D24TIC - polepszenie osiągów

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
David
Posty: 170
Rejestracja: 01 lutego 2015, 17:42

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: David »

Daj znać czy coś Ci on poprawi.
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.
Tomeczek90
Posty: 45
Rejestracja: 26 września 2015, 13:04

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Tomeczek90 »

Coś się dzieje w tym temacie, czy już projekt umarł?
0 x
1990 Volvo 940 (945) GL D24T - ex
1980 Zastava 1100p
jajacek
Posty: 307
Rejestracja: 02 października 2014, 23:34
Lokalizacja: warszawa/grochów

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jajacek »

Mnie ten silnik wyleczył z miłości do diesli. Co by nie robić jest woniej, głośniej i drożej od r6 bifuel w automacie 8-)
0 x
Tel. 509 186 929
960 sedan 94r.
960 kombi 90r.
David
Posty: 170
Rejestracja: 01 lutego 2015, 17:42

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: David »

U mnie zaczeło się sprzęgło ślizgać i most zaczął się blokować od latania bokiem, także narazie nic się nie ruszyło, jedynie kolektor z D24 n/a mam gotowy z dolotem, ale jeszcze z nim nie jeździłem. Autem udało mi się jechać licznikowe 185km/h w 3 osoby i to wcale nie był max tylko zacząłem zbliżać się do wioski :lol:
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.
takijedenkuba
Posty: 1750
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: takijedenkuba »

Od licznikowej prędkości należało by odjąć 5%
Ale wskazanie i faktyczna prędkość zależy od rozmiaru opon i felg na których fruniemy.
Prędkość realną najlepiej wskaże GPS, wiadomo.
Mimo wszystko wynik jak najbardziej na +
Tak trzymać David ;)
0 x
Tomeczek90
Posty: 45
Rejestracja: 26 września 2015, 13:04

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Tomeczek90 »

jajacek pisze:Mnie ten silnik wyleczył z miłości do diesli.

Mnie chyba też powoli zaczyna leczyć :? ale dam mu jeszcze jedną szansę.
jajacek pisze:Co by nie robić jest woniej, głośniej i drożej od r6 bifuel w automacie 8-)

Masz na myśli B6304 z gazem? :)
0 x
1990 Volvo 940 (945) GL D24T - ex
1980 Zastava 1100p
jajacek
Posty: 307
Rejestracja: 02 października 2014, 23:34
Lokalizacja: warszawa/grochów

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jajacek »

:D :twisted: :D
Tak. Mam toto w 960-kach i sobie chwalę
0 x
Tel. 509 186 929
960 sedan 94r.
960 kombi 90r.
Tomeczek90
Posty: 45
Rejestracja: 26 września 2015, 13:04

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Tomeczek90 »

Dużo nieciekawych opinii o tym silniku słyszałem, ale mnie kusi :roll: , zobaczyły jak to się dalej potoczy z "djezełem"... :P
0 x
1990 Volvo 940 (945) GL D24T - ex
1980 Zastava 1100p
jajacek
Posty: 307
Rejestracja: 02 października 2014, 23:34
Lokalizacja: warszawa/grochów

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jajacek »

R6 lubi olej-zeżreć :( , ale jak ja go nie zamęczyłem w sedanie przez dwa lata :twisted: i poprzedni właściciel kombi przez trzy :x , to nie może być kiepski silnik. Drogo jest..... :evil:
0 x
Tel. 509 186 929
960 sedan 94r.
960 kombi 90r.
swital
Posty: 406
Rejestracja: 02 października 2014, 19:27
Lokalizacja: Płock

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: swital »

Nareszcie udało mi się zamontować IC do 245. Wleciał intercooler z E39 530d i w sumie pasuje jakby miał tu być od początku :D Miałbyć z E60/61 535d, ale to 4 stówki trzeba wyłożyć.
Jeszcze całość nie jest poskładana bo czekam na węże silikonowe. Wyjścia IC mają 60mm średnicy i niestety jest dość ciasno robiąc cały dolot na takiej średnicy, ale jakoś to poupycham.
Z turbo wychodzę kolanem 180st fi45mm w dół, kolano 90st fi45mm, kawałek prostej rury alu fi45mm i dopiero na samym IC redukcja 45-60mm, wyjście z IC już po całości fi60mm i na końcu redukcja 60-78mm, bo zmieniam kolektor dolotowy na ten od zwykłego D24.
Gdybym nie miał klimatyzacji to pięknie pasuje IC z TICa i nie ma żadnego problemu z dolotem, ale nie chce rezygnować z klimy.
Przy okazji wymieniłem badziewne mbc typu bleed (na trójniku) na pressure ProPrefekta i jest odczuwalna duża zmiana na plus.
Przymierzam się też do wywalenia wiatraka i założenia elektrycznego wentylatora.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
0 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico
ODPOWIEDZ