Przygotowanie dwumasy do podmiany

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
Mataj
Posty: 180
Rejestracja: 30 lipca 2015, 22:07

Re: Przygotowanie dwumasy do podmiany

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mataj »

Da się tarczę i docisk wyrwać za rozsądną cenę czy tylko:
http://scandicar.eu/VCLUT1864_p167493.html


Starannie wydziergane na Tapatalku.
0 x
Awatar użytkownika
Kaban
Posty: 317
Rejestracja: 15 grudnia 2014, 03:22

Re: Przygotowanie dwumasy do podmiany

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kaban »

Nowy komplet 700zl+. Jeszcze w zakrecie ma uzywke za 450 :D
0 x
.
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Przygotowanie dwumasy do podmiany

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

deejay.ftb czyli jednak dobrze napisałem - "ponoć"
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Mataj
Posty: 180
Rejestracja: 30 lipca 2015, 22:07

Re: Przygotowanie dwumasy do podmiany

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mataj »

Poprawcie jeśli się mylę.. A może przyda się ku potomności.

Koło zamachowe:
Każde z roczników >1990 740/940 turbo lub >1989 240/740/940 bez turbo. Mowa tylko o manualnych skrzyniach z benzyną.

Sprzęgło (tarcza + docisk):
Z 940 diesel + M90 (228mm, 20 zębów, czyli roczniki >1994)
Lub tarcza z 850 (lub v70 mk1) + docisk z M46.
Drugi zestaw zniesie więcej Nm, ale trudniej dobrać.

Przez analogię zaczynam się zastanawiać, kiedy w ogóle te dwumasę ładowali do 940? Bo pomysł z dwumasą w benzynie jest iście odjechany...

Starannie wydziergane na Tapatalku.
0 x
Awatar użytkownika
kemizo
Posty: 620
Rejestracja: 01 października 2014, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przygotowanie dwumasy do podmiany

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kemizo »

0 x
Awatar użytkownika
Mataj
Posty: 180
Rejestracja: 30 lipca 2015, 22:07

Re: Przygotowanie dwumasy do podmiany

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mataj »

A to swoją drogą ;-)

Starannie wydziergane na Tapatalku.
0 x
Awatar użytkownika
Kaban
Posty: 317
Rejestracja: 15 grudnia 2014, 03:22

Re: Przygotowanie dwumasy do podmiany

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kaban »

Czemu uwazacie, ze tarcza z 850tki wolnossacej zniesie wiecej nm?
Pilot walka od Doktora pasuje ZBYT idealnie, nie idzie go wcisnac na walek. Nie mam wyjscia i musze spilowac delikatnie walek sprzeglowy... Jest taki pilot do kupienia OE, ciekawe jak z montazem.
0 x
.
Awatar użytkownika
Mataj
Posty: 180
Rejestracja: 30 lipca 2015, 22:07

Re: Przygotowanie dwumasy do podmiany

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mataj »

Kaban pisze:Czemu uwazacie, ze tarcza z 850tki wolnossacej zniesie wiecej nm?
Za TurboBricks:
Clutches:

Option #1:
Standard 940TDi clutch setup. Good for up to 400NM.
Clutch disc 940TDi, stock, organic, 20 splines, 228mm, Sachs p/n: 18 1862 468 031
Pressure plate, stock, 228mm, Sachs p/n: 04 3082 204 033 and 86 3082 204 033.

Option #2:
Custom clutch setup. Good for a lot over 450NM.
Clutch disc 850GLT, stock, organic, 20 splines, 228mm, Sachs p/n: 18 1862 314 032 and 86 1862 314 032
Pressure plate, Sachs race engineering, strengthened/performance, 228mm, Sachs p/n: 883082 999763
W moim przypadku opcja 1 to aż nadto. ;)
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Przygotowanie dwumasy do podmiany

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

a łożyska z jakiego zestawu ?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Mataj
Posty: 180
Rejestracja: 30 lipca 2015, 22:07

Re: Przygotowanie dwumasy do podmiany

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mataj »

Łożysko oporowe masz na myśli? Nie wiem..
Chociaż wcale nie jestem przekonany, czy w M90 i M46 nie są takie same łożyska oporowe?
Starannie wydziergane na Tapatalku.
0 x
ODPOWIEDZ