Volvo 740 Turbo Stal

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: Volvo 740 Turbo Stal

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

Dzięki za wyjaśnienia. Człowiek całe życie się uczy :)
0 x
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: Volvo 740 Turbo Stal

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

W niedziele Stalak wziął udział w Gwiazdkowym Moto-Spocie którego celem była zbiórka artykułów dla dzieci z Domu Dziecka w Bninie.

Kąpiel i w drogę

Obrazek

Obrazek

Obrazek
3 x
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: Volvo 740 Turbo Stal

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

Kanister na miarę

Nie lubię jak mi coś lata w aucie i nie ma swojego miejsca. Z uwagi na fakt, że jeszcze nie zrobiłem wskaźnika paliwa to bezpiecznie jest wozić ze sobą kanister. Nie ufam na tyle karnistom żeby wozić je na leżąco. Jedyne miejsce o największej głębokości jest w bocznych wnękach. Niestety trudno znaleźć kanister który by tam się zmieścił na stojąco. W końcu kupiłem jakiś angielski na allegro który na wysokość jest idealny. Niestety mniejsza ścianka ma kształt trapezu. Co za tym idzie kanister na dole był za szeroki. Wsadziłem chama w imadło i od spodu potraktowałem go opalarką :) Kanister wciągnął boki po 1 cm i teraz wchodzi na swoje miejsce bez oporów.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
3 x
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: Volvo 740 Turbo Stal

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

Wleciało to coś żeby snow nie capał do środka :) Made in Poland (od Re5pect).

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
2 x
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: Volvo 740 Turbo Stal

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

Mój pomysł na dodatkowy wskaźnik turbo. Nie chciałem tego nigdzie u góry bo różnice w zegarach i oświetleniu irytowałyby mnie a i też to miejsce jest bardziej dyskretne. Fakt wskaźniki powinny być skupione blisko siebie ale to nie jest auto do ścigania i ten wskaźnik ma tylko charakter kontrolny.Nie planuje żadnych modyfikacji poza symbolicznymi i nic poza tym jednym wskaźnikiem nie potrzebuje. Jako że nie lubię niszczyć oryginału to wpasowałem się z kurnikiem w dolna osłonę. Jest tam zaślepione fabryczne wgłębienie które dało możliwość dość płytko osadzić wskaźnik. Zakupiona obudowa zegara kształtem (rzut z góry) jest prawie idealna pod owe wgłębienie. Dzięki temu nie wadze nim nogą. Kurnik musiałem przyciąć z wysokości i wyprofilować pod osłonę. Efekt końcowy bardzo mnie satysfakcjonuje i żaden oryginalny element nie ucierpiał :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
0 x
Awatar użytkownika
fullsize
Posty: 564
Rejestracja: 08 października 2014, 20:21
Lokalizacja: Warszawa (WK)

Re: Volvo 740 Turbo Stal

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fullsize »

Pomysł fajny, ale czy nie zawadzasz nogą?
0 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: Volvo 740 Turbo Stal

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

Gdybym wadził nogą to nie instalowałbym tego tam. W żaden sposób nie mogę go dotknąć nogą. Tylko przy wysiadaniu na szybko zdarza mi się go musnąć. Za kierownicą mając nogę na sprzęgle mam luzu jakieś 3 cm. W automacie miałbym jeszcze więcej miejsca. Problem może mieć osoba która jeździ na kierownicy i na mocno zgiętych kolanach ewentualnie koszykarz. Jeśli ktoś się zastanawia to może sobie przykleić na taśmę dwustronną jakiś kartonik o grubości 6 cm (takie ma odejście obudowa zegara od osłony)
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 740 Turbo Stal

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Hartowne finiszowanie roku :mrgreen:

Tak wydaje mi się że Wujkowy pomysł z 744 na tb-wskażnik jest / byłby konsensusem porównywania obu wskazań i raczej bezpieczny zanim oczy polecą znów na przednią szybę, to przy 100km/h 2s wiesz jaką drogę mykniesz ? Nie jest to krytyka/filozofia etc a "życie kierowcy"
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: Volvo 740 Turbo Stal

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

Ale ja nie widzę powodu dlaczego miałbyś nie krytykować lokalizacji tym bardzie że ja już też wyraziłem swoja krytykę pisząc że lepiej było by mieć wskaźniki blisko siebie. Powody są oczywiste. Bezpieczeństwo. Napisałem też że wskaźnik ma charakter kontrolny i nie widzę powodu abym musiał na niego patrzeć dłużej niż na obsługiwane właśnie radio albo nawigację i zwracał na niego uwagę częściej niż na zegarek albo licznik kilometrów. Jest wiele rzeczy w samochodzie odciągających na dłużnej uwagę i jak dla mnie nie należy do nich dodatkowy zegar turbo. Równie dobrze wskaźnik mógłby być w popielniczce/nad albo w schowku. Jedyny wskaźnik turbo z jakiego korzystam na bieżąco to ten oryginalny który pełni głównie role ekonomizera :) Lokalizacja nad popielniczką była dla mniej mało wygodna (testowałem tą lokalizację przez miesiąc), a gdybym miał tam trzy wskaźniki to nie starczyłoby mi 2 sekund na ich ogarnięcie. Intuicyjnie i z lenistwa czyta się wszystkie wskaźniki, a przynajmniej ja tak robię. Wujka Łoś jest do zabawy i tam można się zamartwiać lokalizacją bo tamte moce trzeba już kontrolować. Moje klika extra koników osiągniętych z dodatkowych O,2 bara ma pomóc w bezpiecznym wyprzedzaniu i jestem w stanie kontrolować je w dużej mierze pedałem gazu :) Zgadzam się z tobą Sinuspi że lokalizacja mogła by być lepsza ale jak na moje potrzeby i preferencje jest to zbędne staranie. Tym bardziej że przy braku OEMowych rozwiązań w moim mniemamiu nie ma prawa to dobrze wyglądać.
0 x
Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 2010
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: Volvo 740 Turbo Stal

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mareek »

Aleś nakombinował. Estetyka jak zawsze sie broni, ale reszta kurnikowej teorii mnie lekko drażni. Zamiast spać to pisze te słowa.. Pomyśl o lewym kolanie w czasie bocznego zderzenia.
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
ODPOWIEDZ