Zdejmij osłone nad nogami pasażera, masz tam odpływ spod wymiennika ciepła - rurke w dolnej jego części. Łączy się ona z gumowym mieszkiem - rurką wchodzącym w gródź. Ja bym od strony kabiny sprężonym powietrzem spróbował przepchnąć, nie od grodzi.nckpol pisze:Czyli że gdzieś pod osuszaczem?fonderal pisze:W 900 otworek jest na firewallu jakieś 10 cm nad prawą podłużnicą. Leci do podłużnicy i dopiero z niej na ziemię. Może i w 700 też tak jest?
procedura przepychania standardowa? Linka i pchamy aż wyjdzie, czy ten odpływ jest jakiś delikatniejszy?
Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
- saabauto
- Posty: 655
- Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
- Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
- Kontakt:
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Brzęczy mi przekaźnik OD. Nie wiem czy tak ma być ale po przekręceniu kluczyka brzęczy a stycznik jest rozłączony. Po złączeniu stycznika palcem buczenie ustaje. To problem przekaźnika czy coś innego?
0 x
- saabauto
- Posty: 655
- Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
- Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
- Kontakt:
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
A nie jest to przekaźnik od kierunkowskazów? Albo czy nie są zamienione miejscami?konradko pisze:Brzęczy mi przekaźnik OD. Nie wiem czy tak ma być ale po przekręceniu kluczyka brzęczy a stycznik jest rozłączony. Po złączeniu stycznika palcem buczenie ustaje. To problem przekaźnika czy coś innego?
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Nie, po numerze sprawdziłem i to jest OD. Sprawdzę czy jest w dobrym miejscu.saabauto pisze:A nie jest to przekaźnik od kierunkowskazów? Albo czy nie są zamienione miejscami?konradko pisze:Brzęczy mi przekaźnik OD. Nie wiem czy tak ma być ale po przekręceniu kluczyka brzęczy a stycznik jest rozłączony. Po złączeniu stycznika palcem buczenie ustaje. To problem przekaźnika czy coś innego?
0 x
- Maciek4530
- Posty: 1246
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Czy seria 200 była kiedykolwiek ocynkowana? W internecie nie ma żadnych konkretów a sporo domysłów i różnych wersji "zeznań"... Jednie uważają że ocynk nigdy się nie pojawił, inni że polifty od 86' łącznie a jeszcze inni że 88'+... Ktoś ma jakieś doświadczenie czy też wiedzę tajemną z jakimś potwierdzeniem? (Gdzieś czytałem że w którymś konspekcie było o tym wspomniane ale link nie działał więc i nie mogłem tego sprawdzić...)
0 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3053
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Ja miałem ocynk w dieslu z 1991. Gnił i tak ale miałem ubytek lakieru na błotniku i było tam widać ładną, ocynkowaną blachę jak na rynnie.
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Pamiętam że kiedyś ktoś na forum dodał schemat budy serii 200 z elementami które były cynkowane (bo nie wszystkie były).Maciek4530 pisze:Czy seria 200 była kiedykolwiek ocynkowana? W internecie nie ma żadnych konkretów a sporo domysłów i różnych wersji "zeznań"... Jednie uważają że ocynk nigdy się nie pojawił, inni że polifty od 86' łącznie a jeszcze inni że 88'+... Ktoś ma jakieś doświadczenie czy też wiedzę tajemną z jakimś potwierdzeniem? (Gdzieś czytałem że w którymś konspekcie było o tym wspomniane ale link nie działał więc i nie mogłem tego sprawdzić...)
Musisz przetrzepać forum to powinieneś znaleźć.
1 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Ocynkowane były już częściowo przedlifty ( zobacz moje posty o 245 1979)endriugto pisze:Pamiętam że kiedyś ktoś na forum dodał schemat budy serii 200 z elementami które były cynkowane (bo nie wszystkie były).Maciek4530 pisze:Czy seria 200 była kiedykolwiek ocynkowana? W internecie nie ma żadnych konkretów a sporo domysłów i różnych wersji "zeznań"... Jednie uważają że ocynk nigdy się nie pojawił, inni że polifty od 86' łącznie a jeszcze inni że 88'+... Ktoś ma jakieś doświadczenie czy też wiedzę tajemną z jakimś potwierdzeniem? (Gdzieś czytałem że w którymś konspekcie było o tym wspomniane ale link nie działał więc i nie mogłem tego sprawdzić...)
Musisz przetrzepać forum to powinieneś znaleźć.
Przez lata produkcji wprowadzano zmiany inżynierskie, na skutek których zmieniała się ilość i jakość ocynkowanych paneli.
Korespondowałem nawet kiedyś z jednym inżynierem z wydziału karoserii w volvo, ale nie chciał się podzielić dokumentacja
a ten post ze schematem ocynku na budzie byl moj, ale nie moge go namierzyc wiec wklejam jeszcze raz :
Źródło: "VOLVO Part Smart" 1992
informacja dotyczy tzw "economy panels" czyli elementów karoserii do napraw blacharskich sprzedawanych przez serwisy volvo.
1 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Gdyby ktoś kiedys miał problem z wodą pod nogami pasażera przy włączonej klimie.saabauto pisze:Zdejmij osłone nad nogami pasażera, masz tam odpływ spod wymiennika ciepła - rurke w dolnej jego części. Łączy się ona z gumowym mieszkiem - rurką wchodzącym w gródź. Ja bym od strony kabiny sprężonym powietrzem spróbował przepchnąć, nie od grodzi.nckpol pisze:Czyli że gdzieś pod osuszaczem?fonderal pisze:W 900 otworek jest na firewallu jakieś 10 cm nad prawą podłużnicą. Leci do podłużnicy i dopiero z niej na ziemię. Może i w 700 też tak jest?
procedura przepychania standardowa? Linka i pchamy aż wyjdzie, czy ten odpływ jest jakiś delikatniejszy?
Odpływ miałem jak najbardziej drożny - ale albo ktoś kiedyś ułamał kawałek rurki, albo zwyczajnie woda po 30 latach zrobiła swoje, ale u mnie odpływ kończył się na równi z grodzią. W wyniku tego woda "zawijała" się po króćcu i zamiast spływać dalej po grodzi pod maską, nasiąkała w gąbkę amortyzującą króciec w grodzi i wracała do wnętrza auta - wydłużenie króćca załatwiło sprawę
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Cześć Wszystkim!
940ka od kwietnia i pytania
Wisko chodzi mi lekko na gorącym motorze i pytanie czy da się je przywrócić do sprawności np. tak http://sam-naprawiam-bmw.com.pl/naprawy ... a-wiskozy/ czy trza nowe zakupić np. tutaj https://www.draken.com.pl/volvo/czujnik ... -940-.html
Za sprawą pierwszego zaczął mi płyn chłodniczy spie_lać po osi pompy jak patrze i pytanie nr 2 czy pompy dostępne na https://www.draken.com.pl/volvo/313-pompy-wody są perspekktywiczne?
Motor B230FB.
940ka od kwietnia i pytania
Wisko chodzi mi lekko na gorącym motorze i pytanie czy da się je przywrócić do sprawności np. tak http://sam-naprawiam-bmw.com.pl/naprawy ... a-wiskozy/ czy trza nowe zakupić np. tutaj https://www.draken.com.pl/volvo/czujnik ... -940-.html
Za sprawą pierwszego zaczął mi płyn chłodniczy spie_lać po osi pompy jak patrze i pytanie nr 2 czy pompy dostępne na https://www.draken.com.pl/volvo/313-pompy-wody są perspekktywiczne?
Motor B230FB.
0 x
'91 944 B230FB
'95 945 B230FK
'95 855 B5204T
'95 945 B230FK
'95 855 B5204T