termiczny włącznik/wyłącznik zimnego rozruchu
-
- Posty: 136
- Rejestracja: 31 sierpnia 2015, 11:25
termiczny włącznik/wyłącznik zimnego rozruchu
Panowie jak w temacie. Gdzie szukać i jak wygląda termiczny włącznik zimnego rozruchu ?
0 x
Re: termiczny włącznik/wyłącznik zimnego rozruchu
Jaki silnik?
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.
-
- Posty: 136
- Rejestracja: 31 sierpnia 2015, 11:25
Re: termiczny włącznik/wyłącznik zimnego rozruchu
B200E
Już znalazłem tylko nie wiem jak go sprawdzić czy działa.
samochodu nie odpalałem po całej nocy, odpiąłem ten czujnik i samochód lepiej odpalił a bywało tak że na podpiętym czujniku gdy nie dodałem delikatnie gazu to gasł. O co chodzi ?
Już znalazłem tylko nie wiem jak go sprawdzić czy działa.
samochodu nie odpalałem po całej nocy, odpiąłem ten czujnik i samochód lepiej odpalił a bywało tak że na podpiętym czujniku gdy nie dodałem delikatnie gazu to gasł. O co chodzi ?
0 x
Re: termiczny włącznik/wyłącznik zimnego rozruchu
Marcin
z OLXa kupiłeś ?
Sprawdź numery na obudowie swojego i kupionego maja być identyczne (czy majdin France czy Dzermany nie ma znaczenia ).
Od Audi 80, Golfa II, Miecia, BMW są obudowami podobne ale wg mnie inaczej reagują na sygnał z czujnika. Prawdopodobnie mają inne grzałki i dlatego tak jest.
W greenboooku (ten co podesłałem Ci na mejla - a dostałem linka od Mateusza-Saabauto) masz podane wsio jak na dłoni jak diagnozować układ. Na 6 str masz tabelę jaki typ do jakiego silnika będzie akutatny.
Skąd masz pewność że to rozruch zimnego powoduje niesprawność a nie wina ciśnienia w układzie, czujnika, czy przepustnicy, akumulatora ciśnienia, czy jak pisałeś tzw air zaworu-krokowca na dolocie.
K-Jet jest pancerny ale niemiłosiernie wrażliwy na ciśnienie paliwa.
Mechaniczne jest trwałe jak T34 ale do czasu póki bakielit się nie zestarzeje .
Według mnie to masz objawy meteo - inaczej pali w zależności od temperatury zewnętrznej i to pewnie czujnik który daje sygnał na grzałkę do wł. zimnego rozruchu.
Chociaż zastanawiałem się czy to nie zespół z przepustnicą, ponieważ na "zimnym" te ww zespoły obchodzą główny układ zasilania i działają czasowo - niezależnie.
Na 33 str masz ścieżkę diagnostyczną.
Zacznij walkę od sprawdzenia połączenia wtyki z mini kompem
Pochwalę się co ja znalazłem w swojej 7secie, ale pewnie juz na wiosnę....
z OLXa kupiłeś ?
Sprawdź numery na obudowie swojego i kupionego maja być identyczne (czy majdin France czy Dzermany nie ma znaczenia ).
Od Audi 80, Golfa II, Miecia, BMW są obudowami podobne ale wg mnie inaczej reagują na sygnał z czujnika. Prawdopodobnie mają inne grzałki i dlatego tak jest.
W greenboooku (ten co podesłałem Ci na mejla - a dostałem linka od Mateusza-Saabauto) masz podane wsio jak na dłoni jak diagnozować układ. Na 6 str masz tabelę jaki typ do jakiego silnika będzie akutatny.
Skąd masz pewność że to rozruch zimnego powoduje niesprawność a nie wina ciśnienia w układzie, czujnika, czy przepustnicy, akumulatora ciśnienia, czy jak pisałeś tzw air zaworu-krokowca na dolocie.
K-Jet jest pancerny ale niemiłosiernie wrażliwy na ciśnienie paliwa.
Mechaniczne jest trwałe jak T34 ale do czasu póki bakielit się nie zestarzeje .
Według mnie to masz objawy meteo - inaczej pali w zależności od temperatury zewnętrznej i to pewnie czujnik który daje sygnał na grzałkę do wł. zimnego rozruchu.
Chociaż zastanawiałem się czy to nie zespół z przepustnicą, ponieważ na "zimnym" te ww zespoły obchodzą główny układ zasilania i działają czasowo - niezależnie.
Na 33 str masz ścieżkę diagnostyczną.
Zacznij walkę od sprawdzenia połączenia wtyki z mini kompem
Pochwalę się co ja znalazłem w swojej 7secie, ale pewnie juz na wiosnę....
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
-
- Posty: 136
- Rejestracja: 31 sierpnia 2015, 11:25
Re: termiczny włącznik/wyłącznik zimnego rozruchu
Sinuspi ja nie kupowałem tego włącznika termicznego. Denerwuje mnie to że na zimnym silniku odpalę obroty spadną do 0, zapala się kontrolka od akumulatora i zamiast zgasnąć obroty idą na 900 i jest idealnie, normalnie dzwon . Całe prychanie silnika trwa 1,5s. niby nic strasznego ale denerwuje.
Napisz mi jeszcze jedno: skoro na odłączonym czujniku zimnego rozruchu ładnie odpala a potem normalnie chodzi to czy muszę na nim jeździć czy mogę go odpiąć ? o co w nim chodzi że po odłączeniu jest lepiej a na pewno nie gorzej
Dodam jeszcze że po odłączeniu krokowca i zimnego rozruchu samochód i tak normalnie chodzi i odpala. Dopiero po odłączeniu kopułki zgasł.
Ciekawe czy bez akumulatora odpali na cholerę te czujniki jak nic nie dają
Napisz mi jeszcze jedno: skoro na odłączonym czujniku zimnego rozruchu ładnie odpala a potem normalnie chodzi to czy muszę na nim jeździć czy mogę go odpiąć ? o co w nim chodzi że po odłączeniu jest lepiej a na pewno nie gorzej
Dodam jeszcze że po odłączeniu krokowca i zimnego rozruchu samochód i tak normalnie chodzi i odpala. Dopiero po odłączeniu kopułki zgasł.
Ciekawe czy bez akumulatora odpali na cholerę te czujniki jak nic nie dają
0 x
-
- Posty: 136
- Rejestracja: 31 sierpnia 2015, 11:25
Re: termiczny włącznik/wyłącznik zimnego rozruchu
A gdzie ja mam regulator ciśnienia paliwa bo nie mogę znaleźć a wiem czego szukam bo wiem jak to wygląda chyba że u mnie tego niema... W sumie jak kupowałem kable zapłonowe w naprawdę dużym i znanym sklepie to dowiedziałem się że nie ma takich silników
Dajcie mi namiary tego regulatora może u mnie jest pod samochodem albo w bagażniku lub też zapomnieli zamontować
Dajcie mi namiary tego regulatora może u mnie jest pod samochodem albo w bagażniku lub też zapomnieli zamontować
0 x
Re: termiczny włącznik/wyłącznik zimnego rozruchu
Marcinie,
nie pamiętam czy masz motor B19, czy B21, bo B20 raczej nie.
W greenbooku jak dobrze rozczytałem (czytam, czytam,czytam bo to język barbażyński ale są i obrazki ) do 2XX podane są dwa rodzaje zespołu przepustnicy a tym samym na dwa sposoby jest obieg paliwa zapłon na zimnym.
Regulator ciśnienia paliwa jest podwieszony pod podłogą na sankach wraz z pompą główną i filtrem paliwa. Tak jest w 7XX. Ale łatwo namierzysz po przewodach gdzie to masz w 2XX. Wygląda jak dwie puszki złączone pośrodku ze sprasowywanym kołnierzem. Ta "puszka" jest z dwoma gwintowanymi króćcami do zamontowania przewodów paliwa.
Musisz ją mieć u siebie w autku. Moze masz filtr w komorze silnika ale nie zmienia to faktu ze KJ ma ten mechaniczny aku paliwa (wg scematu w 2XX powinien być przy zbiorniku po lewej).
Małoprawdopodobne że to on jest winny.
Z tym objawem co piszesz to bardzo podobnie jest i u mnie - jak ostatnio "gadaliśmy".
Greenbook podpowiada, że ten "krokowiec" w kolektorze dolotowym można zdiagnozować w taki sposób, iż zapalić zapłon i lookać czy całkowice otwiera się przelot powietrza. Wtrysk rozruchowy też łatwo sprawdzić - Mateusz podpowiedział, że nawet spreżarką - podać ciśnienie. Jak "pierdzi" to git lub do słoiczka włóż wtrysk aby nie lał na silnik i zapal na chwilkę (no jezeli zagada). Jak rozpyla płynnie bez przerw strumienia to jeszcze pocipi. Bada się go wydajnosciowo w zakresie czasu i rodzaju strumienia.
Zasada działania "krokowca" jest całkiem fajna i zbliżona jest w ustrojstwie zimnego rozruchu montowanego do przepustnicy przy zimnej części bloku. Są to po prostu grzałeczki (drut na bakielicie), które jak się nagrzewają to się poruszają (obracają) jednocześnie poruszając elementy ruchome odpowiedzialne za odblokowanie przepływu paliwa lub powietrza - coś w rodzaju mechanicznej membrany czy moze zaworka.
Do zimnego wtrysku jest czujnik z dwupinową wtyczką (w okolicy 4 cylindra) działa on czasowo bardzo krótko 10-20s. Od niego proponuje diagnozę. On daje sygnał na zimnym silniku do ww grzałek .
Ten zimny termiczny włacznik bada się ciśnieniowo (na wyjściu i na wejsciu do rozdzielacza), ale ja obecnie nie posiadam manomentru ani odpowiednich przewodów. Patrzyłem na ibaju ....... ale na razie Mikołaj nie przyniósł takiej zabawki
Ja patrzyłem też na bezpiecznik i dwa przekażniki i ten od pompy też . Nie powinny bardzo sie grzać (jedno i drugie) tzw wyczuwalnie powinny być letnie. Jak sie grzeją to ozaka bolaczki pomp a tym samym mniejszej skuteczności i problemów z rozruchem.
Na 5 stronie greenbooka masz przejrzysty schemat połaczeń elektrycznych z oznaczeniem numerowych nurzek przekaźników i połaczeń no i kolorów przewodów a na 7 z 54 sciezke diagnostyczną.
Propoponuje na zimnym przy rozruchu rozpylić palny szpraj w kierunku kolektora i głowicy, jak obroty silnika zareagują masz nieszczelny dolot. Obadaj też gume pomięrzy przepustnicą a kolektorem czy nie ma dziurki lub lużną opaskę.
Przeleć też wtyczki zwykłym miernikiem czy to tych termicznych dochodzi napięcie.
Może to nie być wina wtrysku a zapłonu
To cholersto jest tak czułe na ciśnienie, że maskarka tępym scyzorykiem.
Nie zauwazyłeś czy wiecej cegła pali (nawet jak na zimę) lub czuc w spainach swiezym paliwem
Bez aku pokaże Ci jak odpalić silnik no chyba ze masz most ze szperą
Szkoda ze mieszkamy daleko od siebie
Zastanawiam się gdzie jest chochlik skoro układ masz prawie rozpięty a pali dośc sprawnie. Myśli krążą w okolicy przepustnicy i czujnika z głowice. Z tego ostatniego zdejmij wtykę i zobacz czy lepiej odpala.
nie pamiętam czy masz motor B19, czy B21, bo B20 raczej nie.
W greenbooku jak dobrze rozczytałem (czytam, czytam,czytam bo to język barbażyński ale są i obrazki ) do 2XX podane są dwa rodzaje zespołu przepustnicy a tym samym na dwa sposoby jest obieg paliwa zapłon na zimnym.
Regulator ciśnienia paliwa jest podwieszony pod podłogą na sankach wraz z pompą główną i filtrem paliwa. Tak jest w 7XX. Ale łatwo namierzysz po przewodach gdzie to masz w 2XX. Wygląda jak dwie puszki złączone pośrodku ze sprasowywanym kołnierzem. Ta "puszka" jest z dwoma gwintowanymi króćcami do zamontowania przewodów paliwa.
Musisz ją mieć u siebie w autku. Moze masz filtr w komorze silnika ale nie zmienia to faktu ze KJ ma ten mechaniczny aku paliwa (wg scematu w 2XX powinien być przy zbiorniku po lewej).
Małoprawdopodobne że to on jest winny.
Z tym objawem co piszesz to bardzo podobnie jest i u mnie - jak ostatnio "gadaliśmy".
Greenbook podpowiada, że ten "krokowiec" w kolektorze dolotowym można zdiagnozować w taki sposób, iż zapalić zapłon i lookać czy całkowice otwiera się przelot powietrza. Wtrysk rozruchowy też łatwo sprawdzić - Mateusz podpowiedział, że nawet spreżarką - podać ciśnienie. Jak "pierdzi" to git lub do słoiczka włóż wtrysk aby nie lał na silnik i zapal na chwilkę (no jezeli zagada). Jak rozpyla płynnie bez przerw strumienia to jeszcze pocipi. Bada się go wydajnosciowo w zakresie czasu i rodzaju strumienia.
Zasada działania "krokowca" jest całkiem fajna i zbliżona jest w ustrojstwie zimnego rozruchu montowanego do przepustnicy przy zimnej części bloku. Są to po prostu grzałeczki (drut na bakielicie), które jak się nagrzewają to się poruszają (obracają) jednocześnie poruszając elementy ruchome odpowiedzialne za odblokowanie przepływu paliwa lub powietrza - coś w rodzaju mechanicznej membrany czy moze zaworka.
Do zimnego wtrysku jest czujnik z dwupinową wtyczką (w okolicy 4 cylindra) działa on czasowo bardzo krótko 10-20s. Od niego proponuje diagnozę. On daje sygnał na zimnym silniku do ww grzałek .
Ten zimny termiczny włacznik bada się ciśnieniowo (na wyjściu i na wejsciu do rozdzielacza), ale ja obecnie nie posiadam manomentru ani odpowiednich przewodów. Patrzyłem na ibaju ....... ale na razie Mikołaj nie przyniósł takiej zabawki
Ja patrzyłem też na bezpiecznik i dwa przekażniki i ten od pompy też . Nie powinny bardzo sie grzać (jedno i drugie) tzw wyczuwalnie powinny być letnie. Jak sie grzeją to ozaka bolaczki pomp a tym samym mniejszej skuteczności i problemów z rozruchem.
Na 5 stronie greenbooka masz przejrzysty schemat połaczeń elektrycznych z oznaczeniem numerowych nurzek przekaźników i połaczeń no i kolorów przewodów a na 7 z 54 sciezke diagnostyczną.
Propoponuje na zimnym przy rozruchu rozpylić palny szpraj w kierunku kolektora i głowicy, jak obroty silnika zareagują masz nieszczelny dolot. Obadaj też gume pomięrzy przepustnicą a kolektorem czy nie ma dziurki lub lużną opaskę.
Przeleć też wtyczki zwykłym miernikiem czy to tych termicznych dochodzi napięcie.
Może to nie być wina wtrysku a zapłonu
To cholersto jest tak czułe na ciśnienie, że maskarka tępym scyzorykiem.
Nie zauwazyłeś czy wiecej cegła pali (nawet jak na zimę) lub czuc w spainach swiezym paliwem
Bez aku pokaże Ci jak odpalić silnik no chyba ze masz most ze szperą
Szkoda ze mieszkamy daleko od siebie
Zastanawiam się gdzie jest chochlik skoro układ masz prawie rozpięty a pali dośc sprawnie. Myśli krążą w okolicy przepustnicy i czujnika z głowice. Z tego ostatniego zdejmij wtykę i zobacz czy lepiej odpala.
Ostatnio zmieniony 07 grudnia 2015, 22:18 przez Sinuspi, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
-
- Posty: 136
- Rejestracja: 31 sierpnia 2015, 11:25
Re: termiczny włącznik/wyłącznik zimnego rozruchu
Marcin1988 pisze:Daleko to znaczy ile km ?
jak dobrze kojarzę 115km
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego