Strona 485 z 598

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 18 listopada 2020, 21:22
autor: pmiczka
Cześć,
zachciało mi się dołożyć dwa dodatkowe gniazda zapalniczek. Jedno w schowku na transmiter a drugie w bagażniku.
Wszystko szło elegancko do momentu podłączenia nowych kabli do starych. Przy połączeniu wszystkiego pod stare gniazdo zapalniczki wywaliło jakiś bezpiecznik. Nie jest to 14 z kolei, który zgodnie z opisem odpowiada za zapalniczkę. Cała elektryka działa, ale na kablach do zapalniczki nie ma nic. Czy jest gdzieś jeszcze jakiś bezpiecznik, o którym nie pomyślałem? 940 1991.

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 18 listopada 2020, 23:27
autor: fonderal
Zapalniczka jest zasilana tylko przez bezpiecznik 14, który z kolei jest zasilany ze stacyjki. Wyjmij bezpiecznik i zobacz, czy dochodzi do niego prąd i czy bezpiecznik ma przejście bo to, że wygląda na dobry nie musi oznaczać, że jest. Przy wyjętym bezpieczniku można jeszcze przedzwonić kabel bezpiecznik - zapalniczka.

Zdarza się tak, że przegrane złącze w gnieździe bezpiecznika z czasem traci z nim kontakt, wtedy nie ma innego wyjścia niż wymiana, a to roboty od cholery...

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 19 listopada 2020, 13:32
autor: xjtdi
czk pisze:
Po pierwszym czy po drugim poście :P W sensie, czy popierasz tezę że komp w przypadku automatu używa danych z EGR a z manualem nie?
...

Właśnie analizuję temat i zdaje się to prosta robota. Większy problem mam z elementami systemu puls-air, a konkretnie jak zaślepić dodatkowe otwory w głowicy:
Po pierwszym poście, co do automatu nie mam większych doświadczeń ale wiem, że komp wtrysku który chodził dobrze w B230FB z manualem chodził źle w B230F z automatem konkretnie skrzynia zaczęła niepoprawnie zmieniać biegi. Może przypadek bo było sporo rzeczy wtedy robionych ale finalnie inny komp załatwił sprawę a ten od B230FB jest na 100% dobry bo do dziś jeździ w aucie mojego ojca.
Co do zaślepienia puls-air, są różne metody, możesz dotoczyć u tokarza koreczki z rowkiem na oring lub kołnierzem na miedzianą/teflonową uszczelkę. Generalnie jest problem bo akurat tam, obok kolektora wydechowego jest dość ciepło. Ja ponieważ miałem silnik wyjęty z karoserii dobrałem koreczki od pneumatyki, mosiężne z teflonową uszczelką i drobnozwojnym gwintem. Jedyny istotny koszt to gwintownik z calowym gwintem, trzymało to bez zarzutu do czasu aż sprzedałem auto.

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 19 listopada 2020, 13:52
autor: bnw
Automat może wymagać TPSa, a manual nie musi/ nie wymaga. Jeśli komputer z FB był przystosowany do przyjmowania/przesyłania dalej informacji dyskretnej (0/cokolwiek pomiedzy/maks), to skrzynia automatyczna mogła dostawać niepoprawne odczyty, bo tam potrzebna jest ciągła informacja.

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 20 listopada 2020, 22:12
autor: lucash
Małe pytania do wyjadaczy :) Pacjent Volvo 940 '95 B230FK
1. Czy wskaźnik temperatury LED przy zegarach jest podświetlany? U mnie nie. Pytanie to można naprawić i jaką żarówką.
2. Jaka żarówka idzie do podświetlenia wybieraka biegów automatu? Czytam i nigdzie nie znalazłem konkretów. Może być W1.2W ale czy z jakąś oprawką czy bez?
Żarówki chciałem zamówić żeby nie czekać 3 dni aż mi dojdą a będę miał w środku rozbebeszone ;)

3. Czy można naprawić regulację lędźwiową fotela czy lepiej iść w nowy/używany fotel?

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 21 listopada 2020, 02:57
autor: fonderal
1. Jak najbardziej jest podświetlany, ale z pamięci nie powiem jaka to żarówka, może jak wrócę do domu będę miał jakieś zdjęcie. W każdym razie jest mała:)
3. Można i nie jest to takie trudne, u mnie sprowadzili się do dorobienia prostego zaczepu z blachy, aż się sam zdziwiłem, że pękł metal a nie plastik. Są w necie tutoriale, bywają też w sprzedaży plastikowe części do regulatora. W każdym razie nie trzeba wyjmować fotela, wystarczy "zadrzeć" do góry tapicerkę oparcia i mechanizm jest na wierzchu.

edit:
Tak to się prezentuje. Żarówka wygląda na 1,2W, ale mz. to trochę za dużo. Są takie 0,5W i na mój gust to w sam raz.
Trzeba by zmierzyć prąd jakiejś działającej...

Obrazek

A tak wygląda regulacja lędźwiowa. U mnie oberwały się haczyki, zrobiłem nową blachę i działa ze trzy lata.
Czasem rozpada się ten plastik z gwintem, ale i na niego są sposoby.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 21 listopada 2020, 17:51
autor: Milco
lucash pisze:Małe pytania do wyjadaczy :) Pacjent Volvo 940 '95 B230FK
1. Czy wskaźnik temperatury LED przy zegarach jest podświetlany? U mnie nie. Pytanie to można naprawić i jaką żarówką.
Taka: https://www.skandix.de/en/spare-parts/e ... w/1021494/

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 22 listopada 2020, 12:29
autor: pmiczka
fonderal pisze:Zapalniczka jest zasilana tylko przez bezpiecznik 14, który z kolei jest zasilany ze stacyjki. Wyjmij bezpiecznik i zobacz, czy dochodzi do niego prąd i czy bezpiecznik ma przejście bo to, że wygląda na dobry nie musi oznaczać, że jest. Przy wyjętym bezpieczniku można jeszcze przedzwonić kabel bezpiecznik - zapalniczka.

Zdarza się tak, że przegrane złącze w gnieździe bezpiecznika z czasem traci z nim kontakt, wtedy nie ma innego wyjścia niż wymiana, a to roboty od cholery...
Cześć, dzięki bardzo za info. Niestety bezpiecznik jest sprawny, podmieniłem go na nówkę. Prąd do bezpiecznika dochodzi, więc od bezpiecznika do zapalniczki coś wywaliło, bo radio działa, a chodzą na tym samym bezpieczniku.
Będę to sprawdzał dopiero w przyszłym tygodniu, bo póki co próbowali mi się włamać do garażu. Drzwi pokiereszowane mocno, ale wytrzymały.

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 22 listopada 2020, 13:11
autor: gruszka2
Żaróweczka mała i miejsce trochę niewygodne, ale da się wymienić.

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 22 listopada 2020, 17:42
autor: fonderal
pmiczka pisze:Prąd do bezpiecznika dochodzi, więc od bezpiecznika do zapalniczki coś wywaliło, bo radio działa, a chodzą na tym samym bezpieczniku.
Problem w tym, że między bezpiecznikiem a zapalniczką nie ma niczego, co mogłoby w jakikolwiek sposób wywalić. Kabel prowadzi bezpośrednio od bezpiecznika do zapalniczki.