Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
erni35
Posty: 196
Rejestracja: 13 marca 2017, 00:17

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: erni35 »

Mam pytanie : W silniku B234F cieknie mi olej z góry. Zakupiłem uszczelkę pokrywy klawiatury, natomiast nigdzie nie mogę znaleźć uszczelki pomiędzy wałkami a głowicą? Jest tam uszczelka czy to się uszczelnia na silikon?
Załączniki
Glowica.jpg
Glowica.jpg (215.45 KiB) Przejrzano 6166 razy
0 x
Awatar użytkownika
fullsize
Posty: 564
Rejestracja: 08 października 2014, 20:21
Lokalizacja: Warszawa (WK)

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fullsize »

V945turbo pisze:Im mniejsze tym lepsze, optymalne moim zdaniem 3.54.
No dobra, a jak by to wyglądało przy konfiguracji B230FB+3,91? Te 20Nm więcej poprawiłoby trochę sytuację?
0 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3082
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

fullsize pisze:
V945turbo pisze:Im mniejsze tym lepsze, optymalne moim zdaniem 3.54.
No dobra, a jak by to wyglądało przy konfiguracji B230FB+3,91? Te 20Nm więcej poprawiłoby trochę sytuację?
:oops: http://www.zaliczaj.pl/zadanie/477586/o ... zebow-kol/

jak chcesz łopatologicznie, poszukaj postu Jarka ;) ;)
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
xjtdi
Posty: 1066
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

erni35 pisze:Mam pytanie : W silniku B234F cieknie mi olej z góry. Zakupiłem uszczelkę pokrywy klawiatury, natomiast nigdzie nie mogę znaleźć uszczelki pomiędzy wałkami a głowicą? Jest tam uszczelka czy to się uszczelnia na silikon?
Jeśli chodzi Ci o uszczelkę pomiędzy części nazwane na rysunku "camshaft carrier" a "cylinder head" to jej nie znajdziesz, oryginalnie była tam taka specjalna uszczelka w płynie made by volvo. Czy na silikon hm lepsza była by jakaś dobra uszczelka w płynie Wurth czy coś w tym rodzaju.
0 x
erni35
Posty: 196
Rejestracja: 13 marca 2017, 00:17

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: erni35 »

xjtdi, dzięki za podpowiedź!
0 x
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 784
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: V945turbo »

Dokładnie składaj na coś z wurtha lub reinza. Przy głowicach 16v nie wolno oszczędzać.

Przełożenie 3.91 jest dobre.... do ciągania przyczep. Mocniejszy silnik będzie po prostu mocniejszy, obroty zostaną te same.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
Awatar użytkownika
fullsize
Posty: 564
Rejestracja: 08 października 2014, 20:21
Lokalizacja: Warszawa (WK)

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fullsize »

V945turbo pisze:Przełożenie 3.91 jest dobre.... do ciągania przyczep. Mocniejszy silnik będzie po prostu mocniejszy, obroty zostaną te same.
Hmm...czyli trzeba byłoby szukać mostu, a jak szukać mostu, to już FT, a jak FT, to wydech i skrzynia... trzeba chyba jednak myśleć o rozbiciu skarbonki i poszukaniu w Holandii turbo z końca produkcji w budżecie bardziej europejskim niż polskim...
0 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1034
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

erni35 pisze:Mam pytanie : W silniku B234F cieknie mi olej z góry. Zakupiłem uszczelkę pokrywy klawiatury, natomiast nigdzie nie mogę znaleźć uszczelki pomiędzy wałkami a głowicą? Jest tam uszczelka czy to się uszczelnia na silikon?
nie ma uszczelki, VOLVO zaleca "liquid sealing compound" nakladany walkiem , NIE na silikon!!!
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Tak jak pisze sambo, tego się nie składa na silikon (a Dirko czy Reinzosil to silikony), a na "liquid gasket", który to liquid jest w istocie klejem anaerobowym,. Tutaj o niewielkiej sile wiązania, żeby się dało potem rozkleić. Ten od volvo ma numer 1161059 i tani nie jest, tubka 50ml kosztuje 100-150zł. Dlatego ja bym najpierw umył okolicę i sprawdził, czy rzeczywiście stamtąd cieknie. Bo może to fałszywy alarm...
Jak już ja bym składał na oryginalny klej, montaż na silikon na początku będzie szczelny, ale wcześniej czy później zacznie puszczać.
0 x
Staszku
Posty: 184
Rejestracja: 26 listopada 2014, 23:14
Lokalizacja: Hishult

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Staszku »

Też bym polecał umycie i sprawdzić , u mnie w 16v jak jeszcze ciekło spod pokrywy to wszystko łącznie ze skrzynią było usmarowane w oleju.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
0 x
ODPOWIEDZ