[740GL] czyli tak zwany (TURBO) Marian
Re: [740GL] czyli tak zwany (TURBO) Marian
Wujku, co tam u Mariana ?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: [740GL] czyli tak zwany (TURBO) Marian
Stoi pod 1cm warstwą kurzu. Czeka aż skończę ogarniecie warsztatu i wykończenie domu.
Na półce czeka 531 z dużymi zaworami, hybryda 20t, trochę dodatkowych zegarów i kubełki...
Na półce czeka 531 z dużymi zaworami, hybryda 20t, trochę dodatkowych zegarów i kubełki...
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
-
- Posty: 1750
- Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
- Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława
Re: [740GL] czyli tak zwany (TURBO) Marian
Pokaż trochę obrazków.wujek pisze:Na półce czeka 531 z dużymi zaworami, hybryda 20t, trochę dodatkowych zegarów i kubełki...
Chętnie się pogapię.
0 x
Re: [740GL] czyli tak zwany (TURBO) Marian
Póki co apdejt dupowozu, diesel i z FWD ale miły do podróżowania. Przy okazji przepaliłem RWD i ogarnąłem mu podpięcie obrotomierza. W tym tygodniu obfocę zabawki i świecidełka jak równeiż zabieram się do ogarniania tego i owego, będę informował na bieżąco
1 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
Re: [740GL] czyli tak zwany (TURBO) Marian
Dobra...zmieniłem felgi i przegoniłem dziadka, nie zdązyłem go umyć bo rozpórka silnika którą ostatnio zamontowałem tłucze się o uchwyt linki przepustnicy i musiałem zjechać....ale jakoś to rozwiąże.
Dodatkowo z myślą o wyjeździe na wypady na tor zmontowałem sobie Arrakisy na oponach Yokohama Parada. Z tyłu przydałby się dodatkowy dystans, ale do upalanka może być węziej.
Poniżej załączam małą fotorelację z budowania hybrydy 20T. Korpus to turbo 16T ze skośnym tyłem oraz dupką 7cm2, największą z możliwych w tych turbinach. Strona zimna to wirnik chiński 20T CNC 11+0 a wydechowa wirnik 9cio łopatkowy (dwie łopatki mniej niz ori). Ten drugi ma zmniejszyć temperaturę spali ( EGT) i odetkać wydech, przez co zyskam szybszy spool. Amerykanie nazywają ten wirnik super spool właśnie. Ale jak zawsze, jest jakieś ale. W tym wypadku waga. Testy pokazały że pomimo tego co piszą chinole o materiale z jakeigo wykonane są wirniki (Inconel) waga rózni się znacznie. Oczywiście cena też, ale za dwa wirniki w cenie jednego wybrzydzać nie można. Zarówno muszla jak i core wymagały roztoczenia pod większe bebechy. Całą robotę łącznie z doważaniem wykonał Dziak Motorsport. Składanie do kupy i regenerację wykonałem ja sam
Z tyłu wyjąłem amory MTS tuning madafaka i założyłem zwykłe dobrane z.....Opla. Tylejka dolna ma m14, więc rozwierciłem wahacze...co mnie przekonało? Cena. Dwa amorki ori GM 28zł. Prowadzi się całkiem przyjemnie.
Od lewej, Opel MTS, opel GM, Volvo KYB ori.
To be continued.
Dodatkowo z myślą o wyjeździe na wypady na tor zmontowałem sobie Arrakisy na oponach Yokohama Parada. Z tyłu przydałby się dodatkowy dystans, ale do upalanka może być węziej.
Poniżej załączam małą fotorelację z budowania hybrydy 20T. Korpus to turbo 16T ze skośnym tyłem oraz dupką 7cm2, największą z możliwych w tych turbinach. Strona zimna to wirnik chiński 20T CNC 11+0 a wydechowa wirnik 9cio łopatkowy (dwie łopatki mniej niz ori). Ten drugi ma zmniejszyć temperaturę spali ( EGT) i odetkać wydech, przez co zyskam szybszy spool. Amerykanie nazywają ten wirnik super spool właśnie. Ale jak zawsze, jest jakieś ale. W tym wypadku waga. Testy pokazały że pomimo tego co piszą chinole o materiale z jakeigo wykonane są wirniki (Inconel) waga rózni się znacznie. Oczywiście cena też, ale za dwa wirniki w cenie jednego wybrzydzać nie można. Zarówno muszla jak i core wymagały roztoczenia pod większe bebechy. Całą robotę łącznie z doważaniem wykonał Dziak Motorsport. Składanie do kupy i regenerację wykonałem ja sam
Z tyłu wyjąłem amory MTS tuning madafaka i założyłem zwykłe dobrane z.....Opla. Tylejka dolna ma m14, więc rozwierciłem wahacze...co mnie przekonało? Cena. Dwa amorki ori GM 28zł. Prowadzi się całkiem przyjemnie.
Od lewej, Opel MTS, opel GM, Volvo KYB ori.
To be continued.
1 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
Re: [740GL] czyli tak zwany (TURBO) Marian
Dla potomności dopisz słów kilka - o sprężynach
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: [740GL] czyli tak zwany (TURBO) Marian
Mógłbyś napisać z jakiego dokładnie opla są te amorki?
0 x
Re: [740GL] czyli tak zwany (TURBO) Marian
Projekt idzie w dobrą stronę, bardzo mi się podoba cały zamysł
Co z przednimi amortyzatorami?
Co z przednimi amortyzatorami?
0 x
Re: [740GL] czyli tak zwany (TURBO) Marian
Za pozwoleniem kolegi sinuspi - amory tylne pochodzą z Vectry C / Signum. To jego patent, ja go jedynie powieliłem.
Wkład przód u mnie sa ori, dobrane mam dużo krótsze z bmw e30 (tzw. gruba laga). Pasują tez podobno z VW ale tego jeszcze nie testowałem. Aha, te z bmw wymagają dotoczenia tulejki aby miska z łożyskiem górnym miała się na czym oprzeć.
Panie Sinusie, o sprężynach pisałem wcześniej - to MTS Technik, ale poskracane/zaklepane/zahartowane. Można rzec, unikatowe
Wkład przód u mnie sa ori, dobrane mam dużo krótsze z bmw e30 (tzw. gruba laga). Pasują tez podobno z VW ale tego jeszcze nie testowałem. Aha, te z bmw wymagają dotoczenia tulejki aby miska z łożyskiem górnym miała się na czym oprzeć.
Panie Sinusie, o sprężynach pisałem wcześniej - to MTS Technik, ale poskracane/zaklepane/zahartowane. Można rzec, unikatowe
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
Re: [740GL] czyli tak zwany (TURBO) Marian
re5pect pisze:Projekt idzie w dobrą stronę, bardzo mi się podoba cały zamysł
Był przez chwilę zamysł go zniszczyć, czyli gleba max, klatka i upalanie do upadłego, ale im dłużej stał tym mi się go bardziej szkoda robiło i będzie że tak powiem OEM+ WYmienię prawy próg, pospawam podłogę, deska flok, jakieś ładne stołki przód i tył, może jakaś muzyczka. Takie stylowe daily na lato
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar