dwa 16V jeden z wałkami drugi bez. Różnica w kulturze pracy silnika może minimalna i zauważalna tylko na postoju na wolnych obrotach. Różnica w mocy po zdemontowaniu wałków niewielka, może trochę dynamiczniej się silnik wkręca na obroty a może to autosugestia dała takie wrażenie
Jeśli auto nie jest na żółtych tablicach ja bym radził zdemontować, niewiele się traci z komfortu, zyskuję się trochę na dynamice i sporo na niezawodności.
Koszty też będą nie bez znaczenia. Jeśli będą wysokie i / lub nikt nie da gwarancji, to będę musiał zdjąć ...może się urodzi dzięki temu coś nowego?
0 x
Re: Usunięcie wałków balansowych w B204/B234 / Czy warto?
Co do kosztów to o ile pamiętam pasek i rolki od balansów podnosiły koszt wymiany rozrządu o około 300zł, ja zdemontowałem wałki z innego powodu - chciałem zmodyfikować silnik i pozbyć się zbędnych rzeczy. Silnik przygotowywałem pod założenie turbo, był tzw. szwedzki remont czyli nowe panewki, grube korby, tłoki zostawiłem oryginalne, poszły nowe pierścienie, silnik odprężyłem uszczelką MLS. Docieram go tak od roku i może latem zrobię podejście do uturbienia.
0 x
Re: Usunięcie wałków balansowych w B204/B234 / Czy warto?
Miałem na myśli bardziej koszty naprawy mocowania. Jeśli nie da się tego dobrze zrobić, wtedy trzeba wymienić obudowę wałka. Nie wiem ile to może kosztować. Obudowę nową widziałem za 295€..xjtdi pisze:Co do kosztów to o ile pamiętam pasek i rolki od balansów podnosiły koszt wymiany rozrządu o około 300zł
Też jest to niezła opcja. Gdyby wałki wyleciały, otworzyłaby się mentalna furtka na modyfikacje.xjtdi pisze:ja zdemontowałem wałki z innego powodu - chciałem zmodyfikować silnik i pozbyć się zbędnych rzeczy. Silnik przygotowywałem pod założenie turbo, był tzw. szwedzki remont czyli nowe panewki, grube korby, tłoki zostawiłem oryginalne, poszły nowe pierścienie, silnik odprężyłem uszczelką MLS. Docieram go tak od roku i może latem zrobię podejście do uturbienia.
0 x
Re: Usunięcie wałków balansowych w B204/B234 / Czy warto?
Silnik ma spory potencjał, przykładem kivi i jego 740 z cirka...? , ostatnio chyba coś koło 400KM było. Jeszcze jeden projekt kojarzę to tam na turbinie twinscroll było 350KM czyli już dość grubo. Demontaż wałków zwalnia trochę miejsca, mamy zasilanie w olej dla turbiny, trzeba tylko dorobić spływ ale jest na niego miejsce w oryginalnym odlewie więc nie ma z tym problemu. Na pewno przed akcją muszę dorobić chłodnice oleju, mam już kupioną podstawkę pod filtr z termostatem. Jedyne czego żałuję, że mając rozebrany silnik nie dorobiłem natrysku oleju na denko tłoka...
0 x
Re: Usunięcie wałków balansowych w B204/B234 / Czy warto?
Na grupie na FB był jakiś czas temu sedan 960 z B204FT na części - może właściciel te obudowę w dobrym stanie na sprzedaż?Milco pisze:Miałem na myśli bardziej koszty naprawy mocowania. Jeśli nie da się tego dobrze zrobić, wtedy trzeba wymienić obudowę wałka. Nie wiem ile to może kosztować. Obudowę nową widziałem za 295€...xjtdi pisze:Co do kosztów to o ile pamiętam pasek i rolki od balansów podnosiły koszt wymiany rozrządu o około 300zł
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano