Volvo 245 DL AUTOMATIC 1980 r.

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: Volvo 245 DL AUTOMATIC 1980 r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

V945turbo pisze:Ten front w serii 2xx bije na łeb na szyje nawet usański 245 który widze z okna salonu codziennie. Szacun.
Dzięki. Bluźnisz ale zgadzam się z Tobą :)
0 x
Awatar użytkownika
Miś
Posty: 758
Rejestracja: 11 lipca 2016, 20:40
Lokalizacja: Kalisz, UK

Re: Volvo 245 DL AUTOMATIC 1980 r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Miś »

Miś pisze:Oj Panie... jak będziesz miał okrągłe lampy na przedzie to nam wszystkim powietrze z przednich kół zejdzie w pokłonie!
Kilka stron wcześniej napisałem to co powyżej i co ja mam teraz zrobić :D
Szacun Janusz!
0 x
Awatar użytkownika
jinx
Posty: 268
Rejestracja: 18 marca 2018, 18:39
Lokalizacja: Poznań

Re: Volvo 245 DL AUTOMATIC 1980 r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jinx »

Wygląda pięknie, największy sztos na rewirze, nie mogę się doczekać żeby zobaczyć go na żywo :)
0 x
Obrazek245 1992 B230F M47
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: Volvo 245 DL AUTOMATIC 1980 r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

Miś pisze:
Miś pisze:Oj Panie... jak będziesz miał okrągłe lampy na przedzie to nam wszystkim powietrze z przednich kół zejdzie w pokłonie!
Kilka stron wcześniej napisałem to co powyżej i co ja mam teraz zrobić :D
Szacun Janusz!
Dzięki Bartek. Sam nie spodziewałem się, że ta zmiana zdobędzie u Was takie uznanie choć od początku był taki cel i powoli kompletowałem zestaw.
Front miał być zgodny z rocznikiem i z wycieraczkami. Stąd też nadstan opraw kloszy, ramek i grilli. U jednego kupujesz coś dla jednego fantu a u drugiego inny zestaw z brakującą częścią. Szanuje i to bardzo pierwsze wydanie lamp okrągłych z początku produkcji serii 200 ale w kompletnym zestawie z listewkami aluminiowymi dookoła migaczy i grilla. Wiercenie w błotnikach i masce już dawno skutecznie mnie zniechęciło do takiego zabiegu. Sama zmiana na pierwszy front z początku produkcji 200 jest banalna. To tylko kwestia odkręcenia ośmiu śrub i wyciągnięcia dystansu spod metalowych opraw kloszy. Dlatego jak zajdzie potrzeba mam i takie najstarsze ramki oraz grill na podmianę. Potrzeba okazjonalna ponieważ obecny front zostanie na stałe bo z pomarańczowymi kierunkami i halogenami tworzą udany zestaw.

Dzięki Marcin R., Jack Sz. i Radek U. za pomoc :)
jinx pisze:Wygląda pięknie, największy sztos na rewirze, nie mogę się doczekać żeby zobaczyć go na żywo :)
Miło. Będzie chyba okazja w czwartek pod stadionem się pokazać. Widzimy się?
2 x
Awatar użytkownika
jinx
Posty: 268
Rejestracja: 18 marca 2018, 18:39
Lokalizacja: Poznań

Re: Volvo 245 DL AUTOMATIC 1980 r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jinx »

JoeM pisze:Miło. Będzie chyba okazja w czwartek pod stadionem się pokazać. Widzimy się?
Naturalnie, niemniej będę dopiero około godziny 20 - mam wyścig kolarski na torze Poznań :)
0 x
Obrazek245 1992 B230F M47
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: Volvo 245 DL AUTOMATIC 1980 r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

jinx pisze:
JoeM pisze:Miło. Będzie chyba okazja w czwartek pod stadionem się pokazać. Widzimy się?
Naturalnie, niemniej będę dopiero około godziny 20 - mam wyścig kolarski na torze Poznań :)
Umowna godzina startu PKN to 20.00. Ja zapewne będę chwile po. Do zobaczenia.
1 x
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: Volvo 245 DL AUTOMATIC 1980 r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

I zainstalowałem w końcu nowe zgarniacze od Bartona. Dużym atutem tych gumiaków jest długość która daje możliwość podcięcia pod profil uszczelek prowadnic. Przy pomocy dremela nieco dopasowałem gumy minimalizując szpary. Wcięcie wystarczy symboliczne. Zalecana ostrożność aby nie przedobrzyć i żeby było ciasno a nie z luzem. Jeśli guma będzie nie dość długa to oczywiście nie róbcie z tym nic bo pewnie z czasem się skurczy.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 30 maja 2023, 23:34 przez JoeM, łącznie zmieniany 2 razy.
3 x
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: Volvo 245 DL AUTOMATIC 1980 r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

Stara historia ale dopiero teraz natknąłem się na te zdjęcia które mi zaginęły. Jesienią poszedł mi przekaźnik/przerywacz wycieraczek. W serii 200 jest przy lewej nodze kierowcy pod czarna blachą. Wyjąłem, kupiłem drugi. Przekręcam stary przekaźnik a tam woda wylewa się z niego. Co jest ?! Dywany suche. Tylko rdzawe plamy na grodzi i podłodze. Okazało się że w górnym narożniku przy ciągadle zamka maski jest wyciek. Sączyło się tam i leciało po kablach. Pod masą uszczelniającą rdza. Po wydłubaniu dziurka na pół centa. Po naradzie sztabu kryzysowego postanowiłem nie ściągać zderzaka, kierunkowskazu, chlapacza, błotników itp. Rdzawe miejsce oczyściłem, wyciąłem najbardziej chore okolice dziurki, poddałem konwerterowi rdzy i zabezpieczyłem farbą antykorozyjną. Małą dziurę zaślepiłem widocznymi blaszkami z aluminium. Jedną blaszkę przepuściłem przez otwór. Zalał masą poliuretanową z jednej i z drugiej strony, a następnie docisnąłem. Po zaschnięciu drut obciąłem i zagiąłem. Na to masa uszczelniająca. Duciarstwo ale myślę że skuteczne i na jakiś czas starczy:)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
1 x
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: Volvo 245 DL AUTOMATIC 1980 r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

Pierwsza wizyta na Poznańskich Klasykach Nocą zaliczona

Obrazek
4 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 245 DL AUTOMATIC 1980 r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »



Jest dobrze :)
2 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
ODPOWIEDZ