Długo zwlekałem z opisaniem swojej Cegły ale z racji nadchodzących prac przydało by się to nieco udokumentować A przy okazji mam nadzieję że pomożecie w niektórych sprawach.
Jesienią ubiegłego roku nabyłem 740 z B230F + M47. Egzemplarz najlepszy z tych co widziałem (a oglądałem bodajże 6). No i sam fakt rocznego poszukiwania 740/940 turbo w kombi no i sensownych pieniądzach - miałem już dość więc wziąłem to co było
Szybki opis:
- 1989r (przedlift jeszcze)
- B230F
- M47
- grzane dupy (to jest standard? chyba wszystkie co widziałem miały)
- el. przednie szyby
- el. lusterka
- niebieskie wnętrze <3
Właściwie jedyne zdjęcie pojazdu, zaraz po kupnie:
Pierwsze zmiany, fotka podczas przymiarki:
Jest to kierownica MOMO M38 HELLA, moim zdaniem idealnie pasuje. Kierownica z lat 80, niebieski akcent pasuje do wnętrza, dużo lepiej się ją trzyma. No i nie ma odklejonej obręczy
Niestety nie mam więcej zdjęć. Ale w trakcie prac będą się pojawiać kolejne
Z rzeczy które już zrobiłem to:
- wymiana linki sprzęgła - pękła na powrocie do domu po zakupie, ok 2km od domu
- naprawa licznika - nie działał prędkościomierz, podświetlenie i zegarek
- znalezienie winowajcy kradnącego prąd - po kilku dniach postoju aku był wyładowany do 0. Okazał się nim zegarek w liczniku
Rzeczy do zrobienia:
- podświetlenie licznika - działa, ale nie ma regulacji
- wskaźnik paliwa
- światełko w lewych tylnych drzwiach (świeci się tylko gdy przednie lewe są otworzone)
- sporo pierdół - plastiki, spasowanie, trochę kabelków do poprawy
- kilka miejsc w podłodze wymaga miłości
- konserwacja podłogi
- w przyszłości nowy lakier (dużo odprysków, rys itd)
- radio i inne konieczne rzeczy w tej materii, te co było niestety nie nadaje się do niczego (to nie było ori)
Ale to nie wszystko, nie dawno udało mi się dorwać B230FK z osprzętem itd Więc będzie swap. Przy okazji swapu będzie wymiana wielu innych rzeczy:
- wszystkie wężyki, przewody, gumy
- porządek pod maską - poprawki w przewodach (były już kombinowane), ładniejsze poprowadzenie przewodów, schowanie czego się da
- większe hamulce - prawdopodobnie z S60/V70 (przód 300-305mm)
- zawieszenie - poliuretany, obniżenie o 40mm itd
- kilka innych rzeczy przy silniku
- szpera
- może się jeszcze skuszę na M90
Planowana moc to 200KM
Samochód ma być sleeperem. Poza delikatnym obniżeniem i felgą 16-17" nie ma się niczym wyróżniać. Środek chcę zachować seryjny. Kombinuję też z dodatkowymi wskaźnikami, tak żeby nie było ich widać na pierwszy rzut oka.
Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan
-
- Posty: 1750
- Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
- Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława
Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan
Fajny, i fajna ta niebieska tapicerka i fajne plany, tyle ze to kombi nie karawan
Ostatnio zmieniony 15 kwietnia 2017, 20:29 przez takijedenkuba, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan
Strasznie Ci go zazdroszczę. Jest ekstra. Te kółka robią z niego doskonały wóz. Dobrze że chociaż manual mi w nim przeszkadza
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
- clarksontop
- Posty: 887
- Rejestracja: 05 stycznia 2015, 22:28
- Lokalizacja: KRA
Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan
Muszę mieć w swoim wycieraczki na lampach!!
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan
Piękna 7seta, dawno żaden kombiak tak mi się nie podobał Kierownica i koła idealnie pasują.
Miałbym pewną wizję, jeżeli taka opcja Ci się podoba, to mogę pomóc w realizacji:
1. snowcap
2. dokładka zderzka addon
3. turbogrill
Wszystko mam w zapasach
Na glebie będzie mu dobrze.
Miałbym pewną wizję, jeżeli taka opcja Ci się podoba, to mogę pomóc w realizacji:
1. snowcap
2. dokładka zderzka addon
3. turbogrill
Wszystko mam w zapasach
Na glebie będzie mu dobrze.
0 x
Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan
sporo osób na kombiaki mówią karawanytakijedenkuba pisze:Fajny, i fajna ta niebieska tapicerka i fajne plany, tyle ze to kombi nie karawan
Koła siłą rzeczy będą zmienione, większe tarcze hamulcowe w 15" nie wejdą. Ale będę chciał 16 w podobnym wzorze raczej (Borbet A lub podobne, ew inne 5 ramienne z rantem).re5pect pisze:Piękna 7seta, dawno żaden kombiak tak mi się nie podobał Kierownica i koła idealnie pasują.
Miałbym pewną wizję, jeżeli taka opcja Ci się podoba, to mogę pomóc w realizacji:
1. snowcap
2. dokładka zderzka addon
3. turbogrill
Wszystko mam w zapasach
Na glebie będzie mu dobrze.
Snowcap w sumie ok.
Cóż to za dokładka?
Turbogrill też pewnie wpadnie, ale to raczej na końcu lub jak się trafi okazja.
0 x
Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan
Dobry jest, mimo że niebieski:) SWAP koniecznie ale dopiero jak ogarniesz budę bo zginiesz, nie jeden taki projekt stoi pod płotem. Czyli to jednak Riale 15'??? Też bedę szukał kombiego jakiegos przedlifta do swapu jak zamienię na gotówke moje 744 GLT.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
89' 744 B234F
Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan
No właśnie nie widziałem oznaczeń na nich, niestety są to 15".V945turbo pisze:Czyli to jednak Riale 15'???
Podłoga będzie robiona razem przy okazji zawieszenia itd Ściągnę zawias, naprawa podłogi + konserwacja, a następnie poskładać. Jestem świadomy że większa moc wymaga kilku napraw i usprawnień. Stąd pisałem o wrzuceniu większych hamulców. Nie dla szpanu, bo chcę sleepera, ale jednak trzeba jakoś hamować. Wolę czasami przedobrzyć pod tym względem niż ma potem brakować.
0 x
Re: Volvo 740 - (Turbo) granatowy karawan
I niebieskie sznurówki mam nadzieje że i szeleszczący dres andindansa ku klimatu epoki
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego