Wystarczy roztopić starą. Dobrze jest przedtem nałożyć trochę topnika na spoinę, najwygodniej pasty. Wtedy cyna rozleje się dokładnie i szybko. Z folią z tyłu licznika trzeba się obchodzić bardzo delikatnie, ale lutować się da.
Pokrywasz topnikiem wszystkie luty, potem jedziesz wszystkie po kolei lutownicą małej mocy. Ale tylko tyle, żeby roztopić cynę. I już:)
Problemy z licznikiem - prędkościomierz i wskaźnik paliwa
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 09 października 2014, 21:53
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Problemy z licznikiem - prędkościomierz i wskaźnik paliwa
Ja w 945 TIC mam taką ciekawostkę, że pierwsze pół zbiornika według wskaźnika jest sporo większe niż drugie pół. Kiedyś wybrawszy się w trasę i zatankowawszy do pełna się aż przestraszyłem, że mi kilkanaście na setkę zaczął palić. Czy to wina samego wskaźnika czy czujnika poziomu, nie wiem, szczerze powiedziawszy przyzwyczaiłem się.
0 x
Re: Problemy z licznikiem - prędkościomierz i wskaźnik paliwa
Ten typ tak ma, wynika to z kształtu zbiornika.
Większość paliwa mieści się w dolnej, płaskiej części, a niewielka część w garbie na górze zbiornika. Przy liniowej charakterystyce czujnika efekt jest taki, że po zatankowaniu do pełna na początku wskazówka opada szybko (bo szybko obniża się poziom paliwa w garbie), żeby potem zwolnić, jak już garb jest pusty.
Mój zbiornik ma 75l, przy 40 litrach w zbiorniku wskaźnik pokazuje 3-5mm poniżej połowy.
Większość paliwa mieści się w dolnej, płaskiej części, a niewielka część w garbie na górze zbiornika. Przy liniowej charakterystyce czujnika efekt jest taki, że po zatankowaniu do pełna na początku wskazówka opada szybko (bo szybko obniża się poziom paliwa w garbie), żeby potem zwolnić, jak już garb jest pusty.
Mój zbiornik ma 75l, przy 40 litrach w zbiorniku wskaźnik pokazuje 3-5mm poniżej połowy.
1 x
Re: Problemy z licznikiem - prędkościomierz i wskaźnik paliwa
fonderal pisze:Mi kiedyś wskażnik paliwa zaczął pokazywać 3/4 przy pełnym zbiorniku. Zaczęło się nagle, było dobrze, a przy tankowaniu pod korek wskazówka się już nie podniosła do końca.
Nie chciało mi się grzebać od razu, ale po jakimś czasie padła mi pompa paliwa. Przy okazji sprawdziłem czujnik, tutaj wszystko było w porządku (132 omy przy pełnym, 3 omy na pustym, rezerwa zapalała się przy 113 omach), a problem nadal istniał. Za jakiś czas wyjmowałem licznik, jak już był na stole przelutowałem wszystko co się dało, łącznie z wyjmowaniem samego wskaźnika. Pomogło.
Przelutowanie Pomogło
Wskaźnik poziomu paliwa działa !
Polecam na Świąteczne wieczory;)
0 x
Re: Problemy z licznikiem - prędkościomierz i wskaźnik paliwa
.
Ostatnio zmieniony 04 czerwca 2017, 12:00 przez jacek0306, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
Re: Problemy z licznikiem - prędkościomierz i wskaźnik paliwa
Najpierw przelutowałem wszystkie punkty lutownicze na folii z tyłu licznika. Potem wyjąłem sam wskaźnik i przelutowałem płytkę drukowaną (jest jedna, w 740 mogą być dwie), co się dało, każdy punkt. Samego wskaźnika nie rozbierałem.
0 x
Re: Problemy z licznikiem - prędkościomierz i wskaźnik paliwa
.
Ostatnio zmieniony 04 czerwca 2017, 12:01 przez jacek0306, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
Re: Problemy z licznikiem - prędkościomierz i wskaźnik paliwa
Mi udało się ożywić prędkościomierz oraz zegarek Przelutowanie czego się dało + wymiana kondensatorów. Niestety dalej mam problemy z podświetleniem i wskaźnikiem paliwa. Poziom paliwa radośnie sobie skacze między 0 a max, zatrzymując się na różnych poziomach.
0 x
Re: Problemy z licznikiem - prędkościomierz i wskaźnik paliwa
Może być, że nawala ściemniacz.Plati pisze:Niestety dalej mam problemy z podświetleniem
A tutaj przyczyna może leżeć na drugim końcu samochodu.Plati pisze: i wskaźnikiem paliwa. Poziom paliwa radośnie sobie skacze między 0 a max, zatrzymując się na różnych poziomach.
https://www.volvoclub.org.uk/faq/FuelSy ... nderRepair
0 x
Re: Problemy z licznikiem - prędkościomierz i wskaźnik paliwa
/
Ostatnio zmieniony 04 czerwca 2017, 12:01 przez jacek0306, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x