Błąd 232

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
swital
Posty: 406
Rejestracja: 02 października 2014, 19:27
Lokalizacja: Płock

Re: Błąd 232

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: swital »

Ustawiasz taki multimetr na prąd stały, 20V, jak zaznaczyłem na foto.

Obrazek

Wtyczkę sondy znajdziesz w okolicach osuszacza klimy (jeżeli ona jest), to są 2 wtyczki: jedna dwupinowa (2 białe kable) i jedna wsuwka z czarnym kablem. Sondę sprawdzamy na rozgrzanym, pracującym silniku. Czerwony przewód multimetru do czarnego kabla od sondy (wtyczek nie rozpinamy), a czarny przewód multimetru dotykamy do gdzieś do masy (najlepiej do aku).
Po podłączeniu na wolnych obrotach napięcie na multimetrze powinno zmieniać się w granicach 0-1V w praktyce będzie to 0,1-0,2V do 0,9V. Można też silnik przytrzymać na obrotach ok. 1,5k obr/min i napięcie powinno tak samo się zmieniać w ww. zakresie. Przy dodawaniu gazu napięcie powinno rosnąć do 0,8-0,9V i po chwili spadać.

Takiej wtyczki szukaj:
Obrazek

Tak powinny zachowywać się wskazania przy sprawnej sondzie :arrow:
0 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico
Maczas
Posty: 222
Rejestracja: 26 stycznia 2015, 13:53

Re: Błąd 232

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maczas »

Wielkie dzięki!!!Mam nadzieje,że po weekendzie uda mi się to sprawdzić:)a jak miernikiem sprawdzić czujnik temperatury?
0 x
ODPOWIEDZ