Zmiana skrzyni manual na automat
Zmiana skrzyni manual na automat
Czy ktoś z was bawił się w zmiane z M46 na automat w 745 GLT? Dużo z tym roboty? Duzo klamotów trza wymieniać? Automat dobrze się komponuje w jeździe z B234F?
0 x
- Volvo 745 turbo
- Posty: 734
- Rejestracja: 04 października 2014, 19:05
Re: Zmiana skrzyni manual na automat
Tak jakby na manualu było demonem prędkości. Z automatem jeździ bardzo fajnie, ja bym na manual nie zamienił.
1 x
Re: Zmiana skrzyni manual na automat
Nie rób tego, nie psuj auta. Nie opłaca się:)
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
89' 744 B234F
Re: Zmiana skrzyni manual na automat
W automacie był zazwyczaj inny most 3,91 lub 4,10 przełożenie od manuala będziesz miał 3,54 lub 3,31 i bez zmiany mostu straszny zamulacz z tego wyjdzie
0 x
Re: Zmiana skrzyni manual na automat
AW 70 i 71 pracujace z B230FK / FT mialy mosty 3,71xjtdi pisze:W automacie był zazwyczaj inny most 3,91 lub 4,10 przełożenie od manuala będziesz miał 3,54 lub 3,31 i bez zmiany mostu straszny zamulacz z tego wyjdzie
Ilość gratów potrzebnych do zmiany Man=>Aut jest na tyle duza (oprocz skrzyni potrzeba kolo zamachowe, podporę skrzyni, wal, most, pedaliere, centralna konsole z dzwignia, troche kabli ) ze warto miec calego dawce.
0 x
Re: Zmiana skrzyni manual na automat
To się może zgadzać, mosty 3,91 i 4,10 widziałem w wolnossących automatach, niestety nie interesowałem się wtedy skrzynią więc nie powiem jak była wersja skrzyni poza tym, że były w automacie.sambo pisze:
AW 70 i 71 pracujace z B230FK / FT mialy mosty 3,71
0 x
Re: Zmiana skrzyni manual na automat
z forum TB:
Year Model Engine Tranny Rear Axle Ratio
1983 760 GLE TD D24T M46 3.54
1983 760 GLE TD D24T BW55 3.15
1985 740 (any) B230F, B230FT M46 3.31, 3.54
1985 740 GL, GLE B230F ZF 4HP-22 3.91
1985 740 Turbo B230FT AW71 3.73
1985 760 GLE TD D24T M46 3.54
1985 760 GLE TD D24T ZF 4HP-22 3.91
1986 740 (any) B230F,B230FT M46 3.31, 3.54
1986 740 GL, GLE B230F ZF 4HP-22 3.91
1986 740 Turbo B230FT AW71 3.73
1988 760 GLE B280F AW71 3.73
1988 760 Turbo B230FT AW71 3.73
1989 780 B280F AW71 3.73
1989 780 Turbo B230FT AW71 3.73
1990 740 GL B230F M46/M47 3.31, 3.54, 3.73
1990 740 GL B230F AW70L/AW71 3.73,4.10
1990 740 GLE (16v) B234F AW72 4.10
1990 740 Turbo B230FT M46/M47 3.31, 3.54, 3.73
1990 740 Turbo B230FT AW70L/AW71 3.73,4.10
1990 760 GLE B280F AW71 3.73
1990 760 Turbo B230FT AW71 3.73
1990 780 GLE B280F AW71 3.73
1990 780 Turbo B230FT+ AW71 3.73
1991 740 B230F M46/47 3.31, 3.54, 3.73
1991 740 B230F AW70L, AW71 3.73, 4.10
1991 Coupe (780) B230FT+ AW71 3.73
1991 940 Turbo B230FT M46 3.31, 3.54, 3.73
1991 940 Turbo B230FT AW71 3.73
1991 940 SE B230FT AW71 3.73
1991 940 GLE (16v) B234F AW72L 4.10
1992 740 B230F AW70L, AW71L 3.73
1992 740 Turbo B230FT AW70L, AW71L 3.73
1992 940 GL B230F AW71 3.73
1992 940 GLE (16v) B234F AW72L 4.10
1992 940 Turbo B230FT AW71 3.73
1992 960 B6304F AW40 3.91
1993 940 B230F AW71 4.10
1993 940 Turbo B230FT AW71 3.73
1993 960 B6304S AW30, AW40 3.31
1994 940 B230FD AW71 4.10
1994 940 Turbo B230FT AW71 3.73
1994 960 B6304S AW30, AW 40 3.31
1995 940 B230FD AW71 4.10
1995 940 Turbo B230FT AW71 3.73
1995 960 B6254S, B6304S AW40, AW43 3.73, 4.10
1996 960 B6304S AW40 3.73
1997 960 B6304S AW40 3.73
1997 S90, V90 B6304S AW40 3.73
1998 S90, V90 B6304S AW40 3.73
Year Model Engine Tranny Rear Axle Ratio
1983 760 GLE TD D24T M46 3.54
1983 760 GLE TD D24T BW55 3.15
1985 740 (any) B230F, B230FT M46 3.31, 3.54
1985 740 GL, GLE B230F ZF 4HP-22 3.91
1985 740 Turbo B230FT AW71 3.73
1985 760 GLE TD D24T M46 3.54
1985 760 GLE TD D24T ZF 4HP-22 3.91
1986 740 (any) B230F,B230FT M46 3.31, 3.54
1986 740 GL, GLE B230F ZF 4HP-22 3.91
1986 740 Turbo B230FT AW71 3.73
1988 760 GLE B280F AW71 3.73
1988 760 Turbo B230FT AW71 3.73
1989 780 B280F AW71 3.73
1989 780 Turbo B230FT AW71 3.73
1990 740 GL B230F M46/M47 3.31, 3.54, 3.73
1990 740 GL B230F AW70L/AW71 3.73,4.10
1990 740 GLE (16v) B234F AW72 4.10
1990 740 Turbo B230FT M46/M47 3.31, 3.54, 3.73
1990 740 Turbo B230FT AW70L/AW71 3.73,4.10
1990 760 GLE B280F AW71 3.73
1990 760 Turbo B230FT AW71 3.73
1990 780 GLE B280F AW71 3.73
1990 780 Turbo B230FT+ AW71 3.73
1991 740 B230F M46/47 3.31, 3.54, 3.73
1991 740 B230F AW70L, AW71 3.73, 4.10
1991 Coupe (780) B230FT+ AW71 3.73
1991 940 Turbo B230FT M46 3.31, 3.54, 3.73
1991 940 Turbo B230FT AW71 3.73
1991 940 SE B230FT AW71 3.73
1991 940 GLE (16v) B234F AW72L 4.10
1992 740 B230F AW70L, AW71L 3.73
1992 740 Turbo B230FT AW70L, AW71L 3.73
1992 940 GL B230F AW71 3.73
1992 940 GLE (16v) B234F AW72L 4.10
1992 940 Turbo B230FT AW71 3.73
1992 960 B6304F AW40 3.91
1993 940 B230F AW71 4.10
1993 940 Turbo B230FT AW71 3.73
1993 960 B6304S AW30, AW40 3.31
1994 940 B230FD AW71 4.10
1994 940 Turbo B230FT AW71 3.73
1994 960 B6304S AW30, AW 40 3.31
1995 940 B230FD AW71 4.10
1995 940 Turbo B230FT AW71 3.73
1995 960 B6254S, B6304S AW40, AW43 3.73, 4.10
1996 960 B6304S AW40 3.73
1997 960 B6304S AW40 3.73
1997 S90, V90 B6304S AW40 3.73
1998 S90, V90 B6304S AW40 3.73
0 x
Re: Zmiana skrzyni manual na automat
To ten sam most ktory mam w 240 z B230F? Jeśli tak to do miasta bardzo dobre przełożenie w automacie. Na trasy trochę za krótkie ale o ile dobrze pamietam 4. bieg w automacie ma lepsze przełożenie niż 5. w manualu wiec teoretycznie w trasie silnik powinien być mniej obciążony.
0 x