Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT
- grzesiek-s
- Posty: 118
- Rejestracja: 31 maja 2015, 01:43
- Lokalizacja: Warszawa GS-AUTO
- Kontakt:
Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT
Biały izolator wskazuje jak zapewne wiesz na problemy głównie z ustawieniem kąta zapłonu. Jeżeli auto, o którym mówimy nie ma gazowni to pasowałoby się najpierw zastanowić nad przyczyną. A tutaj pole popisu jest szerokie. Począwszy od sondy lambda, poprzez nieszczelności dolotu, źle ustawione zawory, problemy z dostarczaniem paliwa, jak również losowa wartość ciepłoty tych francuskich popierdółkek dumnie nazwanych świecami.
0 x
www.facebook.com/gsauto <--- co nowego na warsztacie
- saabauto
- Posty: 655
- Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
- Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
- Kontakt:
Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT
Pozwolę się nie zgodzić, co do kąta zapłonu, steruje nim tutaj komp w porozumieniu z m.in. knock sensorem. Najczęstszą przyczyną ubogości w wozie bez gazu jest sonda, która umiera w wartości nie będącej podstawą do siania błędem (np. 0,4) i tak sobie stoi... przepływomierz też może być podejrzany, mam kilka takich, co nie siały błędami, wóz na nich pracował, a były uwalone bo np. przy średnim obciążeniu zaczynały szarpać, przerywały, bądź zalewały... zawory, nieee, świece z podpartych zaworów inaczej wyglądają,grzesiek-s pisze:Biały izolator wskazuje jak zapewne wiesz na problemy głównie z ustawieniem kąta zapłonu. Jeżeli auto, o którym mówimy nie ma gazowni to pasowałoby się najpierw zastanowić nad przyczyną. A tutaj pole popisu jest szerokie. Począwszy od sondy lambda, poprzez nieszczelności dolotu, źle ustawione zawory, problemy z dostarczaniem paliwa, jak również losowa wartość ciepłoty tych francuskich popierdółkek dumnie nazwanych świecami.
Co do wozu - ona zapalał checka w idlu pracując ztcp. Lambda stoi albo przepływka ma niepełny zakres pracy.
Resumee - biały izolator to ubogo i generalnie źle, już lepiej jak jest czarny (wtedy wiadomo, ze ma bogato ) .
0 x
Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT
Tyle wiedzy z jednego zdjęcia świecy. Z ręki też wróżycie ? Moja wiedza odnośnie silnika stanęła na fiacie 126p w roku 1999 Tak, więc czytam Was z ogromnym zaciekawieniem. Trzymając się teorii o ubogiej mieszance, winą mógł być przepływomierz. Przepływomierz wymieniony i wszystko jest ok. Pojeżdżę trochę i sprawdzę świece. Jeśli się zmienią to znaczy że przepływka klękła. Jeśli dławienie znowu się pojawi i będą wariować obroty to wymienię sondę i zobaczymy co z tego wyjdzie. Dzięki.
0 x
- grzesiek-s
- Posty: 118
- Rejestracja: 31 maja 2015, 01:43
- Lokalizacja: Warszawa GS-AUTO
- Kontakt:
Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT
ehh...saabauto pisze: Pozwolę się nie zgodzić, co do kąta zapłonu, steruje nim tutaj komp w porozumieniu z m.in. knock sensorem. N .
http://s20.photobucket.com/user/stinger ... e.jpg.html
http://mkiv.com/techarticles/read_plug/plugdiag.jpg
słowo klucz - over advanced ignition timing.
Chodzi mi o to, że uboga mieszanka to jest skutek a nie przyczyna.
Tylko tyle i aż tyle...
0 x
www.facebook.com/gsauto <--- co nowego na warsztacie
Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT
a tak wyglądała stara świeca
wygląda tak samo jak poprzednia czyli nr 3
wygląda tak samo jak poprzednia czyli nr 3
0 x
- saabauto
- Posty: 655
- Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
- Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
- Kontakt:
Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT
grzesiek-s pisze:ehh...saabauto pisze: Pozwolę się nie zgodzić, co do kąta zapłonu, steruje nim tutaj komp w porozumieniu z m.in. knock sensorem. N .
http://s20.photobucket.com/user/stinger ... e.jpg.html
http://mkiv.com/techarticles/read_plug/plugdiag.jpg
słowo klucz - over advanced ignition timing.
Chodzi mi o to, że uboga mieszanka to jest skutek a nie przyczyna.
Tylko tyle i aż tyle...
ech x2...
Grzesiek, można uogólniać niektóre rzeczy, ja z praktyki (nie ogólnej teorii z wieeelu różnych silników z różnymi układami zasilania) mogę wywnioskować pewne fakty. Opisałem co zobaczyłem na podstawie świecy i na podstawie znajomości specyfiki redblocka wysnułem wnioski.
Co do świec redblockowych - popatrz na fotki w moim profilu FB, kilka razy wrzucałem zdjęcia świec, poparte komentarzem. Świec wymieniłem w ostatnich 2 latach ponad 400 a jak wiesz, po nich można wiele wywnioskować.
Tu fotki redblocka co miał wszystko popodpierane, stary układ zapłonowy, etc...
http://tinyurl.com/hwvfvh8 - opisałem nawet te świece... dwie miały podobny wygląd, a jedna (skrajna z prawej) w miarę poprawne parametry pracy. Ona nie miała białego, tylko szaromleczny izolator...
0 x
Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT
W piątek zmieniłem przepływomierz, a wczoraj filtr powietrza bo stary wyglądał na zmęczony. Filtr był brudny, a uszczelka jakaś poszarpana. Dziwie się że mechanicy tam nie zajrzeli, a kazałem przejrzeć całe auto i wymienić wszystkie zużyte elementy. No nie ważne. Następnym razem wszystko wypunktuje. W piątek jeździłem po mieście i nie miałem okazji rozbujać samochodu. Dopiero dzisiaj pomęczyłem łosia i jestem bardzo mile zaskoczony. Przedtem nie miałem porównania i nie wiedziałem jak powinien pracować 2.3, a z turbo to moja pierwsza przygoda (pomijając diesle bo tych miałem od groma). Do tej pory do końca nie wiem jak powinien pracować 230FT bo nie mam porównania. Jeździłem tylko 230F. Mój zbierał się znacznie lepiej wiec więcej nie oczekiwałem nic więcej o 25-letniego auta. Teraz dopiero czuje różnice. Praca silnika jest znacznie równiejsza, turbinę słychać i czuć. Lepiej się zbiera. Na czwartym biegu później mogę redukować bieg. Teraz jadąc na czwartym biegu mając 1500 obrotów nie muszę jeszcze redukować biegu. Wcześniej już trzęsło. Znacznie lepiej ciągnie przy zredukowaniu z czwórki na trójke. Wcześniej potrzebował chwili ale tłumaczyłem to sobie turbo-dziurą. No i zdarzało mu się zadławić. Kolejna rzecz to spaliny. Dymu brak na biegu jałowym. Wcześniej dym był widoczny. Nie zmieniła się tylko kwestia odpalania na letnim silniku. Kręci dłużej niż na zimnym i gorącym. Mam nadzieje że to będzie sprawa świec albo czujnika temperatury płynu chłodzącego.
Bardzo miłe uczucie odczuć poprawę osiągów. Chyba zaczynam rozumieć te modzenia silników Mam nadzieję że mnie to nie dopadnie bo plan miałem "nic nie robić"
Bardzo miłe uczucie odczuć poprawę osiągów. Chyba zaczynam rozumieć te modzenia silników Mam nadzieję że mnie to nie dopadnie bo plan miałem "nic nie robić"
0 x
Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT
Po wymianie przepływomierza i świec na denso tak wyglądają po przejechaniu 500 km. Chyba jest ok?
Niestety wymiana świec nie wpłynęła pozytywnie na odpalanie przy letnim silniku, a nawet mam wrażenie że się pogorszyło. Luzy na zaworach są prawidłowe (bynajmniej tak twierdzi mechanik). Czujnika temperatury płynu chłodzącego jeszcze nie zmieniłem. Jestem umówiony na poniedziałek. Za przyczynę gorszego odpalania na letnim silniku mogą jeszcze odpowiadać wtryski. Mechanik mówił że mogą nie trzymać. Po zgaszeniu silnika jest jeszcze ciśnienie w przewodach które wypycha paliwo przez nieszczelne wtryski. W efekcie podlanie powoduje trudność z odpaleniem. Ma to sens?
Niestety wymiana świec nie wpłynęła pozytywnie na odpalanie przy letnim silniku, a nawet mam wrażenie że się pogorszyło. Luzy na zaworach są prawidłowe (bynajmniej tak twierdzi mechanik). Czujnika temperatury płynu chłodzącego jeszcze nie zmieniłem. Jestem umówiony na poniedziałek. Za przyczynę gorszego odpalania na letnim silniku mogą jeszcze odpowiadać wtryski. Mechanik mówił że mogą nie trzymać. Po zgaszeniu silnika jest jeszcze ciśnienie w przewodach które wypycha paliwo przez nieszczelne wtryski. W efekcie podlanie powoduje trudność z odpaleniem. Ma to sens?
0 x
Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT
Czujnik temperatury płynu chłodzącego wymieniony .Okazuje się że stary czujnik nie wpływał negatywnie na odpalanie na letnim silniku. Wymiana jednak nie poszła na marne. Stary czujnik był walnięty. Na nowym wchodzą wyższe obroty na zimnym silniku (ssanie). Na starym to nie działało. Sprawa odpalania na ciepło nie zmieniła się. Nadal dłużej kręci niż na zimnym.Pozostały jeszcze tylko wtryski i cewka.
Nowy czujnik to bosch 0 280 130 069 (zamiennik 032). Działa prawidłowo. Cena 67 zł
Nowy czujnik to bosch 0 280 130 069 (zamiennik 032). Działa prawidłowo. Cena 67 zł
0 x
- grzesiek-s
- Posty: 118
- Rejestracja: 31 maja 2015, 01:43
- Lokalizacja: Warszawa GS-AUTO
- Kontakt:
Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT
A taki wynalazek jak przekaźnik wtryskiwaczy to czyściłeś / wymieniałeś?
0 x
www.facebook.com/gsauto <--- co nowego na warsztacie