Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
xjtdi
Posty: 544
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: xjtdi » 22 sierpnia 2019, 07:13

czk pisze:Czy mógłby mnie ktoś oświecić jak odpowietrzyć wysprzęglik w 940? Zalożony nowy, wraz ze sprzeglem. Teorię znamw praktyce pedal nadal chodzi bez oporu.

Hm, wysprzeglik można łatwo zepsuć przez nieumiejętne odpowietrzanie, jeśli wszystko zrobiłeś dobrze to niestety masz szanse na to, że kupiłeś wadliwy fabrycznie. Miałem taką przygodę z 2 lata temu, kupiłem nowy i to bynajmniej nie najtańszy z allegro. Po wymianie odpowietrzałem go przez dwa popołudnia bez skutku i odesłałem. Wymienili mi na inny który wyglądał tak samo, ten przy takiej samej procedurze odpowietrzania zadziałał od razu i działa do dziś.
0 x

czk
Posty: 95
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: czk » 22 sierpnia 2019, 13:54

Ok, a jakieś porady odnośnie poprawnego odpowietrzenia? Troche mam nóż na karku :x

Edit: druga sprawa że to jest tak banalnie prosta rzecz, że o ile nie cieknie to trochę cieżko mi sobie wyobrazić wadę fabryczną. Uszczelka przepuszcza powietrze?
0 x
1985 Volvo 240GL B230FK Nie kąbi
1993 Volvo 240GL B230FD Kąbi
1994 Volvo 940GL B230FB Nie kąbi
1995 Citroën XM XU10 Nie kąbi

Tadek
Posty: 9
Rejestracja: 03 sierpnia 2018, 16:31

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: Tadek » 22 sierpnia 2019, 15:53

Siema.
Czy jest ktoś z wwa, kto dobrze ogarnia elektrykę w cegłach?
Mam 740 z b230f, remontuje ją właśnie mechanicznie po dłuższym postoju u niemca.
Wymieniłem cały układ paliwowy, bo był w słabym stanie.
Niestety paliwa jak nie było, tak nie ma.
Przekaźnik tzw radio supression oraz przekaźnik pomp wydają się działać (cykają raz po przekręceniu kluczyka).
Po podpięciu mostka w miejscu przekaźnika pomp, obydwie zaczynają chodzić.
Pod maską niestety jest nabajzlowane, bo jest założony system pozwalający podwyższyć standard emisji spalin do euro 2.
Mógłby ktoś polecić jakiegoś speca, który uporządkowałby mi kable?
Pozdrawiam.
0 x

maab
Posty: 5
Rejestracja: 09 listopada 2018, 12:02

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: maab » 22 sierpnia 2019, 17:34

Cześć,
Coraz częściej nie trafiam w biegi, więc albo się odzwyczaiłem od cegły, albo robią się mi jakieś luzy na lewarku :)

Obrazek

Czy ten sworzeń powinien być tak wysunięty, czy to zaraz się rozleci? :)
Na kuli luzów nie widzę, ten przegub na końcu lewarka jest dość luźny, ale na oko nie chorobliwie (przynajmniej tak mi się wydaje).
Warto to dalej rozkładać? Coś więcej od góry da się zobaczyć - np. okładziny teflonowe (choć kula wydaje się chodzić ciasno)? I jak się za to zabrać? Szarpnąć do góry?

Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam,
Marcin
0 x
760 Turbo '89 B230FT M46

zachatąwujta
Posty: 84
Rejestracja: 15 lutego 2018, 15:03

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: zachatąwujta » 22 sierpnia 2019, 18:11

Nie powinien w żadnym przypadku. Powinien być sklinowany od dołu śrubką imbusową.
0 x

czk
Posty: 95
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: czk » 22 sierpnia 2019, 19:17

maab pisze:Cześć,
Coraz częściej nie trafiam w biegi, więc albo się odzwyczaiłem od cegły, albo robią się mi jakieś luzy na lewarku :)

Obrazek

Czy ten sworzeń powinien być tak wysunięty, czy to zaraz się rozleci? :)
Na kuli luzów nie widzę, ten przegub na końcu lewarka jest dość luźny, ale na oko nie chorobliwie (przynajmniej tak mi się wydaje).
Warto to dalej rozkładać? Coś więcej od góry da się zobaczyć - np. okładziny teflonowe (choć kula wydaje się chodzić ciasno)? I jak się za to zabrać? Szarpnąć do góry?

Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam,
Marcin


Dokładnie jak mówi kolega, bolec wsunięty centralnie pośrodku , zabezpieczony od dołu śrubką bez łebka na imbus 4mm. Właśnie składam to u siebie do kupy i na wszelki wypadek dałem tam locktite, teraz wiem ze było warto :)
0 x
1985 Volvo 240GL B230FK Nie kąbi
1993 Volvo 240GL B230FD Kąbi
1994 Volvo 940GL B230FB Nie kąbi
1995 Citroën XM XU10 Nie kąbi

Awatar użytkownika
MarcinS
Posty: 72
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: MarcinS » 22 sierpnia 2019, 20:22

A sam lewarek zabezpieczony jest od spodu pierścieniem Segera.
0 x

Michasioo
Posty: 8
Rejestracja: 04 października 2018, 00:22

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: Michasioo » 24 sierpnia 2019, 02:26

Poszukuję schematów elektrycznych do 744 '90, a konkretniej połączenia centralnego zamka.
Bagażnik się otwiera, reszta ni drgnie. Tak być nie może.
0 x

maab
Posty: 5
Rejestracja: 09 listopada 2018, 12:02

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: maab » 24 sierpnia 2019, 11:06

Dzięki za pomoc!

Obrazek

Rozumiem, że części o których piszecie, to: śrubka imbusowa - nr 41, p. Segera - nr 47.
No to teraz czeka mnie gimnastyka i próba zrobienia tego przez otwór w tunelu środkowym :)

Pozdrawiam,
Marcin
0 x
760 Turbo '89 B230FT M46

Awatar użytkownika
MarcinS
Posty: 72
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: MarcinS » 24 sierpnia 2019, 22:02

maab
[/b]Zasadniczo jeśli chcesz wymienić tulejki nr 7 i oring nr 8, to lewarka nie musisz wyjmować i Segera nie ruszasz (dla dostępu do Segera najwygodniej odłączyć wał od skrzyni). Za luzy mogą odpowiadać właśnie rzeczone tulejki. Wymieniałem je u siebie i dzisiaj sprawdzałem biegi - na razie 1, 2 i R i wchodzą o niebo lepiej (nowe sprzęgło też pewnie ma znaczenie). Ale jeśli chodzi o wymianę, to zdecydowanie lepiej od dołu. Wystarczą jakieś najazdy, albo podniesienie auta z jednej strony.

Michasioo pisze:Poszukuję schematów elektrycznych do 744 '90, a konkretniej połączenia centralnego zamka.
Bagażnik się otwiera, reszta ni drgnie. Tak być nie może.


Proszę bardzo:
Obrazek
1 x


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości