Sytuacja wygląda tak, że lubię dłubać przy Volvo, i ponieważ jest to auto niesamowicie wdzięczne i przyjazne do dłubania, to nieco rozochocony zastanawiam się, czy nie porwać się na grubszy temat, czyli wymiana amorów + wymiana górnych mocowań i łożysk. I teraz parę pytań:
1. Czy jest to do zrobienia dla kogoś, kto nie jest mechanikiem, ale wie do czego służy klucz i w którą stronę się odkręca śrubki?
2. Jeżeli tak, to poza kluczami, będę potrzebował jakichś bardziej specjalistycznych narzędzi?
3. Szukałem oczywiście jakichś tutoriali w internetach, ale nie znalazłem jakiegoś kompletnego źródła. Generalnie czegoś tam się dowiedziałem, ale mam wrażenie, że nie jest to kompletna wiedza. Czy zatem komuś chciałoby się wrzucić tutaj jakąś skróconą instrukcję?
Wymiana amortyzatorów przednich
Wymiana amortyzatorów przednich
0 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
Re: Wymiana amortyzatorów przednich
Sciagacz do sprezyn i takiego zebatego francuza, zeby odkrecic wklad z kolumny chyba, ze sobie dorobisz cos na szybko. Mam Volvoskie amory ze swojej 940, po przebiegu 220tys km. Wymienilem, bo myslalem, ze sa zle a okazalo sie, ze te auto sie tak prowadzi. A za jakis czas bede sprzedawal prawie nowy komplet KYB gazowych i sprezyn Apex
Wysłane z telefonu.
Wysłane z telefonu.
0 x
.
-
- Posty: 1750
- Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
- Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława
Re: Wymiana amortyzatorów przednich
Żeby nie używać za często młotka przydać się też może ściągacz do końcówek drążków
taki lub podobny
taki lub podobny
0 x
Re: Wymiana amortyzatorów przednich
Okej, dzięki, czyli na razie zębaty francuz, ściągacz do sprężyn i do drążków (ew. młotek). A pokusiłby się ktoś może o jakiś mały tutorialik?
Co do amorów, to dziękuję uprzejmie, ale chyba jednak pójdę tapczan i kupię olejowe
Co do amorów, to dziękuję uprzejmie, ale chyba jednak pójdę tapczan i kupię olejowe
0 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
Re: Wymiana amortyzatorów przednich
kadźaby ? czy coś poza monroowego ?fullsize pisze:Co do amorów, to dziękuję uprzejmie, ale chyba jednak pójdę tapczan i kupię olejowe
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Wymiana amortyzatorów przednich
Raczej Kadżaby. Myślałem o gazowych Bilsteinach B4, ale jednak trochę dla mnie za drogie.
Kaban, może jednak pomyślałbym o tych Twoich KYB... Ile przejechały? Będziesz miał do nich miał jakąś fakturę albo paragon w razie czego? Daj też znać na PW ile byś sobie za nie winszował.
Kaban, może jednak pomyślałbym o tych Twoich KYB... Ile przejechały? Będziesz miał do nich miał jakąś fakturę albo paragon w razie czego? Daj też znać na PW ile byś sobie za nie winszował.
0 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
-
- Posty: 236
- Rejestracja: 02 października 2014, 16:09
- Lokalizacja: WWL
Re: Wymiana amortyzatorów przednich
wymieniajac komplet przedniej instalacji w dwoch swoich 945 pobralem nauki organoleptyczne jak nizej:fullsize pisze:Okej, dzięki, czyli na razie zębaty francuz, ściągacz do sprężyn i do drążków (ew. młotek). A pokusiłby się ktoś może o jakiś mały tutorialik?
Co do amorów, to dziękuję uprzejmie, ale chyba jednak pójdę tapczan i kupię olejowe
#1 - w pierwszej kolejnosci warto odkrecic laczniki stabilizatora od wahaczy
#2 - w kolejnosci drugiej warto pamietac o czujnikach ABSu tzn. rozpiac kostki znajdujace sie w komorze silnika i uwolnic kable coby nie okazalo sie ze wyciagamy badz co badz dosc ciezka kolumne a tu jakis chochlik nadal nie pozwala nam wydobyc jej z nadkola
#3 - po zdjeciu kol i zdemontowaniu zaciskow warto przykrecic tarcze do piast (palcyma, nie kluczem) na dwie albo trzy nakretki zeby nie wnerwialy, same zaciski ja osobiscie wieszam przy pomocy trytytek na wahaczach skosnych zeby przypadkiem nie spadly.
#4 - jesli nie potrzebujesz zmieniac sworzni wahacza to nie wybijaj ich z wahacza tylko odkrec od kolumny
#5 - nakretki trzymajace amortyzator w kolumnie najlatwiej odkrecisz przy pomocy dwoch conajmniej 1000-gramowych impulsatorow kinetycznych z naprowadzaczem trzonkowym, jeden lokujac ostrym koncem w szczelinie na klucz a drugim nadierpalajac w ten pierwszy tak zeby sila udaru szla po stycznej do okregu opisujacego przekroj poprzeczny kolumny
"zebaty francuz" albo inny klucz hakowy mozna conajwyzej zepsuc przy tej operacji bo ide o zaklad ze nakretki w kolumnach masz oryginalne zaczem i odpowiednio zapieczone. z nowymi amortyzatorami powinienes dostac nowe nakretki wiec nie ma nad czym sie rozczulac.
#6 - zaopatrz sie w nasadki 16 i 18mm, niektore sruby moga miec zdradzieckie lby o tych wlasnie rozmiarach
#7 - nakretki mocujace kolumny do nadwozia ja osobiscie odkrecam na koncu
#8 - olej penetrujacy Twoim przyjacielem
w razie W dzwon smialo
0 x
"he who shall be last, shall be sideways and smiling"
~Jezza, 19:3
wiele rzeczy sie skonczylo, inne jeszcze trwaja ale i to juz niedlugo
~Jezza, 19:3
wiele rzeczy sie skonczylo, inne jeszcze trwaja ale i to juz niedlugo
-
- Posty: 1750
- Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
- Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława
Re: Wymiana amortyzatorów przednich
1000 gramowy impulsator kinetyczny z naprowadzaczem trzonkowym.
Łałałiła jaka wyrafinowana nomenklatura.
Czyta się jak poezję.
Poproszę o dokładkę jeśli można, kolego.
Łałałiła jaka wyrafinowana nomenklatura.
Czyta się jak poezję.
Poproszę o dokładkę jeśli można, kolego.
0 x
-
- Posty: 236
- Rejestracja: 02 października 2014, 16:09
- Lokalizacja: WWL
Re: Wymiana amortyzatorów przednich
wiedzialem ze Ci sie spodoba
0 x
"he who shall be last, shall be sideways and smiling"
~Jezza, 19:3
wiele rzeczy sie skonczylo, inne jeszcze trwaja ale i to juz niedlugo
~Jezza, 19:3
wiele rzeczy sie skonczylo, inne jeszcze trwaja ale i to juz niedlugo