Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
czk
Posty: 171
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: czk »

Witajcie,

Jaki z grubsza bedzie efekt wymiany mostu 3,54 na 3,74+?

Pozdrawiam
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
David
Posty: 170
Rejestracja: 01 lutego 2015, 17:42

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: David »

Jak sie zdecydujesz to mam 3.73 (na aucie) i chętnie zamienie na coś wolniejszego
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 654
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

czk pisze:Witajcie,

Jaki z grubsza bedzie efekt wymiany mostu 3,54 na 3,74+?

Pozdrawiam
Wyższe obroty silnika przy zadanej prędkości samochodu, wóz będzie mocniejszy, tzn będzie miał więcej odczuwalnego momentu, bo będzie miał krótsze przełożenie.
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

David pisze:Jak sie zdecydujesz to mam 3.73 (na aucie) i chętnie zamienie na coś wolniejszego
Dla ścisłości - Twój przedmówca ma 3,54 a chce zamienić na 3,73 w twoim wypadku możliwe dostępne wolniejsze przełożenia to 3,91 lub 4,10.
Dla porównania przy skrzyni M46 lub M47 (maja praktycznie takie same przełożenia końcowe) oraz 2tys obrotów silnika na najwyższym biegu w zależności od założonego mostu jedzie się odpowiednio:
3,54=90km/h
3,73=78km/h
3,31=105km/h
Podsumowując zamiana 3,54 na 3,73 ma sens jeśli jeździsz dużo po mieście a mało w trasach, jeśli zależy Ci na super przyspieszeniu to różnica między tymi mostami nie będzie duża aczkolwiek na 3,73 będzie zbierał się trochę lepiej. Do dryftu i innych szaleństw najlepszy most to 4,10 ale nie sposób jeździć z nim na trasie.
Dość powiedzieć, że mam w domu 3 auta i jak wsiadam do tego z mostem 3,73 to i tak odruchowo jadąc na piątce próbuję wrzucać piątkę...Most 3,31 super sprawa do jazdy na trasie ale po mieście sprzęgło trochę dostaje wycisk bo 1bieg jest prawie tak szybki jak 2bieg przy moście 3,73. W moim odczuciu most 3,54 jest najbardziej optymalny i uniwersalny do tego auta.
0 x
Awatar użytkownika
czk
Posty: 171
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: czk »

Dzieki za rzeczowa odpowiedz Panowie.
W sumie wszystko sie zgadza z tym co sobie myslalem. Woz spedza zdecydowanie wiecej czasu w trasie i tak wlasnie podejrzewalem ze 3,54 jest optymalne. Wymiana na inne przelozenie nie wchodzi zatem w rachube.

Zasadniczo jedyny powod dla ktorego zastanawialem sie nad zmiana to zakup szpery eaton truetrack. Zamowilem model TT70P53077 ( TT912A588). Internet gubi sie w zeznaniach a sprzedawcy nie potrafia jednoznacznie stwierdzic czy bedzie pasowac do 3,54.

Wg tej strony i odpowiedzi udzielonej w pytaniach od kupujacych, zadziala nawet z 3,15: https://www.summitracing.com/int/parts/dtl-912a588

Tutaj z kolei jasno jest napisane, ze dla tego modelu to 3,74 i wiecej: http://www.justdifferentials.com/TT912A ... 12a588.htm

Znalazlem informacje, ze ktos uzywal jej z 3,54 i mimo wszystko dzialalo. Jakies sugestie/pomysly?

Pozdrawiam
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
volvo 244 v8
Posty: 212
Rejestracja: 22 lipca 2015, 10:10

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: volvo 244 v8 »

Można gdzieś kupić taki wyświetlacz od radia CR-101/CR-4041?
Obrazek
0 x
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 782
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: V945turbo »

Fajna i tania ta szpera, moim skromnym zdanie nie ma znaczenia czy to będzie 3,15 czy 4,10 bo to tylko wkład, koło atakujace i główne wyznaczają przełożenie.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
David
Posty: 170
Rejestracja: 01 lutego 2015, 17:42

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: David »

xjtdi pisze:
David pisze:Jak sie zdecydujesz to mam 3.73 (na aucie) i chętnie zamienie na coś wolniejszego
Dla ścisłości - Twój przedmówca ma 3,54 a chce zamienić na 3,73 w twoim wypadku możliwe dostępne wolniejsze przełożenia to 3,91 lub 4,10.
Dla porównania przy skrzyni M46 lub M47 (maja praktycznie takie same przełożenia końcowe) oraz 2tys obrotów silnika na najwyższym biegu w zależności od założonego mostu jedzie się odpowiednio:
3,54=90km/h
3,73=78km/h
3,31=105km/h
Podsumowując zamiana 3,54 na 3,73 ma sens jeśli jeździsz dużo po mieście a mało w trasach, jeśli zależy Ci na super przyspieszeniu to różnica między tymi mostami nie będzie duża aczkolwiek na 3,73 będzie zbierał się trochę lepiej. Do dryftu i innych szaleństw najlepszy most to 4,10 ale nie sposób jeździć z nim na trasie.
Dość powiedzieć, że mam w domu 3 auta i jak wsiadam do tego z mostem 3,73 to i tak odruchowo jadąc na piątce próbuję wrzucać piątkę...Most 3,31 super sprawa do jazdy na trasie ale po mieście sprzęgło trochę dostaje wycisk bo 1bieg jest prawie tak szybki jak 2bieg przy moście 3,73. W moim odczuciu most 3,54 jest najbardziej optymalny i uniwersalny do tego auta.
Źle się wyraziłem, w takim razie szukam mostu szybszego. Właśnie pasowało by mi żeby były jak najdłuższe przełożenia żeby dało się D24TIC w trasie jechać 120-130 bez 3.5tys obr.
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.
Awatar użytkownika
m.c.2
Posty: 66
Rejestracja: 16 lutego 2015, 21:26
Lokalizacja: Obrowo/Toruń

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: m.c.2 »

koledzy
czym zalać skrzynię m90? i dyfer (ald jeśli to ma jakieś znaczenie)
i może ma ktoś gdzieś rozmiary uszczelniaczy do m90?

wymieniam dwumas i jak już będzie wyjęta to chyba warto powymieniać uszczelniacze
niby nie cieknie, ale jednak 20 lat i 500k przelatane mają...
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

m.c.2 pisze:koledzy
czym zalać skrzynię m90? i dyfer (ald jeśli to ma jakieś znaczenie)
i może ma ktoś gdzieś rozmiary uszczelniaczy do m90?

wymieniam dwumas i jak już będzie wyjęta to chyba warto powymieniać uszczelniacze
niby nie cieknie, ale jednak 20 lat i 500k przelatane mają...
Do M90 leje się olej spełniający normę volvo 97308. Wchodzi ~1,75 litra, ze szpera lej OEM.
Do mostu SAE 90 lub 80W90 ew 75W90 lub 75W140 (Motul, Castrol, Gulf) ok 1,7litra API-GL-5 (MIL-L-2105 C lub D)
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
ODPOWIEDZ