Pomimo ,że 2.8 to piękny silnik to jego spalanie i strach ,że się rozpadnie i na dodatek chęć użytkowania 760 na co dzień na duże przeloty , skłoniły mnie nad myślą o zmianie silnika.
Zwykłe 2.3 wystarczyło by w zupełności .
Czy ktoś jest mi w stanie przybliżyć co poza silnikiem i najbliższym osprzętem muszę wymienić?
skrzynię , chłodnicę? jakieś rady?
760 2.8 klima, automat 1985 rok
zamiast 2.8 -2.3
Re: zamiast 2.8 -2.3
Żeby to miało sens ekonomiczny musisz mieć całego dawcę bo klamotów potrzeba całkiem sporo...
Jak sam zauważyłeś potrzebujesz:
- silnik z łapami i osprzętem typu alternator, rozrusznik itd. dobrze żeby miał koło zamachowe bo jest inna końcówka wału korbowego;
- ława pod silnik, jeśli umiesz spawać i wiercić to może zostać od silnika 2.8;
- jeśli chodzi o skrzynię to kielich silnika 2.8 jest inny niż od redblocka więc cała skrzynia, przy manualnych skrzyniach wystarczy przełożyć kielich;
- najbardziej denerwujące jest wyciąganie i montaż oryginalnej wiązki od LH-Jetronica 2.2 lub lepiej 2.4.
- musisz mieć oba kompy od LH-jetronica czyli ten od zapłonu i ten od wtrysku;
- chłodnice można zaadoptować od 2.8 ale trochę jest rzeźba z wężami, lepiej mieć ori od 2.3;
Generalnie do spokojnej jazdy silnik B230F czyli 115KM wystarcza ale jak byś trafił B230FB czyli 131KM to może rakieta to nie jest ale odczuwalnie lepiej się zbiera. Ostatnio ktoś w dziale giełda ogłaszał,że sprzeda B234F czyli jakieś 155-159KM i zdecydowanie polecam ten motorek, spalanie niewiele wyższe a bardzo przyjemnie jedzie.
Jak sam zauważyłeś potrzebujesz:
- silnik z łapami i osprzętem typu alternator, rozrusznik itd. dobrze żeby miał koło zamachowe bo jest inna końcówka wału korbowego;
- ława pod silnik, jeśli umiesz spawać i wiercić to może zostać od silnika 2.8;
- jeśli chodzi o skrzynię to kielich silnika 2.8 jest inny niż od redblocka więc cała skrzynia, przy manualnych skrzyniach wystarczy przełożyć kielich;
- najbardziej denerwujące jest wyciąganie i montaż oryginalnej wiązki od LH-Jetronica 2.2 lub lepiej 2.4.
- musisz mieć oba kompy od LH-jetronica czyli ten od zapłonu i ten od wtrysku;
- chłodnice można zaadoptować od 2.8 ale trochę jest rzeźba z wężami, lepiej mieć ori od 2.3;
Generalnie do spokojnej jazdy silnik B230F czyli 115KM wystarcza ale jak byś trafił B230FB czyli 131KM to może rakieta to nie jest ale odczuwalnie lepiej się zbiera. Ostatnio ktoś w dziale giełda ogłaszał,że sprzeda B234F czyli jakieś 155-159KM i zdecydowanie polecam ten motorek, spalanie niewiele wyższe a bardzo przyjemnie jedzie.
0 x
-
- Posty: 1750
- Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
- Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława
Re: zamiast 2.8 -2.3
Miedziany pisze:da się to jeszcze zrobić na legalu, tak, żeby syfu w papierach nie było?
Da się.
Robisz na [url]OKRĘGOWEJ[/url] stacji kontroli pojazdów "Przegląd techniczny rozszerzony"
Jest droższy od zwykłego ale kwota jeśli dobrze pamiętam nie przekracza 200zł
Zbieraj faktury za robotę, za części itd, mogą się czasami przydać.
Kuba
1 x
Re: zamiast 2.8 -2.3
xjtdi pisze:Żeby to miało sens ekonomiczny musisz mieć całego dawcę bo klamotów potrzeba całkiem sporo...
Jak sam zauważyłeś potrzebujesz:
- silnik z łapami i osprzętem typu alternator, rozrusznik itd. dobrze żeby miał koło zamachowe bo jest inna końcówka wału korbowego;
- ława pod silnik, jeśli umiesz spawać i wiercić to może zostać od silnika 2.8;
- jeśli chodzi o skrzynię to kielich silnika 2.8 jest inny niż od redblocka więc cała skrzynia, przy manualnych skrzyniach wystarczy przełożyć kielich;
- najbardziej denerwujące jest wyciąganie i montaż oryginalnej wiązki od LH-Jetronica 2.2 lub lepiej 2.4.
- musisz mieć oba kompy od LH-jetronica czyli ten od zapłonu i ten od wtrysku;
- chłodnice można zaadoptować od 2.8 ale trochę jest rzeźba z wężami, lepiej mieć ori od 2.3;
Generalnie do spokojnej jazdy silnik B230F czyli 115KM wystarcza ale jak byś trafił B230FB czyli 131KM to może rakieta to nie jest ale odczuwalnie lepiej się zbiera. Ostatnio ktoś w dziale giełda ogłaszał,że sprzeda B234F czyli jakieś 155-159KM i zdecydowanie polecam ten motorek, spalanie niewiele wyższe a bardzo przyjemnie jedzie.
Chyba, ze trafi - rzadkość 760 z 2.3 uturbione.
Chłodnica duża fajna, ale bez rzeźby z LH 2.2
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości