B204FT w 240
B204FT w 240
Poczytalem trochę na TB o swapie B204FT do 240 i zaciekawiło mnie to. Jednym z problemów jest trudne upchanie pod maskę i konieczność zmiany serwa hamulca. Było to już grane w PL czy jeszcze nie? Jeden z projektów w USA był połączeniem dołu B230F(T) i góry z osprzętem B204FT. Dajcie swoje opinie na ten temat.
0 x
Re: B204FT w 240
B204FT jest zaje**stym silnikiem, ktory jest rownie zaj**sice trudno (drogo) serwisowac. Dostepnosc czesci zamiennych mocno ograniczona
natomiast czapka 16V na dole post1993 B230FT to wiecej niz wystarczajacy naped do 245ki DD.
Taka kombinacja juz dobrze rozkminiona.
Seryjne B204FT ma bardziej niezawodna i wydajniejsza pompe oleju niz B230FT
to napisałem ja- znawca teoretyk
sambo
natomiast czapka 16V na dole post1993 B230FT to wiecej niz wystarczajacy naped do 245ki DD.
Taka kombinacja juz dobrze rozkminiona.
Seryjne B204FT ma bardziej niezawodna i wydajniejsza pompe oleju niz B230FT
to napisałem ja- znawca teoretyk
sambo
0 x
Re: B204FT w 240
ponizej wskazowki do budowy 16V, ale bez turbo:
Some issue to think about:
· Compression ratio of the B230FT is 1:8,7, the B234F has 1:10. You must do something to enlarge the CR of the B230FT. I milled a few mm of the B230 block to achieve this and used the original crankshaft.
· I shortened the distributor rotor with 30 mm. 25 mm would be sufficient too.
· The distributor cab is one of a saab 900 (mark 2)
· The manifold is one of a 16V turbo engine (B234FT/GT), you can fabricate one yourself, or change the B234 one
· If the donor car is of the same age, the ecu’s mass flow meter, etc. fill fit on the original wiring of the 240. Some 240 have 5 injector (one separate for the cold start) and some 4. You need the wiring for the 4, because the B234F has also 4 injectors.
· I used a spaghetti manifold, which will give some more performance at higher revs.
· You have to use adjustable camshaft pullies to get the timing ready
· I used a special distribution belt of an Opel/Vauxhall 1.6D (Eng 16D, 16DA). This one is 25 mm wide. For tensioning the belt are several options possible. I bought the one of SAM Steffersson in Sweden.
Moze ten Holender Cie zainspiruje
http://www.mijnvolvo.nl/?p=510
sambo
Some issue to think about:
· Compression ratio of the B230FT is 1:8,7, the B234F has 1:10. You must do something to enlarge the CR of the B230FT. I milled a few mm of the B230 block to achieve this and used the original crankshaft.
· I shortened the distributor rotor with 30 mm. 25 mm would be sufficient too.
· The distributor cab is one of a saab 900 (mark 2)
· The manifold is one of a 16V turbo engine (B234FT/GT), you can fabricate one yourself, or change the B234 one
· If the donor car is of the same age, the ecu’s mass flow meter, etc. fill fit on the original wiring of the 240. Some 240 have 5 injector (one separate for the cold start) and some 4. You need the wiring for the 4, because the B234F has also 4 injectors.
· I used a spaghetti manifold, which will give some more performance at higher revs.
· You have to use adjustable camshaft pullies to get the timing ready
· I used a special distribution belt of an Opel/Vauxhall 1.6D (Eng 16D, 16DA). This one is 25 mm wide. For tensioning the belt are several options possible. I bought the one of SAM Steffersson in Sweden.
Moze ten Holender Cie zainspiruje
http://www.mijnvolvo.nl/?p=510
sambo
0 x
Re: B204FT w 240
Tu mowa jest o B234 a ja pisałem o B204, wciąż jeszcze za mało wiem na ten temat. Znając życie nawet jak znajdę mechanika do swapu będę miał sam dbać o wszystkie szczegóły więc im wiecej konkretnych informacji tym lepiej. Sam pomysł brzmi zajebiście a potencjał tuningowy jest ogromny.
0 x
Re: B204FT w 240
Sam chyba pisałeś że T5 to nie wiadomo ile roboty bo silnik nie przystosowany do montażu wzdłużnego itd. B204FT można pożenić z dołem od B230F wiec w sumie pozostaje głownie rozwiązanie reorganizacji gratów pod maską by zmieścić kolektor i turbo. Poza tym koszt swapu T5 to pewnie x2.kivi pisze:Pomysł średni. Lepiej T5...
0 x
Re: B204FT w 240
Tak, tak.... poskładaj B234FT chociaż w częściach....trzeba cierpliwości ale jak coś mam ładne B234F
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
89' 744 B234F
Re: B204FT w 240
Ty mówiłeś o D5...konradko pisze:Sam chyba pisałeś że T5 to nie wiadomo ile roboty bo silnik nie przystosowany do montażu wzdłużnego itd. B204FT można pożenić z dołem od B230F wiec w sumie pozostaje głownie rozwiązanie reorganizacji gratów pod maską by zmieścić kolektor i turbo. Poza tym koszt swapu T5 to pewnie x2.kivi pisze:Pomysł średni. Lepiej T5...
0 x
Re: B204FT w 240
W pewnym momencie rozważałem obie opcje ale mogło umknąć w bałaganie informacyjnym mojego wątkukivi pisze:Ty mówiłeś o D5...konradko pisze:Sam chyba pisałeś że T5 to nie wiadomo ile roboty bo silnik nie przystosowany do montażu wzdłużnego itd. B204FT można pożenić z dołem od B230F wiec w sumie pozostaje głownie rozwiązanie reorganizacji gratów pod maską by zmieścić kolektor i turbo. Poza tym koszt swapu T5 to pewnie x2.kivi pisze:Pomysł średni. Lepiej T5...
W każdej chwili mogę mieć kompletne B204FT. Kwestia budżetu (tani nie jest) i pomysłu jak to upchnąć.V945turbo pisze:Tak, tak.... poskładaj B234FT chociaż w częściach....trzeba cierpliwości ale jak coś mam ładne B234F
0 x