Usunięcie wałków balansowych w B204/B234 / Czy warto?

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Usunięcie wałków balansowych w B204/B234 / Czy warto?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

Cześć.
Jeśli są tutaj osoby, które miały okazję usunąć wałki wyrównoważające z silnika 16V, chciałbym je zapytać o odczuwalne różnice w pracy silnika przed i po, chętnie też w dłuższej perspektywie czasu.
Zastanawiam się nad taką modyfikacją i wszelkie dodatkowe spostrzeżenia będą przydatne.
0 x
takijedenkuba
Posty: 1750
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława

Re: Usunięcie wałków balansowych w B204/B234 / Czy warto?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: takijedenkuba »

Kivi, z nim skonsultuj
0 x
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 782
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Usunięcie wałków balansowych w B204/B234 / Czy warto?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: V945turbo »

Wg, TB-icksów ok +5-7KM, jak usuwać to z głową, zdemontować wałki i zaślepić otwory na bloku. Czy warto? Jeśli nie widać różnicy w pracy silnika to po co sobie kompilować życie, tym bardziej że większość 16v umiera przez urwane paski.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
erni35
Posty: 196
Rejestracja: 13 marca 2017, 00:17

Re: Usunięcie wałków balansowych w B204/B234 / Czy warto?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: erni35 »

Kupiłem auto bez paska, po roku założyłem. Różnicy nie zauważyłem.
0 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Usunięcie wałków balansowych w B204/B234 / Czy warto?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Mam obecnie dwa 16V jeden z wałkami drugi bez. Różnica w kulturze pracy silnika może minimalna i zauważalna tylko na postoju na wolnych obrotach. Różnica w mocy po zdemontowaniu wałków niewielka, może trochę dynamiczniej się silnik wkręca na obroty a może to autosugestia dała takie wrażenie ;-)
Jeśli auto nie jest na żółtych tablicach ja bym radził zdemontować, niewiele się traci z komfortu, zyskuję się trochę na dynamice i sporo na niezawodności.
0 x
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: Usunięcie wałków balansowych w B204/B234 / Czy warto?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

xjtdi pisze:Mam obecnie dwa 16V jeden z wałkami drugi bez. Różnica w kulturze pracy silnika może minimalna i zauważalna tylko na postoju na wolnych obrotach. Różnica w mocy po zdemontowaniu wałków niewielka, może trochę dynamiczniej się silnik wkręca na obroty a może to autosugestia dała takie wrażenie ;-)
Jeśli auto nie jest na żółtych tablicach ja bym radził zdemontować, niewiele się traci z komfortu, zyskuję się trochę na dynamice i sporo na niezawodności.
Wszystko prawda. Na żółtych nie jest, ale podobnie zależy mi na kompletności. Takie mam po prostu widzimisię :) Spróbuję jeszcze popytać, poszukać informacji, czy faktycznie jest to zbędny problem, który lepiej usunąć. Jakby nie było, ponad 400 tys przebiegu i do tej pory to działało.
Koszty też będą nie bez znaczenia. Jeśli będą wysokie i / lub nikt nie da gwarancji, to będę musiał zdjąć :cry: ...może się urodzi dzięki temu coś nowego?
0 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Usunięcie wałków balansowych w B204/B234 / Czy warto?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Co do kosztów to o ile pamiętam pasek i rolki od balansów podnosiły koszt wymiany rozrządu o około 300zł, ja zdemontowałem wałki z innego powodu - chciałem zmodyfikować silnik i pozbyć się zbędnych rzeczy. Silnik przygotowywałem pod założenie turbo, był tzw. szwedzki remont czyli nowe panewki, grube korby, tłoki zostawiłem oryginalne, poszły nowe pierścienie, silnik odprężyłem uszczelką MLS. Docieram go tak od roku i może latem zrobię podejście do uturbienia.
0 x
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: Usunięcie wałków balansowych w B204/B234 / Czy warto?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

xjtdi pisze:Co do kosztów to o ile pamiętam pasek i rolki od balansów podnosiły koszt wymiany rozrządu o około 300zł
Miałem na myśli bardziej koszty naprawy mocowania. Jeśli nie da się tego dobrze zrobić, wtedy trzeba wymienić obudowę wałka. Nie wiem ile to może kosztować. Obudowę nową widziałem za 295€..
xjtdi pisze:ja zdemontowałem wałki z innego powodu - chciałem zmodyfikować silnik i pozbyć się zbędnych rzeczy. Silnik przygotowywałem pod założenie turbo, był tzw. szwedzki remont czyli nowe panewki, grube korby, tłoki zostawiłem oryginalne, poszły nowe pierścienie, silnik odprężyłem uszczelką MLS. Docieram go tak od roku i może latem zrobię podejście do uturbienia.
Też jest to niezła opcja. Gdyby wałki wyleciały, otworzyłaby się mentalna furtka na modyfikacje.
0 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Usunięcie wałków balansowych w B204/B234 / Czy warto?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Silnik ma spory potencjał, przykładem kivi i jego 740 z cirka...? , ostatnio chyba coś koło 400KM było. Jeszcze jeden projekt kojarzę to tam na turbinie twinscroll było 350KM czyli już dość grubo. Demontaż wałków zwalnia trochę miejsca, mamy zasilanie w olej dla turbiny, trzeba tylko dorobić spływ ale jest na niego miejsce w oryginalnym odlewie więc nie ma z tym problemu. Na pewno przed akcją muszę dorobić chłodnice oleju, mam już kupioną podstawkę pod filtr z termostatem. Jedyne czego żałuję, że mając rozebrany silnik nie dorobiłem natrysku oleju na denko tłoka...
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Usunięcie wałków balansowych w B204/B234 / Czy warto?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Milco pisze:
xjtdi pisze:Co do kosztów to o ile pamiętam pasek i rolki od balansów podnosiły koszt wymiany rozrządu o około 300zł
Miałem na myśli bardziej koszty naprawy mocowania. Jeśli nie da się tego dobrze zrobić, wtedy trzeba wymienić obudowę wałka. Nie wiem ile to może kosztować. Obudowę nową widziałem za 295€...
Na grupie na FB był jakiś czas temu sedan 960 z B204FT na części - może właściciel te obudowę w dobrym stanie na sprzedaż?
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
ODPOWIEDZ