Cześć,
chcialbym zająć się irytującym mnie dźwiękiem, takim jak na tym nagraniu:
Wszystko wskazuje, że jest to pompa podciśnienia, która niemiłosiernie klekocze/stuka. Po kilkukrotnym wdepnięciu hamulca klekot ustaje, ale tylko na kilkadziesiąt sekund.
Podobno przyczyną jest jakaś wyrobiona tulejka/trzpień, który się wyrobił i stąd klekot.
Czy ktoś z Was zetknął się z takim problemem, zna numer części albo wie gdzie to kupić, bo ten dźwięk zabija klang D24.
D24 pompa podciśnienia (vacuum)
Re: D24 pompa podciśnienia (vacuum)
Ja osobiście pogodziłem się ze stukami z vacum. Wymienialem je 2 czy 3 razy na jakąś używkę i to samo lub gorzej. Któryś z mechaniorów nawet w geście dobrej woli oszlifował trzpień, może chwilę było cicho..
0 x
Re: D24 pompa podciśnienia (vacuum)
Spotkałem się też z taką odpowiedzią, ale nie chciałem jej sugerować...
Pytanie dodatkowe:
czy to ta pompa: http://www.draken.com.pl/volvo/pompy-se ... 0-900.html ?
Pytanie dodatkowe:
czy to ta pompa: http://www.draken.com.pl/volvo/pompy-se ... 0-900.html ?
0 x
Re: D24 pompa podciśnienia (vacuum)
Tak, widać nawet kawałek tego stukającego dziada
*Tu widać, to jest ten walec.
http://allegro.pl/vacum-popychacz-pompa ... 83351.html
*Tu widać, to jest ten walec.
http://allegro.pl/vacum-popychacz-pompa ... 83351.html
Ostatnio zmieniony 11 sierpnia 2015, 19:18 przez Wysoki, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
Re: D24 pompa podciśnienia (vacuum)
a czy tego "dziada" da się dokupić w jakimś zestawie naprawczym?
0 x
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 26 września 2015, 13:04
Re: D24 pompa podciśnienia (vacuum)
Jeżeli jeszcze aktualne, to mogę podpowiedzieć że w niektórych przypadkach pomaga obrócenie tego trzpienia o 180 stopni oraz włożenie go na odwrót. Zawsze można też dorobić takie coś u tokarza, nie wiem niestety jaki byłby tego koszt. Podobno to stukanie pojawia się głównie po zamontowaniu tańszego zamiennika, więc warto jest wymienić same zaworki (pasują od pompy paliwowej Żuka ) w orginalnej pompie jak padnie.
0 x
1990 Volvo 940 (945) GL D24T - ex
1980 Zastava 1100p
1980 Zastava 1100p
Re: D24 pompa podciśnienia (vacuum)
No właśnie w drakenie się jakieś reperaturki do tej pompy. Załatwiają one sprawę stukania? Mi obrócenie trzpienia pomogło na jakieś 40tys km, teraz znowu jest tragedia.
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 26 września 2015, 13:04
Re: D24 pompa podciśnienia (vacuum)
Może od drgań znowu się obrócił.David pisze:No właśnie w drakenie się jakieś reperaturki do tej pompy. Załatwiają one sprawę stukania? Mi obrócenie trzpienia pomogło na jakieś 40tys km, teraz znowu jest tragedia.
U mnie po remoncie silnika bardziej to stuka niż przed, może kwestia dokładniejszej regulacji, większych ciśnień(?) - nie wiem, zauważyłem również że gdy położę rękę na pokrywie zaworów w okolicy drugiego cylindra (patrząc od szyby czołowej) stukanie ustaje - oczywiście na czas, gdy moja ręka leży na tej pokrywie.
0 x
1990 Volvo 940 (945) GL D24T - ex
1980 Zastava 1100p
1980 Zastava 1100p