grzesiekosmos pisze: Ja miałem mała hybryde 13c/15g na 230km wystarczyło. Teraz chce wsadzić hl19t z cnc zobaczymy jak będzie się jeździło
A co w tym przypadku oznacza "CNC"? Że jakieś części wewnętrzne są nie odlewane, tylko - jak się domyślam - skrawane na obrabiarkach sterowanych numerycznie?
A czy przebudowie sprężarki na mocniejszą (hybryda w oryginalnej puszce) albo wymianie na większą (np. grześkowa 19T) oprócz zmian oczywistych - czyli dolania paliwa i ewentualnych zmian w układzie dolotowym czy olejowym - powinny towarzyszyć jeszcze jakieś inne poprawki, żeby nie zabić silnika?
Ziomeczki czy dobrze rozumiem, że po przekładce z b230f na b230ft przekładam też czujnik wałka spod aparatu zapłonowego i na nim palę sprzęt, a czujnik od wału nad skrzynią m90 olewam? Podpowiem, że elektronika jest komputer lh 2,2 na kompie 541.
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
jak zmieniasz zwykły silnik na turbo to zmieniasz też kompy EZK i ECU ( oryginały z turbo ogarną silnik o oryginalnych parametrach)
wydaje mi się, że podstawą jest ogarnięcie sterowania zapłonem i dawkowania paliwa (ECU,EZK) w takich projektach, w których zmienia się parametry np turbo - stąd np chipy, które nie tylko mentalnie wpływają na użytkowanie auta ale właśnie po to są, żeby ogarnąć trochę mocniejszy silnik na OE wiązce (w skrócie: chipy to minimum, ECU master to wypas, DET to coś pomiędzy,)
ogarniam temat u siebie na OE wiązce i chipach z Hi Tuning. Wydaje mi się, że chipy dadzą radę do 250 koni spokojnie (nie wiem w co celujesz), ale już wiem, że wtryski nie ogarniają (do 200 koni max) no i inwestycja w pompę. Potem jeszcze dolot,, filtr i IC. (pomiary potwierdzone wizytą na hamowni)
Nie śledzę twojego projektu więc nie wiem na jaki pułap mocy planujesz auto, ale jak coś ok 250 koni to się odezwij na PW pogadamy
pozdrawiam
volvnietybombel pisze:[...] chipy to minimum, ECU master to wypas, DET to coś pomiędzy [...]
Uściślając, tzn. uogólniając - chipy to minimum, komputer klasy Stand Alone to wypas, urządzenie klasy Piggy Back to coś pomiędzy. Bo przecież nie tylko produkty firmy ECU Master można wsadzać do rajdowego kanta
Jak wydajne są seryjne wtryski w B200FT? Na stronie http://www.strojenia.pl znajduje się taki oto poradnik doboru wtrysków do planowanej mocy:
Ja to wszytko wiem. Tylko zanim odpalę go na śwince chcę go odpalić na zwykłych kompach, żeby wykluczyć jakieś fuckupy. I nie wiedziałem (albo zapomniałem) o tym EZK. Z resztą sobie poradzę
U mnie setup to duży IC, td04l-14t, wtryski z t5, wydech 3+2,5 cala, wałek, kółko + det3. Mapa Turbo pokazuje 220-240ps. Jak wyjdzie się okaże.
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.