Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
re5pect
Posty: 666
Rejestracja: 20 listopada 2014, 21:39

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: re5pect »

ambasador pisze:volvo 744 b230ft lpg
przez 2-3 minuty po odpaleniu świeci kontrolka service,niezależnie czy silnik gorący czy zimny
zaczęła świecić bez żadnych objawów czy wyrazniej przyczyny,migadełko pokazuje kod 111
co ta kontrolka oznacza i jak ją ewentualnie skasować,bo odłączenie aku nie pomaga?
Czas na zmianę oleju ;)

Tutaj masz wszystko opisane:
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=228511
0 x
vladimir
Posty: 27
Rejestracja: 19 czerwca 2017, 19:17

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: vladimir »

Panowie, poszukuję siły lub techniki dokręcania łożysk kół przód w 240, ma ktoś może takie dane? Pilny temat.
0 x
re5pect
Posty: 666
Rejestracja: 20 listopada 2014, 21:39

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: re5pect »

To i ja rzucę pytaniem.

Mam kolejne głupie pomysły. Chodzi mi po głowie przerobienie b230ft na b234ft (16V turbo).

Powiedzmy że sprawy mechaniczne są już ogarnięte, o to się nie martwię.
Pytanie -> jak w takim przypadku ogarnąć elektronikę? Czy jest szansa że będzie to działać na podłubanych kompach z b230ft (NIE SONDZE)?
Czy zostaje tylko jakiś standalone?


EDIT: dobra, poczytałem w internetach. Entuzjazm szybko minął. W skrócie no to standard -> poniesione koszty zupełnie nieadekwatne do efektów :roll:
0 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Jak mają być efekty to tylko standalone, czy efekty adekwatne do kosztów, hm zależy w jakie moce celujesz. Przejedź się najpierw jakimś nawet seryjnym B204FT bedziesz wiedział na czym polega różnica między 8v a 16v
0 x
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 654
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

xjtdi pisze:Jak mają być efekty to tylko standalone, czy efekty adekwatne do kosztów, hm zależy w jakie moce celujesz. Przejedź się najpierw jakimś nawet seryjnym B204FT bedziesz wiedział na czym polega różnica między 8v a 16v
Zdrowe seryjne b204ft/gt jedzie bardzo przyjemnie powyżej 3,5Krpm, tak do 5K. Nie ma zadyszki, wkręca się ochoczo, 8V trzeba ciągnąć po obrotach, jest słabszy, 16V na stage 1 i z rozkręconym doładowaniem jest do codziennej jazdy aż nadto wystarczający.
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 782
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: V945turbo »

re5pect pisze:To i ja rzucę pytaniem.

Mam kolejne głupie pomysły. Chodzi mi po głowie przerobienie b230ft na b234ft (16V turbo).
EDIT: dobra, poczytałem w internetach. Entuzjazm szybko minął. W skrócie no to standard -> poniesione koszty zupełnie nieadekwatne do efektów :roll:
byzydura.... pojedzie na seryjnych kompach jak to robia chłopacy z TB, ale fakt korby, tłoki kolektory itd itp.... tyle że to już DD nie będzie.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
re5pect
Posty: 666
Rejestracja: 20 listopada 2014, 21:39

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: re5pect »

V945turbo pisze:
re5pect pisze:To i ja rzucę pytaniem.

Mam kolejne głupie pomysły. Chodzi mi po głowie przerobienie b230ft na b234ft (16V turbo).
EDIT: dobra, poczytałem w internetach. Entuzjazm szybko minął. W skrócie no to standard -> poniesione koszty zupełnie nieadekwatne do efektów :roll:
byzydura.... pojedzie na seryjnych kompach jak to robia chłopacy z TB, ale fakt korby, tłoki kolektory itd itp.... tyle że to już DD nie będzie.

hmm, czyli że jak założę sobie głowicę 16V, poskładam to mechanicznie, to po prostu to odpalę na obecnym sterowaniu? Czysta mechaniczne przekładka? Nie będzie czadów z elektroniką? Brzmi zachęcająco.
0 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

re5pect pisze:
V945turbo pisze:
re5pect pisze:To i ja rzucę pytaniem.

Mam kolejne głupie pomysły. Chodzi mi po głowie przerobienie b230ft na b234ft (16V turbo).
EDIT: dobra, poczytałem w internetach. Entuzjazm szybko minął. W skrócie no to standard -> poniesione koszty zupełnie nieadekwatne do efektów :roll:
byzydura.... pojedzie na seryjnych kompach jak to robia chłopacy z TB, ale fakt korby, tłoki kolektory itd itp.... tyle że to już DD nie będzie.

hmm, czyli że jak założę sobie głowicę 16V, poskładam to mechanicznie, to po prostu to odpalę na obecnym sterowaniu? Czysta mechaniczne przekładka? Nie będzie czadów z elektroniką? Brzmi zachęcająco.

Pogadaj z kivim z niebieskiego forum, on ma to dobrze obcykane, jego projekt jest dobrze opisany w dziale projekty.
Generalnie można odpalić silnik 16v na kompach od 8v i działać to jakoś będzie. Ale takie mody robi się po to by wygenerować 350-400KM z tego silnika. Jak dasz kompy od 8v to musisz dać wydajniejsze wtryskiwacze bo głowica 16v = większe przepływy pewnie też będzie wyższe doładowanie a to =więcej potrzebnego paliwa. I niby wszystko powinno być cacy ale niestety do końca nie jest bo charakterystyka głowicy 8v i 16v nieco się różni szczególnie w górnym zakresie obrotów. Seryjne kompy mają pewien zakres adaptacji ale próbując wygenerować naprawde konkretną moc natkniesz się na ten problem, że w górnym zakresie obrotów może być za ubogo. Te uwagi dotyczą seryjnych kompów od B230FT, inna sprawa gdybyś posiadał kompy od B204FT wtedy ok ale one nie pasują bez przeróbek do wiązki od 8v. Finalnie i tak pewnie dojdziesz do wniosku, że przydał by się standalone...
0 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1227
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Czy taka metoda sprawdzi się z przodu w 240? Musze wymienić szpilki a nie chcę zdejmować piast itd. - zwłaszcza chodzi mi o kwestię wybicia i włożenia nowych szpilek (czy jest na to miejsce) :)
0 x
Awatar użytkownika
czk
Posty: 171
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: czk »

Maciek4530 pisze:Czy taka metoda sprawdzi się z przodu w 240? Musze wymienić szpilki a nie chcę zdejmować piast itd. - zwłaszcza chodzi mi o kwestię wybicia i włożenia nowych szpilek (czy jest na to miejsce) :)
Wydaje mi sie ze z tylu piasty nie ma wystarczajaco duzo miejsca zeby szpilki moglby wypasc po wybicu. Ale zdjecie piast to bulka z maslem.
1 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
ODPOWIEDZ