Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1033
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

fonderal pisze:swital, ja zrozumiałem, że tempomat u Radka nie działa w ogóle, nawet po przekroczeniu 35 czy tam 40, a jedynym błędem jest 122...
Wtedy są dwie możliwości, albo coś ze sterownikiem tempomatu albo z licznikiem. Jeśli ecu pracuje bez zastrzeżeń, to licznik raczej jest w porządku, choć nie zaszkodziłoby podpięcie oscyloskopu albo od biedy leda na 12V, byłaby jasność.

Nawiasem mówiąc mój też się buntuje, wszystko chodziło jak złoto do czasu pojawienia się błędu 214, czyli za niskiego napięcia. Zasilanie ok., na wyjściu do pompki bieda, pompka pompuje dobre 10 sekund i dopiero jak już wszystko załapie to trzyma prędkość. Podejrzewam przekaźnik w sterowniku, ale zabieram się do niego dobre pół roku...

Temat rozwiązany, tempomat działa. Przyczyna była trywialna - pompka podciśnienia nie chciała ruszyć i trzeba było jej pomóc :roll:
0 x
Obrazek
konradko
Posty: 909
Rejestracja: 24 listopada 2016, 15:00

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: konradko »

Gdzie kupię uszczelki bocznych szyb bagażnika do 240 wagon pod listwy ozdobne?
0 x
Awatar użytkownika
kapsel
Posty: 224
Rejestracja: 11 listopada 2015, 20:19

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kapsel »

saabauto pisze:
kapsel pisze:Witam. Do 740 z D24TiC przypada korek płynu chłodniczego 75kPa czy 100kPa? Nie sugeruje sie tym korkiem co mam, ponieważ nie jestem pewien czy mam z diesla czy inną wydumkę, a musze wymienić i nie wiem jaki brać z drakena?
Do diesla były i 150kPa, ale bezpieczniej wziąć nowy 100kPa.
Dzięki bardzo za odpowiedz. Mój jest na tyle uszkodzony, że nie upuszcza ciśnienia i wywala mi płyn spod korka, a ciśnienie potrafi utrzymać nawet po 12 godzinach.
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

xjtdi pisze:Przymierzam się do przeróbki z visco na elektryczny wentylator. Mam już oryginalny dwubiegowy wiatrak z 960, do tego przekaźnik dwucewkowy oryginalny do tego wentylatora.
- Pozostaje pytanie jaki czujnik powinienem kupić, żeby mieć te dwa stopnie obrotów wentylatora, ktoś zna typ, numer?
- Gdzie fabrycznie jest montowany ten czujnik? Jeśli w chłodnicy to będę musiał coś wymyślić innego bo w mojej nie ma żadnego otworu na czujnik, chyba że jest a go nie widzę?
Nie ma jako takiego czujnika wentylatora, włączaniem i wyborem prędkości steruje ecu via przekaźnik na podstawie danych z czujnika temperatury w głowicy i aktualnego stanu klimy (zał/wył), a także dwa z trzech presostatów na dole skraplacza, w zależności od ciśnienia w skraplaczu.
0 x
erni35
Posty: 196
Rejestracja: 13 marca 2017, 00:17

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: erni35 »

fonderal pisze:
xjtdi pisze:Przymierzam się do przeróbki z visco na elektryczny wentylator. Mam już oryginalny dwubiegowy wiatrak z 960, do tego przekaźnik dwucewkowy oryginalny do tego wentylatora.
- Pozostaje pytanie jaki czujnik powinienem kupić, żeby mieć te dwa stopnie obrotów wentylatora, ktoś zna typ, numer?
- Gdzie fabrycznie jest montowany ten czujnik? Jeśli w chłodnicy to będę musiał coś wymyślić innego bo w mojej nie ma żadnego otworu na czujnik, chyba że jest a go nie widzę?
Nie ma jako takiego czujnika wentylatora, włączaniem i wyborem prędkości steruje ecu via przekaźnik na podstawie danych z czujnika temperatury w głowicy i aktualnego stanu klimy (zał/wył), a także dwa z trzech presostatów na dole skraplacza, w zależności od ciśnienia w skraplaczu.
Przymierzam sie do tego samego, mam wentylator z obudową z turbo i w mojej chłodnicy jest czujnik. Myślałem że wystarczy sie pod niego podpiąć przez przekaźnik
0 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

erni35 pisze:
fonderal pisze:
xjtdi pisze:Przymierzam się do przeróbki z visco na elektryczny wentylator. Mam już oryginalny dwubiegowy wiatrak z 960, do tego przekaźnik dwucewkowy oryginalny do tego wentylatora.
- Pozostaje pytanie jaki czujnik powinienem kupić, żeby mieć te dwa stopnie obrotów wentylatora, ktoś zna typ, numer?
- Gdzie fabrycznie jest montowany ten czujnik? Jeśli w chłodnicy to będę musiał coś wymyślić innego bo w mojej nie ma żadnego otworu na czujnik, chyba że jest a go nie widzę?
Nie ma jako takiego czujnika wentylatora, włączaniem i wyborem prędkości steruje ecu via przekaźnik na podstawie danych z czujnika temperatury w głowicy i aktualnego stanu klimy (zał/wył), a także dwa z trzech presostatów na dole skraplacza, w zależności od ciśnienia w skraplaczu.
Przymierzam sie do tego samego, mam wentylator z obudową z turbo i w mojej chłodnicy jest czujnik. Myślałem że wystarczy sie pod niego podpiąć przez przekaźnik
Zamówiłem dziś czujnik 2-stopniowy stosowany w volvo 440 i 460 bez klimy do sterowania wentylatorem. Jak przyjdzie przetestuje i dam znać czy się sprawdziło.
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

erni35 pisze:
fonderal pisze:
xjtdi pisze:Przymierzam się do przeróbki z visco na elektryczny wentylator. Mam już oryginalny dwubiegowy wiatrak z 960, do tego przekaźnik dwucewkowy oryginalny do tego wentylatora.
- Pozostaje pytanie jaki czujnik powinienem kupić, żeby mieć te dwa stopnie obrotów wentylatora, ktoś zna typ, numer?
- Gdzie fabrycznie jest montowany ten czujnik? Jeśli w chłodnicy to będę musiał coś wymyślić innego bo w mojej nie ma żadnego otworu na czujnik, chyba że jest a go nie widzę?
Nie ma jako takiego czujnika wentylatora, włączaniem i wyborem prędkości steruje ecu via przekaźnik na podstawie danych z czujnika temperatury w głowicy i aktualnego stanu klimy (zał/wył), a także dwa z trzech presostatów na dole skraplacza, w zależności od ciśnienia w skraplaczu.
Przymierzam sie do tego samego, mam wentylator z obudową z turbo i w mojej chłodnicy jest czujnik. Myślałem że wystarczy sie pod niego podpiąć przez przekaźnik
Oidp chłodnice z miejscem na czujnik były w siedemsetkach z klimą, tam oprócz wiskozy bywał mniejszy wiatrak elektryczny uruchamiany czujnikiem. Ale mogłem coś pokręcić, temat znam dość pobieżnie.
xjtdi pisze:Zamówiłem dziś czujnik 2-stopniowy stosowany w volvo 440 i 460 bez klimy do sterowania wentylatorem. Jak przyjdzie przetestuje i dam znać czy się sprawdziło.
Pewnie zadziała, bo dlaczego nie miałby :) Byle było miejsce do wkręcenia.
Znam patenty z wstawianiem w dolny wąż kawałka metalowej rury z gniazdem do wkręcenia czujnika i też działało...
0 x
Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 724
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nckpol »

fonderal pisze: Znam patenty z wstawianiem w dolny wąż kawałka metalowej rury z gniazdem do wkręcenia czujnika i też działało...
oto taki patent ;)
http://allegro.pl/adapter-czujnika-temp ... 36680.html
0 x
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1033
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

fonderal pisze:
erni35 pisze:
fonderal pisze:.......
Znam patenty z wstawianiem w dolny wąż kawałka metalowej rury z gniazdem do wkręcenia czujnika i też działało...
dlaczego w dolny a nie górny?
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
wujek
Posty: 954
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wujek »

sambo pisze:
fonderal pisze:
erni35 pisze:
dlaczego w dolny a nie górny?
bo w dolnym będzie prawdziwy "punkt krytyczny" temperatury
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
ODPOWIEDZ