Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Ja mam europejski. Zwykły.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

0 x
Awatar użytkownika
jinx
Posty: 268
Rejestracja: 18 marca 2018, 18:39
Lokalizacja: Poznań

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jinx »

Hej dwa pytania:
- do ilu powinien kręcić się b230f? Przyszedł mi obrotomierz duży, obroty jałowym normalnie poniżej 1000, przy 2500 zmieniam biegi, za to przy depnięciu przy 3500 brzmi jakby miał wyskoczyć już silnik przez maskę, jakbym docisnął do 5000 na obrotomierzu to chyba by wybuchł. Czy to są własciwe wartości wskazywane? Teoretycznie ten silnik ma 115km przy 5400, ale na obrotomierzu w życiu mi sie tyle nie pokaże.
- z tą ostatnią kwestią wiąże się druga sprawa, przy depnięciu go 3500obr/min niemrawo podświetla się kontrolka ładowania, trochę słabiej lambda, zaś reszta choinki świeci trupio blado. W ciągu dnia mógłbym nawet tego nie zauważyć. Z czym może być problem, czyżby regulator napięcia dawał za duzy prąd? Jak tylko puszczę gaz to wszystkie kontrolki gasną. Nie sądzę żeby to pojawiło się po przykręceniu obrotomierza, niemniej nie pamiętam żeby tak się robiło jak miałem zegar (ale nigdy nie kręciłem silnika jakoś mocno też).
0 x
Obrazek245 1992 B230F M47
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Pytanie nr 1: a nie masz czasem zegarów od silnika o większej ilości cylindrów? Zegarki z 960 i 940 są zamienne? W Passacie miałem zegary z VR6 i tam faktycznie było przekłamanie właśnie o ok. 25% -> rzecz jasna im większe obroty, tym lepiej to widać.

Pytanie nr 2 też przerabiałem w Passacie. Objawy te same, padł regulator napięć - chyba szczotki się skończyły. Nawet obroty, przy których zaczynał się problem były zbliżone - realne 4000.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
jinx
Posty: 268
Rejestracja: 18 marca 2018, 18:39
Lokalizacja: Poznań

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jinx »

bnw pisze:Pytanie nr 1: a nie masz czasem zegarów od silnika o większej ilości cylindrów? Zegarki z 960 i 940 są zamienne? W Passacie miałem zegary z VR6 i tam faktycznie było przekłamanie właśnie o ok. 25% -> rzecz jasna im większe obroty, tym lepiej to widać.

Pytanie nr 2 też przerabiałem w Passacie. Objawy te same, padł regulator napięć - chyba szczotki się skończyły. Nawet obroty, przy których zaczynał się problem były zbliżone - realne 4000.
1.Na tyle obrotomierza na naklejce napisane jest 4zyl/4takt - czyli 4 cylindrówka jak w mordę strzelił, a no i ja mam 240

2. Mam założony nowy regulator właśnie dlatego że w starym skończyły się szczotki i auto zmarło mi gdzieś 400km od domu (dłuższa historia z pozytywnym zakończeniem).
0 x
Obrazek245 1992 B230F M47
re5pect
Posty: 666
Rejestracja: 20 listopada 2014, 21:39

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: re5pect »

endriugto pisze:Szukam takich.

https://pin.it/5ws4uq5fgey4sj
No to jedną sztukę mam. Oryginał, jak nowy. Jednak prawy ;)
Obrazek
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

re5pect pisze:
endriugto pisze:Szukam takich.

https://pin.it/5ws4uq5fgey4sj
No to jedną sztukę mam. Oryginał, jak nowy. Jednak prawy ;)
Obrazek
Zrobisz mi zdjątko od str mocowania żeby miał pewność że będzie pasować do lampy?
Jakby co to jestem zainteresowany. Ile liczysz za takiego cudaka?
Tylko gdzie ja teraz lewy dostanę...
0 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Gdzie wyprodukować customowe naklejki na dekielki felg?

Obrazek
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 724
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nckpol »

dom?n pisze:Gdzie wyprodukować customowe naklejki na dekielki felg?

Obrazek
z mojego dotychczasowego doświadczenia wynika że są już chyba w każdym rozmiarze zrobione - ale zawsze możesz napisać do pierwszego gościa z allegro sprzedającego swoje naklejki i raczej nie będzie problemów z dorobieniem pod wymiar (ja już przerabiałem naklejki na dekielki od rozmiaru 50mm do 80 ;))
0 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

nckpol pisze:
dom?n pisze:Gdzie wyprodukować customowe naklejki na dekielki felg?

Obrazek
z mojego dotychczasowego doświadczenia wynika że są już chyba w każdym rozmiarze zrobione - ale zawsze możesz napisać do pierwszego gościa z allegro sprzedającego swoje naklejki i raczej nie będzie problemów z dorobieniem pod wymiar (ja już przerabiałem naklejki na dekielki od rozmiaru 50mm do 80 ;))
Ale takich nikt nie robi :)

Obrazek

Mogę je sam zaprojektować, ale nie wiem do kogo uderzać żeby mi to wyprodukować. Mam same dekielki, bez żadnej naklejki, a chętnie bym przywrócił te kółka do stanu fabrycznego.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
ODPOWIEDZ