D24 pompa podciśnienia (vacuum)

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
kalor
Posty: 263
Rejestracja: 03 października 2014, 09:55
Lokalizacja: Warszawa

D24 pompa podciśnienia (vacuum)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kalor »

Cześć,

chcialbym zająć się irytującym mnie dźwiękiem, takim jak na tym nagraniu:

Wszystko wskazuje, że jest to pompa podciśnienia, która niemiłosiernie klekocze/stuka. Po kilkukrotnym wdepnięciu hamulca klekot ustaje, ale tylko na kilkadziesiąt sekund.

Podobno przyczyną jest jakaś wyrobiona tulejka/trzpień, który się wyrobił i stąd klekot.

Czy ktoś z Was zetknął się z takim problemem, zna numer części albo wie gdzie to kupić, bo ten dźwięk zabija klang D24.
0 x
Awatar użytkownika
Wysoki
Posty: 98
Rejestracja: 27 października 2014, 19:15

Re: D24 pompa podciśnienia (vacuum)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Wysoki »

Ja osobiście pogodziłem się ze stukami z vacum. Wymienialem je 2 czy 3 razy na jakąś używkę i to samo lub gorzej. Któryś z mechaniorów nawet w geście dobrej woli oszlifował trzpień, może chwilę było cicho..
0 x
Awatar użytkownika
kalor
Posty: 263
Rejestracja: 03 października 2014, 09:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: D24 pompa podciśnienia (vacuum)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kalor »

Spotkałem się też z taką odpowiedzią, ale nie chciałem jej sugerować...

Pytanie dodatkowe:
czy to ta pompa: http://www.draken.com.pl/volvo/pompy-se ... 0-900.html ?
0 x
Awatar użytkownika
Wysoki
Posty: 98
Rejestracja: 27 października 2014, 19:15

Re: D24 pompa podciśnienia (vacuum)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Wysoki »

Tak, widać nawet kawałek tego stukającego dziada

*Tu widać, to jest ten walec.
http://allegro.pl/vacum-popychacz-pompa ... 83351.html
Ostatnio zmieniony 11 sierpnia 2015, 19:18 przez Wysoki, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
Awatar użytkownika
kalor
Posty: 263
Rejestracja: 03 października 2014, 09:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: D24 pompa podciśnienia (vacuum)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kalor »

a czy tego "dziada" da się dokupić w jakimś zestawie naprawczym?
0 x
Awatar użytkownika
Wysoki
Posty: 98
Rejestracja: 27 października 2014, 19:15

Re: D24 pompa podciśnienia (vacuum)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Wysoki »

Ja go nie widziałem, może inni?
0 x
Tomeczek90
Posty: 45
Rejestracja: 26 września 2015, 13:04

Re: D24 pompa podciśnienia (vacuum)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Tomeczek90 »

Jeżeli jeszcze aktualne, to mogę podpowiedzieć że w niektórych przypadkach pomaga obrócenie tego trzpienia o 180 stopni oraz włożenie go na odwrót. Zawsze można też dorobić takie coś u tokarza, nie wiem niestety jaki byłby tego koszt. Podobno to stukanie pojawia się głównie po zamontowaniu tańszego zamiennika, więc warto jest wymienić same zaworki (pasują od pompy paliwowej Żuka :P ) w orginalnej pompie jak padnie. :)
0 x
1990 Volvo 940 (945) GL D24T - ex
1980 Zastava 1100p
Awatar użytkownika
kalor
Posty: 263
Rejestracja: 03 października 2014, 09:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: D24 pompa podciśnienia (vacuum)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kalor »

Dzięki za sugestie!
0 x
David
Posty: 170
Rejestracja: 01 lutego 2015, 17:42

Re: D24 pompa podciśnienia (vacuum)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: David »

No właśnie w drakenie się jakieś reperaturki do tej pompy. Załatwiają one sprawę stukania? Mi obrócenie trzpienia pomogło na jakieś 40tys km, teraz znowu jest tragedia.
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.
Tomeczek90
Posty: 45
Rejestracja: 26 września 2015, 13:04

Re: D24 pompa podciśnienia (vacuum)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Tomeczek90 »

David pisze:No właśnie w drakenie się jakieś reperaturki do tej pompy. Załatwiają one sprawę stukania? Mi obrócenie trzpienia pomogło na jakieś 40tys km, teraz znowu jest tragedia.
Może od drgań znowu się obrócił. :P

U mnie po remoncie silnika bardziej to stuka niż przed, może kwestia dokładniejszej regulacji, większych ciśnień(?) - nie wiem, zauważyłem również że gdy położę rękę na pokrywie zaworów w okolicy drugiego cylindra (patrząc od szyby czołowej) stukanie ustaje - oczywiście na czas, gdy moja ręka leży na tej pokrywie.
0 x
1990 Volvo 940 (945) GL D24T - ex
1980 Zastava 1100p
ODPOWIEDZ